LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
mvdho
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2013 11:17

Enquête strategisch marketingplan Bleecker

Ongelezen bericht door mvdho »

Beste forumleden,

Mijn naam is Marijn en ik studeer Small Business & Retail Management aan Avans hogeschool te 's-Hertogenbosch. Ik houd mij als stagiair bezig met een strategisch marketingplan voor mijn stagebedrijf Bleecker. Hierbij hoort een afnemersanalyse, welke ik in een enquête vorm gegoten heb. Hieronder de betreffende enquête:

Voorwoord:
In de laatste vijf jaar is het verkopen van schoenen via internet gegroeid tussen de 10%-15% elk jaar in tegenstelling tot de verkoop in fysieke winkels, waar de verkoop sterk gedaald is. Een webshop is daarom ook voor de schoenenbranche een legitiem verkoopkanaal geworden waar ontzettend veel kansen liggen voor ondernemers. Bezoekers gebruiken deze schoenen webshops om daadwerkelijk een aankoop te doen of om zich te oriënteren en informatie in te winnen voor een toekomstige aankoop.

Met een aantal grote spelers als Zalando en Omoda is het lastig een webshop met schoenen te succesvol te maken, zonder USP (unique selling point) te hebben. Bleecker wil iets unieks creëren door in de eerste plaats sample schoenen te verkopen, maar dit tegen een significant gereduceerd tarief. Toch is er meer nodig dan een uniek concept, en daarbij zijn de volgende vragen bij Bleecker boven komen drijven:
- Via welke strategische opties moet dit concept de markt gaan bewerken?
- Welke doelgroep is geïnteresseerd in dit concept?
- Hoe bereiken we deze doelgroep?
- Sluit het design van de webshop aan bij de doelgroep en het assortiment?

Informatie: