LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol ademanalise test

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Dickvanrooijen
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:19

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door Dickvanrooijen »

Hallo allemaal, even een reactie naar aanleiding van de reacties over mijn onderwerp.
Sommige mensen reageren nogal heftig over rijden met een slok op, en anderen behouden.
Allereerst wil ik jullie meedelen dat ik geen alcoholist ben, maar een gelegenheidsdrinker.
Eens in de week drink ik met een stel vrienden en oud collega's een paar biertjes in een zaak.
Gezellig even kletsen over van alles en nog wat, onder het genot van een paar biertjes.
Ik ben nu 65 jaar en rijd al meer dan 45 jaar auto, ik reed zelfs al auto terwijl ik nog geen rijbewijs had.
Voor sommige forum mensen alweer een reden om mij op te willen hangen, maar zo ging dat toen.
Ik heb meer dan een miljoen kilometers afgelegd door heel Europa, en nog nooit een aanrijding gehad
of veroorzaakt. Dit komt omdat ik altijd heel goed oplet wat er voor of naast mij gebeurd.
Volgens mij is zoiets aangeboren, want veel mensen letten niet goed op in het verkeer.
Ik maak dit dagelijks mee. De discussie ging er bij mij om of deze meetapparatuur wel deugd.
Inmiddels drink ik niet meer als ik moet rijden, want ik ben bang dat ik na het nuttigen van 1 glas al
gepakt word. Sommige forum leden zeggen dat 0,5 promille mag, dit is onjuist. De wet zegt 0 promille.
Dus als het 0 is dan moet het ook nul zijn. Dat schept duidelijkheid voor iedereen. Maar de wetgever
vind dit wel goed zo, Kassa. Naar mijn mening komen de ongelukken in het verkeer eerder doordat er te
hard word gereden en niet goed word opgelet. Er zijn namelijk meer slechte chauffeurs dan goeie.
De wetgever zou bijvoorbeeld een verbod kunnen instellen voor invoer van auto,s die harder rijden dan 160 km per uur. Dat scheeld ook een hoop doden. Niet die paar biertjes die iemand zo af en toe drinkt.
Dick van Rooijen

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Dickvanrooijen schreef:Allereerst wil ik jullie meedelen dat ik geen alcoholist ben, maar een gelegenheidsdrinker.
Eens in de week drink ik met een stel vrienden en oud collega's een paar biertjes in een zaak.
Gezellig even kletsen over van alles en nog wat, onder het genot van een paar biertjes.
Dus een gelegenheidsdrinker die op een vast tijdstip 1 keer per week te veel drinkt en dat niet kan doen zonder gebruik van de auto te maken.
Dickvanrooijen schreef:Ik ben nu 65 jaar en rijd al meer dan 45 jaar auto, ik reed zelfs al auto terwijl ik nog geen rijbewijs had.
Voor sommige forum mensen alweer een reden om mij op te willen hangen, maar zo ging dat toen.
Nee zo ging dat toen niet. Zo ging dat bij JOU, maar het is al duidelijk dat de regels niet voor jou gelden.
Dickvanrooijen schreef: Dit komt omdat ik altijd heel goed oplet wat er voor of naast mij gebeurd.
Wat raar dat iedereen met drank op dat nu ook altijd doet.
Dickvanrooijen schreef:Inmiddels drink ik niet meer als ik moet rijden, want ik ben bang dat ik na het nuttigen van 1 glas al gepakt word.
Niet dus omdat je gewoon niet met drank op zou moeten rijden. Als er een kans bestond dat je niet gepakt zou worden, dan zou je gewoon gaan rijden, want zelfs met drank op ben je een aangeboren chauffeur.

U, meneer bent een voorbeeld van iemand waarbij ze het rijbewijs zouden moeten innemen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door trail46 »

Dickvanrooijen schreef:Hallo allemaal, even een reactie naar aanleiding van de reacties over mijn onderwerp.
Sommige mensen reageren nogal heftig over rijden met een slok op, en anderen behouden.
Allereerst wil ik jullie meedelen dat ik geen alcoholist ben, maar een gelegenheidsdrinker.
Niet die paar biertjes die iemand zo af en toe drinkt.
Dick van Rooijen
Vertel dat laatste maar aan de ouders/familie van een kind of familielid welke word doodgereden door een gelegenheidsdrinker. Je probeert gewoon recht te praten wat krom is en gaat in de aanval als je op dat (asociale) gedrag word aangesproken. Slok op en toch gaan rijden? Rijbewijs voorgoed weg!!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door puma73 »

Dickvanrooijen schreef:Hallo allemaal, even een reactie naar aanleiding van de reacties over mijn onderwerp.
Sommige mensen reageren nogal heftig over rijden met een slok op, en anderen behouden.
Allereerst wil ik jullie meedelen dat ik geen alcoholist ben, maar een gelegenheidsdrinker.
Eens in de week drink ik met een stel vrienden en oud collega's een paar biertjes in een zaak.
Gezellig even kletsen over van alles en nog wat, onder het genot van een paar biertjes.
Ik ben nu 65 jaar en rijd al meer dan 45 jaar auto, ik reed zelfs al auto terwijl ik nog geen rijbewijs had.
Voor sommige forum mensen alweer een reden om mij op te willen hangen, maar zo ging dat toen.
Ik heb meer dan een miljoen kilometers afgelegd door heel Europa, en nog nooit een aanrijding gehad
of veroorzaakt. Dit komt omdat ik altijd heel goed oplet wat er voor of naast mij gebeurd.
Volgens mij is zoiets aangeboren, want veel mensen letten niet goed op in het verkeer.
Ik maak dit dagelijks mee. De discussie ging er bij mij om of deze meetapparatuur wel deugd.
Inmiddels drink ik niet meer als ik moet rijden, want ik ben bang dat ik na het nuttigen van 1 glas al
gepakt word. Sommige forum leden zeggen dat 0,5 promille mag, dit is onjuist. De wet zegt 0 promille.
Dus als het 0 is dan moet het ook nul zijn. Dat schept duidelijkheid voor iedereen. Maar de wetgever
vind dit wel goed zo, Kassa. Naar mijn mening komen de ongelukken in het verkeer eerder doordat er te
hard word gereden en niet goed word opgelet. Er zijn namelijk meer slechte chauffeurs dan goeie.
De wetgever zou bijvoorbeeld een verbod kunnen instellen voor invoer van auto,s die harder rijden dan 160 km per uur. Dat scheeld ook een hoop doden. Niet die paar biertjes die iemand zo af en toe drinkt.
Dick van Rooijen
even dit onzinbericht quoten voor het verdwijnt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door sjohie »

Dickvanrooijen schreef:Hallo allemaal, even een reactie naar aanleiding van de reacties over mijn onderwerp.
Sommige mensen reageren nogal heftig over rijden met een slok op, en anderen behouden.
Allereerst wil ik jullie meedelen dat ik geen alcoholist ben, maar een gelegenheidsdrinker.
Eens in de week drink ik met een stel vrienden en oud collega's een paar biertjes in een zaak.
Gezellig even kletsen over van alles en nog wat, onder het genot van een paar biertjes.
Ik ben nu 65 jaar en rijd al meer dan 45 jaar auto, ik reed zelfs al auto terwijl ik nog geen rijbewijs had.
Voor sommige forum mensen alweer een reden om mij op te willen hangen, maar zo ging dat toen.
Ik heb meer dan een miljoen kilometers afgelegd door heel Europa, en nog nooit een aanrijding gehad
of veroorzaakt. Dit komt omdat ik altijd heel goed oplet wat er voor of naast mij gebeurd.
Volgens mij is zoiets aangeboren, want veel mensen letten niet goed op in het verkeer.
Ik maak dit dagelijks mee. De discussie ging er bij mij om of deze meetapparatuur wel deugd.
Inmiddels drink ik niet meer als ik moet rijden, want ik ben bang dat ik na het nuttigen van 1 glas al
gepakt word. Sommige forum leden zeggen dat 0,5 promille mag, dit is onjuist. De wet zegt 0 promille.
Dus als het 0 is dan moet het ook nul zijn. Dat schept duidelijkheid voor iedereen. Maar de wetgever
vind dit wel goed zo, Kassa. Naar mijn mening komen de ongelukken in het verkeer eerder doordat er te
hard word gereden en niet goed word opgelet. Er zijn namelijk meer slechte chauffeurs dan goeie.
De wetgever zou bijvoorbeeld een verbod kunnen instellen voor invoer van auto,s die harder rijden dan 160 km per uur. Dat scheeld ook een hoop doden. Niet die paar biertjes die iemand zo af en toe drinkt.
Dick van Rooijen
Je kan er van alles bij halen, maar het enige relevante is dat jij 2x gepakt bent met teveel alcohol op, en daarvoor bestraft bent. De meetmethoden daarvoor zijn op aangeven van experts door de democratisch gekozen wetmakers genoemd, en staan onder regelmatige controle vanexperts om ze geijkt te houden. Een agent kan dus niet zomaar even een alcoholtestje bij de ANWB uit het schap trekken, en deze gebruiken voor een controle.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door olaf79 »

tenormin schreef:@sjohie, en wie controleert dat hesje dan? Dan moeten daar weer mensen voor worden aangetrokken en betalen wij allemaal mee aan het drankmisbruik van velen. Laten die abusers van alcohol die , 't liefst heel hoge bekeuringen, lekker zelf betalen/afbetalen!
In Engeland en sommige staten in de VS krijg je als je een aanrijding met alcohol op veroorzaakt waarbij gewonden vallen assault with a deadly weapon (aanval met een dodelijk wapen) ten laste gelegd. Zouden ze hier ook moeten doen. Eigenlijk is het gewoon moord

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door olaf79 »

trail46 schreef:
Dickvanrooijen schreef:Hallo allemaal, even een reactie naar aanleiding van de reacties over mijn onderwerp.
Sommige mensen reageren nogal heftig over rijden met een slok op, en anderen behouden.
Allereerst wil ik jullie meedelen dat ik geen alcoholist ben, maar een gelegenheidsdrinker.
Niet die paar biertjes die iemand zo af en toe drinkt.
Dick van Rooijen
Vertel dat laatste maar aan de ouders/familie van een kind of familielid welke word doodgereden door een gelegenheidsdrinker. Je probeert gewoon recht te praten wat krom is en gaat in de aanval als je op dat (asociale) gedrag word aangesproken. Slok op en toch gaan rijden? Rijbewijs voorgoed weg!!
Dat werkt bij hem dus niet want dan rijdt hij gewoon zonder rijbewijs. Kans dat je gepakt wordt is klein. Wat veel beter werkt is gewoon lang opsluiten.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door plumber »

Hallo ik ben 74 jaar en ga ook regelmatig naar vrienden.
Ga dan met de auto om even gezellig te kletsen.
Drink dan sinas en cola omdat ik moet rijden maar het blijft
toch gezellig onder elkaar :wink:

Gesloten