energieplafond

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: energieplafond

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ben eens dat er geen rekening is gehouden met mensen die (op advies van het overheid) van het gas af zijn.

Op dit moment bieden diverse leveranciers stroom (en gas) aan met prijzen onder de plafond, zowel tijdelijke als vaste contracten.
(Ja, het is duurder dan 3, 4 jaar geleden....)

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: energieplafond

Ongelezen bericht door rwolters »

Seinhuis schreef:
25 jun 2023 16:39
Ik ben eens dat er geen rekening is gehouden met mensen die (op advies van het overheid) van het gas af zijn.

Op dit moment bieden diverse leveranciers stroom (en gas) aan met prijzen onder de plafond, zowel tijdelijke als vaste contracten.
(Ja, het is duurder dan 3, 4 jaar geleden....)
Ook zonder advies van de overheid zouden slimme mensen zelf kunnen bedenken dat gas niet houdbaar is op middellange termijn en er dus alternatieven moeten komen. We moeten eens stoppen om het altijd maar bij de overheid neer te leggen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: energieplafond

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
25 jun 2023 19:12
Ook zonder advies van de overheid zouden slimme mensen zelf kunnen bedenken dat gas niet houdbaar is op middellange termijn en er dus alternatieven moeten komen.
Ofschoon juist, is dat hier van toepassing.
En slimme mensen beginnen niet over slimme mensen.
rwolters schreef:
25 jun 2023 19:12
We moeten eens stoppen om het altijd maar bij de overheid neer te leggen.
Iemand die nog niet is overgestapt kreeg ivm sterk gestegen prijzen 2 steuntjes in de rug van de overheid. Een voor de gas rekening, en een voor elektra.
Ben je van het gas af, dan krijg je er maar 1. Het gevoel van ongelijkheid is in mijn ogen terecht.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: energieplafond

Ongelezen bericht door jonis »

16again schreef:
26 jun 2023 07:31

Iemand die nog niet is overgestapt kreeg ivm sterk gestegen prijzen 2 steuntjes in de rug van de overheid. Een voor de gas rekening, en een voor elektra.
Ben je van het gas af, dan krijg je er maar 1. Het gevoel van ongelijkheid is in mijn ogen terecht.
Leuk en aardig, maar Jalf heeft geen rekening gehouden hoe het prijsplafond werkt.
Daarnaast heeft hij/zij geen gas gebruikt door elektrische kachels te gebruiken.....dan ben je niet van het gas af
Dan heb je dus wel 2x prijsplafond gehad, alleen er geen gebruik van gemaakt.
Maakt ook niet uit want na rekenen blijkt het wat goedkoper te zijn.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: energieplafond

Ongelezen bericht door 16again »

jonis schreef:
26 jun 2023 09:15
16again schreef:
26 jun 2023 07:31

Iemand die nog niet is overgestapt kreeg ivm sterk gestegen prijzen 2 steuntjes in de rug van de overheid. Een voor de gas rekening, en een voor elektra.
Ben je van het gas af, dan krijg je er maar 1. Het gevoel van ongelijkheid is in mijn ogen terecht.
Leuk en aardig, maar Jalf heeft geen rekening gehouden hoe het prijsplafond werkt.
Ik reageerde dan ook op rwolters, die op Seinhuis reageerde, niet op jalf

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: energieplafond

Ongelezen bericht door jonis »

16again schreef:
26 jun 2023 09:57
jonis schreef:
26 jun 2023 09:15
16again schreef:
26 jun 2023 07:31

Iemand die nog niet is overgestapt kreeg ivm sterk gestegen prijzen 2 steuntjes in de rug van de overheid. Een voor de gas rekening, en een voor elektra.
Ben je van het gas af, dan krijg je er maar 1. Het gevoel van ongelijkheid is in mijn ogen terecht.
Leuk en aardig, maar Jalf heeft geen rekening gehouden hoe het prijsplafond werkt.
Ik reageerde dan ook op rwolters, die op Seinhuis reageerde, niet op jalf
Allen reageerde op de schop die jalf aan topic gaf.....geen ongelijkheid voor Jalf

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: energieplafond

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

16again schreef:
26 jun 2023 07:31
rwolters schreef:
25 jun 2023 19:12
Ook zonder advies van de overheid zouden slimme mensen zelf kunnen bedenken dat blablabla
En slimme mensen beginnen niet over slimme mensen.
:lol: :lol:

Plaats reactie