LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderzoek gebruik gezondheidszorg

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Charissa_Ruben
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2012 22:35

Re: onderzoek gebruik gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Charissa_Ruben »

@VioletPrue
Goed punt! We hadden inderdaad nog kunnen vragen naar chronische ziekten. Op dit moment loopt de enquête echter al en kunnen we hier niks meer aan veranderen. We denken hier toch nog een beeld van te kunnen krijgen door de vragen over het schatten van de eigen gezondheid (t.o.v. anderen).
Zelf geef je bijvoorbeeld aan dat je je beter voelt mét kat dan zonder, ondanks dat je medicijngebruik onveranderd blijft. Dit is belangrijk voor ons onderzoek en hopen we terug te zien in de resultaten.
We hebben verder naar aanleiding van andere enquêtes over gezondheid ons voornamelijk gericht op betaald werk, omdat dit vaak een vaste aanstelling betreft. Natuurlijk kan dit ook het geval zijn bij vrijwilligerswerk, maar dit kan wisselend zijn.
Lengte en gewicht vragen we naar om een grove schatting van de BMI te krijgen, omdat dit in zekere mate invloed kan hebben op de gezondheid. We wilden dit in eerste instantie optioneel laten omdat het gevoelige vragen kunnen zijn, maar om er uiteindelijk iets mee te kunnen, moeten we het van iedereen weten.
Natuurlijk kan het uitlaten van een onwillige 60kg hond voor iemand van 50kg inderdaad ook gezondheidsrisico's met zich meebrengen ;)

Iedereen tot dusver enorm bedankt voor het invullen van de enquête!

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: onderzoek gebruik gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Renske99 »

bosse bol schreef: Als dat zo is dan ben je ook niet meer het baasje.
Zelfs een Deense Dog weegt geen 68 kilo dus wat voor een hond
moet dat el niet zijn?

Hm onze kolos weegt 70 kilo en is nog niet op zijn hoogtepunt, ik vermoed dat er nog een kilootje of 3 - 5 bij zal komen.
Onze vorige hond was ook 73 kilo.
Beide reuen, verschillende rassen dat wel, zwaargewichten dat ook.

Deense doggen zijn idd in verhouding niet zo zwaar, ze zijn hoog en slank.
De rassen waar ik het over heb zijn een bordeaux dog en een bull mastiff.
Maar wat denk je van de engelse mastiff?
100 kilo is daar geen uitzondering.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: onderzoek gebruik gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Renske99 »

Emmy75 schreef:
bosse bol schreef:Zelfs een Deense Dog weegt geen 68 kilo dus wat voor een hond
moet dat el niet zijn?
zandinoog heeft al iets geschreven over het gewicht van de deense dog.
Er zijn wel meer "hondjes" die aardig wat wegen.
Benner Sennenhond 50 (reu) 45 (teef)
Bordeauxdog 50 (reu) 45 (teef)
Bullmastiff 57 (reu) 45 (teef)
Engelse Mastiff 90 (reu) 75 (teef)
Leonberger 70 (reu) 50 (teef)
Newfoundlander 65 (reu) 55 (teef)
Sint Bernard 80 (reu) 65 (teef)
bron
Ik weet niet waar dit lijstje vandaan komt, maar ik weet wel dat de honden vandaag de dag vaak groter en groffer worden, het zijn natuurlijk richtlijnen en uitzonderingen heb je altijd.
Maar als ik enkel bij de bordeauxdog en de bullmastiff kijk, dan denk ik dat die gewichten aan de lage kant zijn, er zijn enkelen die niet zo heel zwaar en groot zijn, maar het merendeel zit hier toch wel boven hoor, zelfs de teven van deze rassen benaderen de 60 kilo al aardig.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: onderzoek gebruik gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Renske99 »

Emmy75 schreef:
ciske schreef:
@Emmy, mijn hond is geen pup meer dus lopen mag die :lol:
Ik bedoelde eigenlijk de baasjes die zich door de hondjes voor gek laten verslijten en sommige hondjes kunnen er wat van.

Idd ik kan een boek vol schrijven over onze luie bliksem, nou ik zal je vertellen dat als 70 kilo op zijn kont gaat zitten dat ik dat niet kan sjouwen.
Gelukkig heeft ie dat wel door, hij laat hem dan maar wat voort trekken :D .
Standaard loopt ie 2 stappen achter me, tuurlijk kan die lullo netjes naast lopen zoals het hoort, maar weet je wel hoe vermoeiend dat is?

Als pup had ie het helemaal niet in zijn (toen nog) kleine koppie, hij liep 1 stap en ging gewoon zitten, nieuwsgierig om zich heen kijkend.
Op de gehoorzaamheids cursus wist de mevrouw me te vertellen dat die hond doodsbang was.
Gelukkig hebben wij al 30 jaar honden en heb ik ze bij het uitzoeken eigenlijk al wel geschoten, dus vertelde ik haar mijn visie, die hond is voor de duvel niet bang hij is gewoon aardslui.
En ja ik had het bij het rechte eind, je moet hem s avonds of s nachts niet samen met me tegenkomen.
Ik durf rustig met hem door de rosse buurt te lopen ik hoef niet bang te zijn, hij laat niemand bij me in de buurt komen, gaat altijd tussen de ander en mij staan, gewoon rustig hoor, maar als je je hand uitsteekt moet je niet raar kijken dat ie je naar de strot vliegt.
Onvoorstelbaar want het is de grootste sukkel van dit halfrond, hij vind alle andere honden lief en is dol op spelen.
Met onze varkens is ie ook hartstikke lief en altijd in voor een spelletje, hij zal ze geen haar krenken.

Het enige wat ik fout gedaan is dat is de naam die we hem gegeven hebben, we hadden hem LEO (Lomp En Onhandig) moeten noemen. :D :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: onderzoek gebruik gezondheidszorg

Ongelezen bericht door ciske »

nou ik zal je vertellen dat als 70 kilo op zijn kont gaat zitten dat ik dat niet kan sjouwen.
Dat is volgens mij ook zowat niet te tillen :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: onderzoek gebruik gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Renske99 schreef:Ik weet niet waar dit lijstje vandaan komt, maar ik weet wel dat de honden vandaag de dag vaak groter en groffer worden, het zijn natuurlijk richtlijnen en uitzonderingen heb je altijd.
De bron waar ik dit lijstje vandaan heb, heb ik erbij gezet. Het woordje bron bevat namelijk een link. Hoe zij er weer aan zijn gekomen weet ik niet. Ik heb geen uitvoerig onderzoek gedaan of dit lijstje echt helemaal tot op de kilo juist is. Het was even ter illustratie nav een opmerking van iemand van 50 kilo die met een zwaardere hond gaat wandelen en welke hond dat zou moeten zijn dat er wel een aantal rassen zijn die toch aardig aan de maat zijn zeg maar. Ook heb ik zeker niet gepoogd volledig te zijn dus er zullen er best wat missen.

Overigens leuke anekdote over uw hond en ja als dat gaat zitten dan zit ie ook :lol:

Charissa_Ruben
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2012 22:35

Re: onderzoek gebruik gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Charissa_Ruben »

Beste forumleden,

Allereerst willen wij iedereen heel erg bedanken die de vragenlijst al heeft ingevuld.
De einddatum van de enquête nadert en we kunnen nog altijd deelnemers gebruiken.
Mocht je de enquête nog niet hebben ingevuld of als je nog iemand kent die ons met ons onderzoek zou willen helpen, dan kan dit tot aanstaande maandag.

De link naar de enquête is nog steeds hetzelfde, namelijk:
https://www.surveymonkey.com/s/KFW9XV3

Groetjes
Charissah en Ruben

Gesloten