LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
lupje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:25

Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door lupje »

Ik heb per 6 december 2017 een postpakket naar de usa, mijn zoon gestuurd. Het is inmiddels 19 december en in de track and trace van dit bedrijf staat het pakket nog steeds aangemeld als zijnde In transit. Dit betekent dus dat het pakket nog niet eens de grens over is. Het pakket is vroeg verzonden i.v.m. de drukte rond de kerst en omdat ik hoop dat mijn zoon de gordijnen, die in het pakket zitten, voor de kerst zou kunnen ophangen. Ik had 5 december nog een pakket gestuurd en dat kwam, zwaar beschadigd, wel al rond 12 december aan op hetzelfde adres. De webpagina van dit bedrijf is onmogelijk en als je door toeval een box vindt waar je iets kunt invullen werkt het daarna niet eens. Dit vind ik nog schrijnender omdat ik voor een pakket van 10 kg 58,30€ neer moet tellen en als er ook maar 10 gram meer inzit moet er direct twee maal die 58,30€ voor neergeteld worden. Ik vind het schofterig dat men dit zomaar mag. Ik zou het wel logischer vinden als men b.v. per kilogram meer moet betalen maar niet gelijk de dubbele portokosten.
Uiteindelijk krijg ik van post nl een lulverhaal over wat er in hun voorwaarden staan en dat het zo druk is rond de kerst, ja hoor ik heb 6 december het pakket verzonden en zie nu, 19 december nog steeds alleen In transit staan in de track & trace box van kpn.
Bijlagen
track&trace kerstpakket 2017.doc
(516 KiB) 56 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zit geen logica in per kg betalen en verzenden. Dan zou elk pakket afzonderlijk bekeken moeten worden via welke band die behandeld moet worden. Nu kunnen ze aan de stikker zien welke gewichtsklasse het heeft en hoeft er niet gewogen en/of gerekend te worden. U betaald verzendkosten per gewichtsklasse. En ja, 10 gram er over is ook een categorie hoger. Is net zoals wegenbelasting. Mijn Matiz is net 750kg, en die van een paar deuren verderop 751kg. Ik betaal minder dan de buren.
Al vanaf half december begint de drukte bij PostNL. Dit vanwege de eerste feestdag, namelijk Sinterklaas. Als u geen afspraken heeft met PostNL over de snelheid van leveren kunt u wel klagen, maar dit heeft geen nut.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door Nijogeth »

'In transit' betekent anders gewoon dat het onderweg is. Het zal dus waarschijnlijk ergens op de Atlantische Oceaan ronddrijven.

BundesDutch
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017 02:19

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door BundesDutch »

Goh wat een leuke reacties van sommige in dit forum, sarcastiche reaktie...... Ik ben de zoon en zit in Amerika, die gordijnen zijn een kerstgeschenk dus de opmerking had ik die beter in amerika kunnen kopen slaat kant noch wal. En swetz verhaal?

FEIT is dat een pakket de dag ervoor naar mij is verstuurd wat wel is aangekomen, zwaar beschadigd en met een boel Tape eromheen van de lokale post of USPS. Als men de dag erna een pakket verstuurd en het na dagelijk online te controleren naar de status bij zowel de amerikaanse post en de Post.NL er geen schot in de zaak zit in NL dan is het niet normaal wanneer dat pakket dus ruim 10 dagen ergens in NL rond zwerft. En nu zou vandaag 12 December opeens het pakket aanbeland zijn in new York. Er is geen ene gegronde reden voor deze vertraging. De transittijd is ver overschreden van wat het maximaal zou mogen zijn, zelfs volgens de Post.NL webpagina. Klantenservice kennen ze bij de Post.nl schijnbaar niet want het is heel goed onmogelijk gemaakt om überhaupt met een persoon van de klantenservice in contact te komen. De chat werkt niet en als men dan eindelijk een bericht krijgt na een paar dagen daarvoor een klacht via een email in te dienen om dan een automatisch bericht te krijgen dat men pas na 5-dagen mogelijk een reactie kan verwachten is schrijnend! Om dan ook met een smoesje te komen als zou het door een glitch in een systeem komen is voor leken misschien een acceptabel verklaring maar niet voor mij (ons) daar ik precies weet hoe het allemaal werkt want ik zit in de automatiserings industrie en dit valt niet goed te praten. Ik weet dat ik niet de enige ben waar dit bij gebeurd en het moet eens afgelopen zijn met die lamme smoesjes en er ou eens wat aan gedaan moeten worden, basta!

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door HADES2001 »

je geeft aan dat de maximum transittijd is overschreden, is er dan een uiterlijke ontvangstdatum vastgesteld?
Als ik namelijk op de postnl pagina kijk dan is de levertijd voor een pakket naar de VS 4-8 werkdagen buiten de feestdagen.
Daar staat ook bij vermeld dat "Het is momenteel nog niet mogelijk om de aflevertijd van te voren exact weer te geven."
Met het eerste pakket was het gelukkig snel de tweede heeft wat feestdagen vertraging.
"ik precies weet hoe het allemaal werkt want ik zit in de automatiserings industrie en dit valt niet goed te praten." dit soort opmerkingen zeggen weinig, elk bedrijf is anders.

Al met al zitten we nu op 10 werkdagen en gezien ze aangeven de standaard 4-8 werkdagen is en met feestdagen het langer kan zijn zie ik nog niet het probleem gezien alles duidelijk staat aangegeven op de site van PostNL

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door olaf79 »

En BundesDutch, wat dacht je dat dit forum hieraan gaat doen? Helemaal niks zeker met die attitude van jouw. Misschien pikken ze in Amerika die attitude (dacht het niet) maar hier in NL zijn we nog altijd netjes en beschaaft naar de mensen toe die niks met je conflict van doen hebben maar je slechts proberen te helpen.

Een pakket kan bij de douane lang oponthoud krijgen en zeker als iets de VS in moet. Daar zit het oponthoud en niet bij Post.nl. Dat een pakket beschadigd aankomt is waarschijnlijk omdat de US border service het pakketje heeft gecontroleerd op inhoud (drugs, verboden middelen, wapens, etc).

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

@BundesDutch, u heeft niets met PostNL te maken. U bent 'slechts' ontvanger en geen opdrachtgever. PostNL zal u dus ook geen informatie verstrekken.
U wilt ook beweren dat het hele systeem geautomatiseerd is? Uw pakket gaat inderdaad via lopende banden vrachtwagens in en het vliegtuig in. Echter komt eerst de douane in Nederland die wil weten wat er weg gaat en ook de douane in Amerika die wil weten wat er binnen komt. Laat dat nou net een paar handjes zijn die in de enorme ladingen aan pakketjes alles moeten uitzoeken. Heel goed dat u in de automatisering zit en dat u er iets aan gedaan wil hebben, solliciteer bij de douane in Amerika. Wie weet verzint u een systeem dan de controles versnelt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door sjohie »

BundesDutch schreef:Goh wat een leuke reacties van sommige in dit forum, sarcastiche reaktie...... Ik ben de zoon en zit in Amerika, die gordijnen zijn een kerstgeschenk dus de opmerking had ik die beter in amerika kunnen kopen slaat kant noch wal. En swetz verhaal?

FEIT is dat een pakket de dag ervoor naar mij is verstuurd wat wel is aangekomen, zwaar beschadigd en met een boel Tape eromheen van de lokale post of USPS. Als men de dag erna een pakket verstuurd en het na dagelijk online te controleren naar de status bij zowel de amerikaanse post en de Post.NL er geen schot in de zaak zit in NL dan is het niet normaal wanneer dat pakket dus ruim 10 dagen ergens in NL rond zwerft. En nu zou vandaag 12 December opeens het pakket aanbeland zijn in new York. Er is geen ene gegronde reden voor deze vertraging. De transittijd is ver overschreden van wat het maximaal zou mogen zijn, zelfs volgens de Post.NL webpagina. Klantenservice kennen ze bij de Post.nl schijnbaar niet want het is heel goed onmogelijk gemaakt om überhaupt met een persoon van de klantenservice in contact te komen. De chat werkt niet en als men dan eindelijk een bericht krijgt na een paar dagen daarvoor een klacht via een email in te dienen om dan een automatisch bericht te krijgen dat men pas na 5-dagen mogelijk een reactie kan verwachten is schrijnend! Om dan ook met een smoesje te komen als zou het door een glitch in een systeem komen is voor leken misschien een acceptabel verklaring maar niet voor mij (ons) daar ik precies weet hoe het allemaal werkt want ik zit in de automatiserings industrie en dit valt niet goed te praten. Ik weet dat ik niet de enige ben waar dit bij gebeurd en het moet eens afgelopen zijn met die lamme smoesjes en er ou eens wat aan gedaan moeten worden, basta!
Het kan ook betekenen dat de douane het pakket heeft geopend ter inspectie, en weer dicht heeft geplakt. Dat recht hebben ze nl, en oefenen ze ook actief uit. :wink:

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

BundesDutch schreef:daar ik precies weet hoe het allemaal werkt.... en het moet eens afgelopen zijn met die lamme smoesjes en er ou eens wat aan gedaan moeten worden, basta!
Dat lezend ben ik toch bang dat je totaal niet weet hoe het werkt bij postnl haha.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door Moneyman »

BundesDutch schreef:Om dan ook met een smoesje te komen als zou het door een glitch in een systeem komen is voor leken misschien een acceptabel verklaring maar niet voor mij (ons) daar ik precies weet hoe het allemaal werkt want ik zit in de automatiserings industrie en dit valt niet goed te praten. Ik weet dat ik niet de enige ben waar dit bij gebeurd en het moet eens afgelopen zijn met die lamme smoesjes en er ou eens wat aan gedaan moeten worden, basta!
Nou, regel dat! Als je het allemaal zo goed weet... Fijne feestdagen, hopelijk mét gordijnen.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door Rinustp »

Wij verzenden vanuit de webshop regelmatig pakketten met track en trace. Ook naar buitenland en ook naar Amerika.
Onze ervaring is, hecht niet teveel waarde aan track en trace en verzendtermijnen.
Een pakket wat wij naar Amerika sturen is zelden of nooit binnen enkele dagen daar. Reken op minimaal twee weken.

Wat track en trace aangeeft heeft geen waarde. Er staan dat 'in transit' en bevindt zich dus nog niet in het land van bestemming. Kijk je een uur later dan kan er opeens staan dat het afgeleverd is.
Het is maar net wanneer en of ze bereidt zijn het pakket te scannen.

Daarbij heeft Postnl niets meer over je pakket te zeggen als het over de grens is. Zogenoemde 'partners' nemen het dan over.
En misschien moet men is leren om tijdens de feestdagen niets meer te verzenden. Postnl schreeuwt veel maar ze kunnen het gewoon niet aan. Daarom willen ze het verzenden van brieven en kaarten ook kwijt. Getuige al de ontmoedigende prijsverhogingen.

--rob--
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Dubbele portokosten bij bezorging PostNL in de VS

Ongelezen bericht door --rob-- »

sjohie schreef:
BundesDutch schreef: Het kan ook betekenen dat de douane het pakket heeft geopend ter inspectie, en weer dicht heeft geplakt. Dat recht hebben ze nl, en oefenen ze ook actief uit. :wink:
Als de douane opent in de USA wordt het altijd weer dichtgemaakt met tape met daarop gedrukt "Opened and re0sealed by US Customs", dus dat zou wel duidelijk moeten zijn.

Gesloten