LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek Japanse fondue

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afstudeeronderzoek Japanse fondue

Ongelezen bericht door olaf79 »

Orandajin schreef:Beste bezoeker van dit forum,

Momenteel ben ik bezig met een afstudeeronderzoek over Japanse fondue. Ik zou het zeer op prijs stellen als u de volgende enquête invult. Het duurt niet langer dan 5 minuten.

http://www.thesistools.com/web/?id=286507

Let u wel op de criteria van deze enquête:
  • U heeft in de afgelopen twee jaren minstens één keer Japans/sushi gegeten;
  • U bent 18 jaar of ouder;
Tips en feedback zijn zeer gewenst en worden door mij serieus genomen.

Met vriendelijke groet,

Orandajin
tip 1: te lang, haal overbodige vragen weg, dit is geen 5 minuten werk als je het echt serieus wilt invullen
tip 2: maak meer controle vragen, daar scoor je punten mee!
tip 3: bij een vraag "waaraan denkt u het eerst..." geen selectievakjes maar rondjes (1 keuze), je kunt namelijk niet aan meerdere dingen als eerste denken
tip 4: vertel in de introductie waarom je dit onderzoek doet, wat je doel is, etc.

Orandajin
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2012 11:35

Re: Afstudeeronderzoek Japanse fondue

Ongelezen bericht door Orandajin »

boef530 schreef:Ik begin aan die onzin niet eens.
De opleiding Trade management gericht op Azie doe ik
Trade management heeft niets met fondue van doen. Laat TS eerst maar een helder maken wat trade management inhoud. Ik kom niet verder dan handels ondernemerschap.
Trade Management heeft te maken met handel en export. En ik doe dit afstudeeronderzoek in opdracht van een Japans exportbedrijf. Dit bedrijf wil weten hoe de markt van Japanse restaurants (met fondue als specialiteit) in elkaar zit. Aan de hand van dit onderzoek hoop ik dit bedrijf advies te kunnen geven. Dus het heeft wel wat met mijn opleiding te maken, excuus voor de onduidelijkheid.
olaf79 schreef:
Orandajin schreef:
kuklos schreef:Dan mag ik hopen dat dit voor een deelvraagje in je onderzoek bedoeld is en niet voor het complete onderzoek.
Dit is niet het complete onderzoek, nee.
Wat is dan je onderzoek en wat probeer je te bereiken
Wat ik wil bereiken met deze enquete is de vraag naar Japanse fondue en Japanse restaurants in Nederland.
olaf79 schreef:tip 1: te lang, haal overbodige vragen weg, dit is geen 5 minuten werk als je het echt serieus wilt invullen
tip 2: maak meer controle vragen, daar scoor je punten mee!
tip 3: bij een vraag "waaraan denkt u het eerst..." geen selectievakjes maar rondjes (1 keuze), je kunt namelijk niet aan meerdere dingen als eerste denken
tip 4: vertel in de introductie waarom je dit onderzoek doet, wat je doel is, etc.
Enorm bedankt voor de tips. Ik zal er voortaan op letten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afstudeeronderzoek Japanse fondue

Ongelezen bericht door olaf79 »

Geen dank.
Nog een paar:
-Stel je demografische vragen aan het eind van de enquete. Veel mensen haken af bij het moeten invullen van hun inkomen en zo heb je dan in ieder geval nuttige antwoorden bij de overige vragen.
-Baseer je categorieen op officieel gebruikte waardes. Bijvoorbeeld voor het inkomen, hier heeft CBS heel andere categorieen en bandbreedtes. Als je die aanhoudt is het beter te vergelijken met andere onderzoeken. Zelfde geldt voor vraag 14

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Afstudeeronderzoek Japanse fondue

Ongelezen bericht door tenormin »

Waar maken jullie je nu zo druk om? In de "enquette" ben ik een man, 35 jaar, hoog opgeleid, hoogste inkomen (wat er dan vermeld staat), m.a.w. ik kan dit niet al te serieus nemen dus what's the problem. De rest van mijn gegevens: nee, die heb ik niet ingevuld. Weet je veel wat er mee gebeurt?

Gesloten