LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jeugdzorg plaatst kinderen uit huis

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Poetie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2020 09:18

Jeugdzorg plaatst kinderen uit huis

Ongelezen bericht door Poetie1 »

Al bijna 2 jaar terroriseert Jeugdzorg mijn gezin. Mijn kinderen zijn allemaal uit huis geplaatst terwijl ik altijd goed voor heb heb kunnen zorgen. Het contact met jeugdzorg is nooit goed geweest omdat er veel leugens worden verteld. Ik als persoon zijnde heb niks in te brengen tegen al die instellingen. Als ik het ergens niet mee eens ben werk ik niet mee en word het dossier negatief afgesloten, wat ik onzin vind. Het gaat hier om mijn eigen vlees en bloed en sta totaal machteloos tegen al die instellingen. Mij een psychische aandoening aanpraten waardoor ik gedwongen aan de medicatie moest. Gisteren heeft de rechter besloten dat het hoofdverblijf van mijn dochter bij mijn ex word en dat is de druppel voor mij. Teveel fouten gemaakt door jeugdzorg en teveel dingen gezegd die niet terug te vinden zijn. De zin om te leven word met de dag minder en ik sta totaal machteloos. Hoe goed ik ook leef en doe, mijn ex werd vanaf begin al voorgetrokken. Partijdig zijn mag nooit!

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jeugdzorg plaatst kinderen uit huis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit soort zaken zijn altijd ontzettend beroerd; sterkte! ik denk niet dat wij je kunnen helpen; heb je geen familie/ vrienden/ adviseur/ hulpverlener die je met dit soort zaken helpt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jeugdzorg plaatst kinderen uit huis

Ongelezen bericht door moederslink »

U zit in een beroerde en pijnlijke en verdrietige situatie.
Hier op dit forum kennen we uw dossier uiteraard niet en op basis waarvan Jeugdzorg toen is ingeschakeld.
Ik denk dan ook dat u hier op dit forum niet goed geholpen kunt worden met een duidelijk advies.
Wat zegt uw advocaat? Kán/ kón hij niets betekenen?

In ieder geval wens ik u alle sterkte en blijf overeind !
Er komt vast een moment dat u weer een normale omgang met uw kinderen zult krijgen .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jeugdzorg plaatst kinderen uit huis

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik hoop dat uw bericht enigszins oplucht, maar meer zal dat u niet brengen vrees ik. Er zijn diverse beroep-mogelijkheden in dit soort gevallen mogelijk, en ik lees dat er recent een gerechtelijke uitspraak is geweest. Dan neem ik aan, dat u daarbij ook enige vorm van juridische vertegenwoordiging hebt genoten? Ik zou via die persoon eens kijken wat er nog mogelijk is qua in beroep gaan tegen uitspraken etc.

Overigens ken ik een paar professionals uit deze sector vrij goed, en die schetsen wel eens de andere kant van dit soort verhalen, waarin duidelijk niet capabele ouders glashard, soms zelfs voor een rechter staand, zeggen dat ze net zo lang door gaan met kinderen krijgen totdat ze er eentje mogen houden.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Jeugdzorg plaatst kinderen uit huis

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kom, sjohie, die opmerking in kleine letters vind ik niet bij u passen. Misschien kunt u die beter weghalen?

Gesloten