LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uw mening over plastic afval?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Uw mening over plastic afval?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

[quote="newmikey"]"Een ander ook minder bekend systeem is een afval ‘COMPACTOR’. Dit is een krachtig elektronisch apparaat dat in de keuken onder het werkblad kan ingebouwd worden, en dat de volledige inhoud van een afvalzak samenperst tot één blok met nog slechts een volume van circa 30cm. Een compactor heeft een zeer krachtige motor en drukt de volledige inhoud van de afvalbak langzaam samen tot een luchtledige, compacte blok. Bij het gebruik van dergelijk toestel is men echter wel aangewezen op speciaal hiervoor ontworpen afvalzakken, en deze zijn niet echt goedkoop. Een afval compacter is reeds verkrijgbaar bij verschikkende fabrikanten en merken en wordt in de industrie reeds veelvuldig gebruikt. "[quote]

Zo'n ding hebben wij dus. Hij staat in de schuur want echt, je wilt dat niet in je keuken. Wat je ook doet, na verloop van tijd ga je het ruiken. En het persen maakt een enorme herrie. Maar zo lang wij hier niet per gewicht betalen maar per keer dat we de bak aanbieden ter lediging, zijn we veel goedkoper uit. De bak gaat nu 4 keer per jaar aan de straat...
Wij hebben het ding al 5 jaar, tweedehands gekocht via Marktplaats. En die zakken zijn duur, maar we hadden het er in 2 jaar uit.
Dit gaat dus niet op als je per kilo betaalt want het samengeperste restafval is natuurlijk nog steeds even zwaar.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Uw mening over plastic afval?

Ongelezen bericht door ruud_a »

bij mij wordt het 1 maal per 2 weken opgehaald in de grijze rolcontainer, waar ook de rest van het afval in zit
die verbrandingsoven moet toch ook ergens op draaien, anders kost het weer aardgas

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Uw mening over plastic afval?

Ongelezen bericht door snepke »

@ bianca
Was bij ons eerst ook niet.Dat is dit jaar ingevoerd
Wij betaalde een vast bedrag per jaar voor die containers,nu nog +5,50 per leging ,maakt niet uit of het de groene of grijze container is.

Bij de supermarkt staan glasbakken en drinkkartonbakken.
Daar kom je een paar keer in de week,dus neem ik het glas en de drinkkartonnen mee.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Uw mening over plastic afval?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bianca82 schreef:oef dat hebben wij gelukkig niet.. alhoewel gelukkig.. zou ons eventueel geld schelen omdat we alles reyeclen.. en dus amper een bak vol hebben
Ik denk dat dit wel eens aardig kon tegenvallen. Voordat een gemeente een dergelijk systeem invoert, kijken ze meestal wel eerst een poosje hoeveel kliko's ze ledigen en evt hoeveel kg het is voordat ze de nieuwe tarieven gaan invoeren. Ze moeten immers wel minimaal dezelfde inkomsten hebben.

Met een beetje bewust met afval omgaan en afvalscheiding is men ongeveer kwijt wat men normaal kwijt was met het vast tarief. Mensen die niet scheiden en alles in de kliko mikken, zijn dat juist vaak duurder uit.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Uw mening over plastic afval?

Ongelezen bericht door kuklos »

newmikey schreef:
impof schreef: @newmikey: te zien aan je reactie heb je geen idee wat de achtergrond van het product is en trek je veel te snel een conclusie. Voor de duidelijkheid: dit product bestaat nog niet.
Sjongejonge wat wordt het me makkelijk gemaakt! Je geeft dus nu toe dat de enquete eigenlijk niet "Uw mening over plastic afval?" had moeten heten maar "Gaat u ons nieuwe produkt kopen?". Het interesseert je géén barst wat mensen van plastic afval vinden - dàt bedoel ik.

Als je iets zou moeten leren op die opleiding is hoe je een produkt in de markt zet zonder misleiding en zonder je potentiele klantenkring te belazeren maar dàt behoort kennelijk niet tot het vakkenpakket...
Hear, hear. Had ik dit geweten voordat ik de enquête invulde dan had ik deze niet ingevuld.

Gesloten