LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol ademanalise test

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Dickvanrooijen
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:19

Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door Dickvanrooijen »

Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat ik na te zijn aangehouden door de politie,
Na het nuttigen van acht glazen bier 295UGL blaas.
En na het nuttigen van vier glazen bier 385 UGL blaas.
Ik heb al contact gehad met het Trimbos instituut.
Maar daar word ik niks wijzer van. Daarna heb ik contact gehad met voedingswaardetabel,
en deze organisatie wist mij wel te vertellen dat de adem analisetest onbetrouwbaar is.
Alleen een bloed onderzoek is betrouwbaar.
Ook wil ik weten wat een adem analisetest doet in combinatie met medicijnen.
Ik ben er ondertussen achter gekomen, dat mensen met diabetes een hoger promille aangeven.
Zijn er nog onderzoekers die hier wat mee doen? De meeste onderzoekers worden namelijk
gesubsidieerd door de overheid, dus daar krijg je geen eerlijk antwoord van.
Graag hoor ik hier meer over van lotgenoten of wetenschappers.
Ik voel mij namelijk genaaid op z,n hollands gezegd. Dick van Rooijen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door sjohie »

Dickvanrooijen schreef:Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat ik na te zijn aangehouden door de politie,
Na het nuttigen van acht glazen bier 295UGL blaas.
En na het nuttigen van vier glazen bier 385 UGL blaas.
Ik heb al contact gehad met het Trimbos instituut.
Maar daar word ik niks wijzer van. Daarna heb ik contact gehad met voedingswaardetabel,
en deze organisatie wist mij wel te vertellen dat de adem analisetest onbetrouwbaar is.
Alleen een bloed onderzoek is betrouwbaar.
Ook wil ik weten wat een adem analisetest doet in combinatie met medicijnen.
Ik ben er ondertussen achter gekomen, dat mensen met diabetes een hoger promille aangeven.
Zijn er nog onderzoekers die hier wat mee doen? De meeste onderzoekers worden namelijk
gesubsidieerd door de overheid, dus daar krijg je geen eerlijk antwoord van.
Graag hoor ik hier meer over van lotgenoten of wetenschappers.
Ik voel mij namelijk genaaid op z,n hollands gezegd. Dick van Rooijen
Er zijn een aantal variabelen, oa de drinksnelheid van de biertjes, of het volume per eenheid (vaasjes of halve liters), je algehele gesteldheid (griepje onder de leden etc), de omgevingstemperatuur(mmer/minder zweten), je gewicht, of je tussendoor water hebt gedronken, evt aanwezig voedsel in je maag, en zo verder.

En een blaastest is inderdaad indicatief, daarom wordt bij constatering van een overschrijding normaliter ook een bloedtest afgenomen, of een blaastest op een groter en nauwkeuriger apparaat dan die handheld apparaten die ze bij mobiele controles gebruiken ter indicatie.

Maar wat is nu precies het probleem achter deze getallen? In beide gevallen was het meer als toegestaan, en mocht je zo te lezen niet meer rijden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door puma73 »

Dickvanrooijen schreef:Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat ik na te zijn aangehouden door de politie,
Na het nuttigen van acht glazen bier 295UGL blaas.
En na het nuttigen van vier glazen bier 385 UGL blaas.
Ik heb al contact gehad met het Trimbos instituut.
Maar daar word ik niks wijzer van. Daarna heb ik contact gehad met voedingswaardetabel,
en deze organisatie wist mij wel te vertellen dat de adem analisetest onbetrouwbaar is.
Alleen een bloed onderzoek is betrouwbaar.
Ook wil ik weten wat een adem analisetest doet in combinatie met medicijnen.
Ik ben er ondertussen achter gekomen, dat mensen met diabetes een hoger promille aangeven.
Zijn er nog onderzoekers die hier wat mee doen? De meeste onderzoekers worden namelijk
gesubsidieerd door de overheid, dus daar krijg je geen eerlijk antwoord van.
Graag hoor ik hier meer over van lotgenoten of wetenschappers.
Ik voel mij namelijk genaaid op z,n hollands gezegd. Dick van Rooijen
Dat jij je genaaid voelt is jouw probleem. rijden met alcohol op is gewoon onaanvaardbaar. Dus niet piepen, apparatuur is voldoende betrouwbaar. en als men je rijbewijs heeft ingenomen, eigen schuld dikke bult en volkomen terecht.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zuipen op je nuchtere maag (zoals veel alcoholisten doen), levert een kwartier na het zuipen natuurlijk andere waardes op wanneer je net een halve kilo patat hebt verorberd en daarna dezelfde hoeveelheid alcohol naar binnen slobbert.

Maar veel alcoholisten zullen te ver heen zijn om dat allemaal nog te kunnen begrijpen. Tsja, en dan voel je je genaaid hè?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door sjohie »

puma73 schreef:
Dickvanrooijen schreef:Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat ik na te zijn aangehouden door de politie,
Na het nuttigen van acht glazen bier 295UGL blaas.
En na het nuttigen van vier glazen bier 385 UGL blaas.
Ik heb al contact gehad met het Trimbos instituut.
Maar daar word ik niks wijzer van. Daarna heb ik contact gehad met voedingswaardetabel,
en deze organisatie wist mij wel te vertellen dat de adem analisetest onbetrouwbaar is.
Alleen een bloed onderzoek is betrouwbaar.
Ook wil ik weten wat een adem analisetest doet in combinatie met medicijnen.
Ik ben er ondertussen achter gekomen, dat mensen met diabetes een hoger promille aangeven.
Zijn er nog onderzoekers die hier wat mee doen? De meeste onderzoekers worden namelijk
gesubsidieerd door de overheid, dus daar krijg je geen eerlijk antwoord van.
Graag hoor ik hier meer over van lotgenoten of wetenschappers.
Ik voel mij namelijk genaaid op z,n hollands gezegd. Dick van Rooijen
Dat jij je genaaid voelt is jouw probleem. rijden met alcohol op is gewoon onaanvaardbaar. Dus niet piepen, apparatuur is voldoende betrouwbaar. en als men je rijbewijs heeft ingenomen, eigen schuld dikke bult en volkomen terecht.
Er is niks mis mee om kritisch te zijn, dronken achter het stuur of niet. Als je zulke apparaten niet goed schoonmaakt of kalibreert, dan is de meetfout zomaar een paar honderd euro meer of minder aan boete, of erger. Hij moet boeten voor zijn fout, niet voor eventuele nalatigheid of onoplettendheid van de agenten in kwestie.

Maar ik ben het wel eens met je sentiment hoor, 2x zulke waarden is geen ongelukje, wat mij betreft krijgt hij levenslange proeftijd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door puma73 »

sjohie schreef:
Er is niks mis mee om kritisch te zijn, dronken achter het stuur of niet. Als je zulke apparaten niet goed schoonmaakt of kalibreert, dan is de meetfout zomaar een paar honderd euro meer of minder aan boete, of erger. Hij moet boeten voor zijn fout, niet voor eventuele nalatigheid of onoplettendheid van de agenten in kwestie.

Maar ik ben het wel eens met je sentiment hoor, 2x zulke waarden is geen ongelukje, wat mij betreft krijgt hij levenslange proeftijd.
Dat begrijp ik, maar ik vraag me af op basis van welke gronden deze uitspraak wordt gedaan
Daarna heb ik contact gehad met voedingswaardetabel,
en deze organisatie wist mij wel te vertellen dat de adem analisetest onbetrouwbaar is.
TS probeert de betrouwbaarheid in het algemeen ter discussie te stellen. Dat is een discussie die tot niets zal leiden. De apparatuur is dusdanig getest dat alleen een foutieve kalibratie en/of slecht onderhoud een mogelijkheid tot een rechtsgeldig beroep zullen steunen. een andere reden om deze discussie is zinloos.

Het drinken van alcohol en vervolgens besturen van een motorvoertuig wordt maatschappelijk steeds meer als a-sociaal bestempeld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens literatuur die ik even snel kan vinden, kan de gemeten waarde met een ademtest 10 tot 15% afwijken van het werkelijke bloedalcohol percentage, maar daarom worden die apparaten ook regelmatig geijkt door het NMi. En daarom wordt er bij de gemeten waarden zoals in de eerste post, een nauwkeuriger test gedaan met een stationair apparaat, of een bloedtest. Een 2e test die overigens verplicht >20 minuten na de eerste gedaan moet worden, om eventuele tijdelijke effecten van zeg een pepermuntje of mondwater, uit te sluiten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door tenormin »

Mag ik even "tussenbeide" komen, ben wel nieuwsgierig. Vorige week: Zoon drinkt 4 glazen wijn, zijn vrouw is de BOB en we worden gestopt. Zij moest blazen: (ik heb er geen verstand van) maar een P of zoiets? Dus dat was okay. Zoon (naast haar dus) vraagt aan politie: mag ik ook blazen, ik heb wel heb gedronken. Ja, dat mocht. Uitslag: een P. Hoe kan zoiets dan, na 4 glazen wijn? Sorry voor de 'inbraak'.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Mag ik even "tussenbeide" komen, ben wel nieuwsgierig. Vorige week: Zoon drinkt 4 glazen wijn, zijn vrouw is de BOB en we worden gestopt. Zij moest blazen: (ik heb er geen verstand van) maar een P of zoiets? Dus dat was okay. Zoon (naast haar dus) vraagt aan politie: mag ik ook blazen, ik heb wel heb gedronken. Ja, dat mocht. Uitslag: een P. Hoe kan zoiets dan, na 4 glazen wijn? Sorry voor de 'inbraak'.
Dat kan, elk lichaam verwerkt alcohol op de eigen manier, oa afhankelijk van het lichaamsgewicht, de leeftijd, en externe factoren als de omgevingstemperatuur etc. Maar die P zegt alleen dat beiden <88µg/l hebben geblazen, niet hoeveel ze er beiden wel/niet van af zaten. :wink:

Overigens is dit ooit ook wel eens getest in blik op de weg, daar mocht iemand na 8 of 9 biertjes volgens de blaastest nog rijden. :shock:

Maar die dronk elke 30 minuten 1 fluitje bleek later, en een volwassene breekt 1 glas bier in 1½ uur af, dus ook de drink-snelheid is medebepalend.

Het was dus niet helemaal representatief, maar gaf/geeft wel aan wat voor variabelen er allemaal in het spel zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door tenormin »

@sjohie, bedankt. Schoondochter had niks op en die 4 glazen zoon waren in tijdsbestek van 6 - 11 uur 's-avonds. Gewoon avondje uit eten. Begrijp er nu iets meer van.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@tenormin,

klopt helemaal wat sjohie zegt. Gewicht maakt echt heel erg uit (ook algehele gezondheidstoestand) en zeker als hij om 6 uur zijn eerste glas drinkt, en dan gelijk matig over de avond nog een paar glazen dan kan het best zijn dat het overgrote deel allang uit zijn systeem is om 11.00.
Andersom werkt het ook zo, ik zou ze niet de kost geven, die mensen die op zondag ochtend in de auto stappen en eigenlijk nog dronken zijn van de avond ervoor, zonder dat ze zich dat zelf realiseren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door tenormin »

@Isabel1, ja, klinkt wat stom dat ik dit niet weet, maar drink zelf niet dus was ietwat nieuwsgierig hoe dit nu kon. Dacht dat alcohol veel langer werkte. Maar goed, is bij de kinderen gelukkig altijd zo dat ze afspreken "wie mag het op een zuipen zetten". Bij wijze van spreken dan. Moet het op een zondagochtend vroeg op de weg eigenlijk behoorlijk gevaarlijk zijn, als er weer gefeest is.

Bjgo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2013 00:25

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door Bjgo »

Hoi
Ik heb al 17 jaar mijn rijbewijs en heb al vaak geblazen en heb nog nooit te veel gedronken als ik ga rijden, nu werdt ik aangehouden voor te veel alcohol maar had echt maar 2 wijntjes op in drie uur tijd, daar wordt ik niet aangeschoten of dronken van, ik krijg een boete van 357,- euro echt heel bijzonder! een vriendin had veel gedronken en mocht met mijn auto naar huis rijden van de politie, wat ik erg gevaarlijk vind, ik had namelijk maar twee wijntjes op zij vond het ook belachelijk maar ik mocht twee uur niet rijden, hoe kan dit?
mijn ugl in mijn bloed was 235 ugl maar mijn bloed is niet getest hoe kan dit? mijn adem daar staan ook verschillende dingen op het formulier van de politie staat ademonderzoeksresultaat 295 ugl en de strafbeschikking staat 350 ugl hoe kan dit?

buurma
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2013 17:12

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door buurma »

Omdat je volgens hun over de grens ging.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dickvanrooijen schreef:Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat ik na te zijn aangehouden door de politie,
Na het nuttigen van acht glazen bier 295UGL blaas.
En na het nuttigen van vier glazen bier 385 UGL blaas.
In beide gevallen zouden ze je moeten pakken voor poging tot moord met voorbedachte rade als je daarmee een voertuig bestuurd. Dat ouders van het kind dat je daardoor misschien doodrijdt kan de ugl geen f*ck schelen.

:evil: :shock:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bjgo schreef:Hoi
Ik heb al 17 jaar mijn rijbewijs en heb al vaak geblazen en heb nog nooit te veel gedronken als ik ga rijden, nu werdt ik aangehouden voor te veel alcohol maar had echt maar 2 wijntjes op in drie uur tijd, daar wordt ik niet aangeschoten of dronken van, ik krijg een boete van 357,- euro echt heel bijzonder! een vriendin had veel gedronken en mocht met mijn auto naar huis rijden van de politie, wat ik erg gevaarlijk vind, ik had namelijk maar twee wijntjes op zij vond het ook belachelijk maar ik mocht twee uur niet rijden, hoe kan dit?
mijn ugl in mijn bloed was 235 ugl maar mijn bloed is niet getest hoe kan dit? mijn adem daar staan ook verschillende dingen op het formulier van de politie staat ademonderzoeksresultaat 295 ugl en de strafbeschikking staat 350 ugl hoe kan dit?
2 wijntjes is teveel. Is genoegzaam bewezen. Rijd alcoholvrij. ALTIJD.
Terecht en de boete moet nog veel hoger.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dickvanrooien schreef:Het AD had voor de kerst een actie voor het Gouden Boekje.
Ik dacht dit is leuk voor mijn kleindochters.
Dan hoop ik voor u dat de weg van het cafe naar uw huis niet langs de school of de speelplaats van uw kleindochters voert. Een ongeluk met 4 of 8 glazen bier maakt helemaal geen verschil voor deze meisjes.

Gezien het feit dat u inmiddels kleindochters heeft had wat meer (levens)wijsheid van u verwacht mogen worden. In plaats van het Trimbos om opheldering over de getallen te vragen had u zich beter kunnen inschrijven voor een behandeling.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door sjohie »

Bjgo schreef:Hoi
Ik heb al 17 jaar mijn rijbewijs en heb al vaak geblazen en heb nog nooit te veel gedronken als ik ga rijden, nu werdt ik aangehouden voor te veel alcohol maar had echt maar 2 wijntjes op in drie uur tijd, daar wordt ik niet aangeschoten of dronken van, ik krijg een boete van 357,- euro echt heel bijzonder! een vriendin had veel gedronken en mocht met mijn auto naar huis rijden van de politie, wat ik erg gevaarlijk vind, ik had namelijk maar twee wijntjes op zij vond het ook belachelijk maar ik mocht twee uur niet rijden, hoe kan dit?
mijn ugl in mijn bloed was 235 ugl maar mijn bloed is niet getest hoe kan dit? mijn adem daar staan ook verschillende dingen op het formulier van de politie staat ademonderzoeksresultaat 295 ugl en de strafbeschikking staat 350 ugl hoe kan dit?
Vermoedelijk heeft de drank je begrijpend lezen capaciteiten wat aangetast, en toch meer met je lichaam gedaan dan jij denkt te kunnen voelen. Maar goed, 295ug/l is de gemeten waarde in je lijf tijdens de controle, en elke waarde tot aan 350ug/l krijgt een boete van 357 euro.

En die bedragen zijn zo hoog omdat je geen overtreding begaat, maar een misdrijf pleegt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
Bjgo schreef:Hoi
Ik heb al 17 jaar mijn rijbewijs en heb al vaak geblazen en heb nog nooit te veel gedronken als ik ga rijden, nu werdt ik aangehouden voor te veel alcohol maar had echt maar 2 wijntjes op in drie uur tijd, daar wordt ik niet aangeschoten of dronken van, ik krijg een boete van 357,- euro echt heel bijzonder! een vriendin had veel gedronken en mocht met mijn auto naar huis rijden van de politie, wat ik erg gevaarlijk vind, ik had namelijk maar twee wijntjes op zij vond het ook belachelijk maar ik mocht twee uur niet rijden, hoe kan dit?
mijn ugl in mijn bloed was 235 ugl maar mijn bloed is niet getest hoe kan dit? mijn adem daar staan ook verschillende dingen op het formulier van de politie staat ademonderzoeksresultaat 295 ugl en de strafbeschikking staat 350 ugl hoe kan dit?
2 wijntjes is teveel. Is genoegzaam bewezen. Rijd alcoholvrij. ALTIJD.
Terecht en de boete moet nog veel hoger.
Hoger hoeft wat mij betreft niet echt, ik zou dan eerder pleiten voor een proeftijd van 2 jaar bij de 1e overtreding zoals deze, 5 jaar bij de 2e, en levenslange proeftijd bij de derde keer. Waarin gepakt worden tijdens die proeftijd dan de eerste keer met een duidelijk zichtbaar hesje aan, 320 uur werkstraf is, en bij recidive meteen niet voorwaardelijke celstraf.

Daarmee kan je denk ik eerder een gedragsverandering bewerkstelligen, in plaats van enkel straffen met geldboetes.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Alcohol ademanalise test

Ongelezen bericht door tenormin »

@sjohie, en wie controleert dat hesje dan? Dan moeten daar weer mensen voor worden aangetrokken en betalen wij allemaal mee aan het drankmisbruik van velen. Laten die abusers van alcohol die , 't liefst heel hoge bekeuringen, lekker zelf betalen/afbetalen!

Gesloten