LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
mvdho
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2013 11:17

Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Ongelezen bericht door mvdho »

Beste forumleden,

Mijn naam is Marijn en ik studeer Small Business & Retail Management aan Avans hogeschool te 's-Hertogenbosch. Ik houd mij als stagiair bezig met een strategisch marketingplan voor mijn stagebedrijf Bleecker. Hierbij hoort een afnemersanalyse, welke ik in een enquête vorm gegoten heb. Hieronder de betreffende enquête:

Voorwoord:
In de laatste vijf jaar is het verkopen van schoenen via internet gegroeid tussen de 10%-15% elk jaar in tegenstelling tot de verkoop in fysieke winkels, waar de verkoop sterk gedaald is. Een webshop is daarom ook voor de schoenenbranche een legitiem verkoopkanaal geworden waar ontzettend veel kansen liggen voor ondernemers. Bezoekers gebruiken deze schoenen webshops om daadwerkelijk een aankoop te doen of om zich te oriënteren en informatie in te winnen voor een toekomstige aankoop.

Met een aantal grote spelers als Zalando en Omoda is het lastig een webshop met schoenen te succesvol te maken, zonder USP (unique selling point) te hebben. Bleecker wil iets unieks creëren door in de eerste plaats sample schoenen te verkopen, maar dit tegen een significant gereduceerd tarief. Toch is er meer nodig dan een uniek concept, en daarbij zijn de volgende vragen bij Bleecker boven komen drijven:
- Via welke strategische opties moet dit concept de markt gaan bewerken?
- Welke doelgroep is geïnteresseerd in dit concept?
- Hoe bereiken we deze doelgroep?
- Sluit het design van de webshop aan bij de doelgroep en het assortiment?

Informatie:
Als onderzoeker van de bovenstaande vraagstellingen wil ik u vriendelijk bedanken voor de tijd en moeite die u neemt om deze enquête in te vullen. De enquête neemt ongeveer 8 minuten van uw tijd in beslag.

Verder biedt Bleecker een van de respondenten een kortingscoupon aan t.w.v. €25,00. Wilt u hier kans op maken? Vul dan vraag 12 t/m 18 in en wellicht wint u dit shoptegoed! Natuurlijk niet verplicht! Al uw ingevulde gegevens zullen vertrouwelijk behandeld worden. Correspondentie informatie wordt uitsluitend gebruikt voor het communiceren van een eventueel gewonnen prijs.

Hier is de enquête te vinden: http://www.thesistools.com/web/?id=363842

Mochten er op- en of aanmerkingen zijn, dan hoor ik deze graag! Bij voorbaat dank voor uw medewerking!

Marijn van den Hoogen
Student Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch
Stagiair Bleecker

Jupiler
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2013 09:23

Re: Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Ongelezen bericht door Jupiler »

Ingevuld! Let wel even op de zinsopbouw bij sommige vraagstellingen. Verder prima enquête in tegenstelling tot de meeste die op dit forum aangeboden worden.

Succes met het onderzoek!

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry Jupiler, je meldt je vandaag aan, en weet al prima te vertellen hoe het met andere enquêtes gesteld is?

Heb er nog niet eens naar gekeken, maar ik vind het verhaal hierboven al veel te lang eigenlijk. Sterker nog: er staat veel te veel informatie in die voor een geïnterviewde totaal niet belangrijk is.

Jupiler
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2013 09:23

Re: Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Ongelezen bericht door Jupiler »

witte angora schreef:Sorry Jupiler, je meldt je vandaag aan, en weet al prima te vertellen hoe het met andere enquêtes gesteld is?

Heb er nog niet eens naar gekeken, maar ik vind het verhaal hierboven al veel te lang eigenlijk. Sterker nog: er staat veel te veel informatie in die voor een geïnterviewde totaal niet belangrijk is.
Dit forum is ook voor niet-geregistreerde lezers toegankelijk. Dat ik toevallig bij deze enquête een account maak om een reactie te geven heeft daar verder niets mee te maken.

Verder vind ik het eigenlijk wel prettig waar mijn ingevulde resultaten precies voor dienen. Een stuk beter dan: "Vul aub deze enquête even in! Bedankt!"

Smaken verschillen! :)

mvdho
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2013 11:17

Re: Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Ongelezen bericht door mvdho »

witte angora schreef:Sorry Jupiler, je meldt je vandaag aan, en weet al prima te vertellen hoe het met andere enquêtes gesteld is?

Heb er nog niet eens naar gekeken, maar ik vind het verhaal hierboven al veel te lang eigenlijk. Sterker nog: er staat veel te veel informatie in die voor een geïnterviewde totaal niet belangrijk is.
Bedankt voor de feedback! Dit zal ik zeker meenemen voor de volgende keer.


Hoor van veel verschillende mensen dat ze iets heel anders hadden verwacht bij de naam 'Bleecker'. Wat hadden jullie verwacht toen je de naam 'Enquête strategisch marketingplan Bleecker' zag staan tussen alle topics? Ik hoor graag ieders mening!

mvdho
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2013 11:17

Re: Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Ongelezen bericht door mvdho »

Ik heb nog minstens 50 respondenten nodig voor een representatief resultaat! Zijn er nog mensen zijn die me even willen helpen door de enquête in te vullen?

Mijn dank is groot!

http://www.thesistools.com/web/?id=363842

Gesloten