LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scriptie onderzoek; evaluatie van autobanden

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Lennardkvw
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2011 11:11

Re: Scriptie onderzoek; evaluatie van autobanden

Ongelezen bericht door Lennardkvw »

Leo The Emperor schreef:Volgens mij past het onderzoek beter in de vakgroep psychologie.

In hoeverre zijn mensen bereid verstrekkende uitspraken te doen over een product waar ze totaal niks vanaf weten.. :mrgreen:

Dat is marketing, waarom kies je bepaalde producten? Vaak weet je als consument weinig van het product af en maak je aannames aan de hand van kleine beetjes informatie die je binnen krijgt en past binnen de kennis die je al hebt. Voor een groot deel (bijna)psychologie dus.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scriptie onderzoek; evaluatie van autobanden

Ongelezen bericht door witte angora »

Lennardkvw schreef:
Leo The Emperor schreef:Volgens mij past het onderzoek beter in de vakgroep psychologie.

In hoeverre zijn mensen bereid verstrekkende uitspraken te doen over een product waar ze totaal niks vanaf weten.. :mrgreen:

Dat is marketing, waarom kies je bepaalde producten? Vaak weet je als consument weinig van het product af en maak je aannames aan de hand van kleine beetjes informatie die je binnen krijgt en past binnen de kennis die je al hebt. Voor een groot deel (bijna)psychologie dus.
Daarom heb je aan mij dus niks, ik trap niet in die marketingtrucjes.

Van de week weer eentje van WeekendMiljonairs, die had een fantááástische aanbieding, dus ik zeg: 'ik hoef niet'. Vent stomverbaasd.

Dus hij legt uit dat ik gratis en voor niks naar de studio mag komen. En ik zeg nog een keer: 'ik hoef niet'.

En hij wederom: jawel, maar het kost u helemaal niks. Dus ik zeg: 'en dan moet ik zeker een lot kopen'.

En hij weer: 'nee hoor, dat eerste lot betalen wij, dat u moet betalen komt pas over een maand'.

Heb gewoon de hoorn neergegooid, (het bovenstaande is nog maar een samenvatting). Want ik wist al na zijn eerste zin wat de bedoeling was. En dan toch doordrammen, tot blijkt dat ik het goed had ingeschat?

Maar weer on-topic: ik neem af en toe mee aan een marktonderzoekje, dan krijg ik foldertjes enzo, en dan moet ik daar mijn mening over geven. Dat is dus het idee van jouw scriptie. Maar die folder, daar kan ik nog mijn mening over vormen. Kleurgebruik, uitstraling, informatief, vriendelijk, enzovoorts. Een fictieve band met nauwelijks info, daar kan ik dus niks over zeggen. Dus ik zeg maar niks. :mrgreen:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Scriptie onderzoek; evaluatie van autobanden

Ongelezen bericht door ronald g »

Onze slimmerd is wel even vergeten om de enquête juist op te stellen met 30 seconden was ik klaar, je hoeft niets aan te vinken dus ook de domme vragen niet te beantwoorden. @Ts een marketeer onderzoekt de markt, niet met een eenvoudig in elkaar geknutseld vragenlijstje die door thesis al grotendeels gemaakt is.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Scriptie onderzoek; evaluatie van autobanden

Ongelezen bericht door kuklos »

ronald g schreef: @Ts een marketeer onderzoekt de markt, niet met een eenvoudig in elkaar geknutseld vragenlijstje die door thesis al grotendeels gemaakt is.
En dat is tegenwoordig blijkbaar al een universitaire master waard.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Scriptie onderzoek; evaluatie van autobanden

Ongelezen bericht door trudy81 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de onderzoeks opzet. Dat de enquete rammelt, ja dat zie ik, maar dat betekent natuurlijk niet dat het conceptueel model rammelt. Misschien is dit ook niet de enige onderzoeksmethode en maakt TS gebruikt van een strategie met meerdere methodes. Onderzoek kan natuurlijk ook inductief zijn.

Dus TS, zou je een link naar je opzet kunnen of willen plaatsen?

Trudy

Gesloten