LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplossing accu e-bike na tussenkomst advocaat

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
JeeEl92
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2018 11:36

Oplossing accu e-bike na tussenkomst advocaat

Ongelezen bericht door JeeEl92 »

Voor ALLE gebruikers van e-bikes van (in ieder geval van Gazelle) een (voor mij) aanvaardbare oplossing voor het probleem dat niet één fietsaccu de door de fietsfabrikanten van e-bikes de toegezegde kilometers ook daadwerkelijk kan waarmaken. In 2016 een nieuwe e-bike van Gazelle gekocht met een GOUD accu. Al snel bleek dat de door Gazelle gepubliceerde aantal km's bij lange na niet gehaald werd. Heb bijna een half jaar de gegevens van laden en het aantal gereden km's bijgehouden en aan mijn dealer laten zien. Het aantal km's die ik op de stand STANDAARD zou moeten kunnen rijden, zou 50 - 80 km moeten kunnen zijn. In slechts een enkel geval kwam ik zelfs niet eens verder dan 54 km. Daarbij moet worden opgemerkt dat ik ca. 3 % op HIGH, 40 % op ECO en 47 % op STANDAARD rijd. Via de dealer waar ik de fiets had gekocht een klacht ingediend bij Gazelle, want Gazelle heeft nooit gereageerd op brieven van mij. Accu werd in oktober 2017 door Gazelle vervangen voor een nieuw exemplaar. Ook daar weer meteen alle gegevens van het laden en verbruik blijven noteren. Ook dit liep weer op niets uit. Gazelle reageerde weer niet. Toen mijn Rechtsbijstandverzekering hierover ingelicht. Klacht: Gazelle maakt niet waar wat ze toezeggen. Vorige week vrijdag 11 mei had mijn fietshandelaar een brief gekregen van mijn advocaat, waarin hij in gebreke werd gesteld van de slechte prestaties van de accu. Hij was er niet blij mee, want hij is eveneens de dupe van de onjuiste informatie van Gazelle.
Hij heeft de brief (e-mail) meteen doorgestuurd naar Gazelle. Afgelopen maandag 14/5 bericht van mijn fietshandelaar ontvangen dat Gazelle mij kosteloos een nieuwe fietsaccu gaat leveren en zelfs nog wel een PLATINUM!
Beken je dan dat je als fabrikant fout bent geweest of niet? Kortom: ik heb een nieuwe accu, dankzij het inschakelen van mijn Rechtsbijstandverzekering! Door Gazelle is er dus nu een precedent geschapen. M.a.w.: als ik een dergelijke vergoeding krijg, dan heeft iedere andere e-bike bezitter met accu problemen er toch ook recht op? Ook bij andere fietsfabrikanten kan deze benadering helpen. De zaak was binnen een paar dagen opgelost, dankzij mijn advocaat. En dus NU actie ondernemen beste mensen, want een heleboel mensen klagen wel, maar doen verder niets. Maar "niet geschoten is altijd mis. Veel succes, want je ziet het werkt! Eigenlijk zou deze ervaring op tv moeten worden gebracht, want er zijn duizenden'slachtoffers'. Ook zouden de branche organisaties zoals RAI en BOVAG hiermee veel meer mee moeten doen. Hun leden, de fietsdealers, zijn tenslotte ook de dupe.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Oplossing accu e-bike na tussenkomst advocaat

Ongelezen bericht door Spacestar »

Tja, ruim een half jaar een accu die niet 'kan' doen wat hij zou 'moeten' doen.
Hoe is uw laadprocedure, hoe snel fiets u, en wat is uw gewicht, erg heuvelachtig gebied of lekker vlak, bruggen, fietstunnels, tegenwind 3-4-5 Beaufort?
Op mijn eigen vraag geef ik nu zelf een reactie:
Ik laad hem vanaf plm 10-20% weer tot 100%, afhankelijk wat ik later weer van plan ben,
Ik fiets redelijk snel, gemiddeld 25km per uur,
Ik heb een flinke buik en overgewicht, ben 1,83mtr!
Het is hier vrij vlak maar wel met bruggen, fietstunnels en steile aquaducten.
Afgelopen dinsdag met volle accu ruim 54km gefietst, eerst wind tegen (ongeveer 4B) en later een flinke zijwind.
Er is nu nog 47% 'leverbaar' in de accu, en dat terwijl hij op 9% nog kilometers op die 9% blijft 'hangen'
Fiets bijna altijd op de laagste stand (ECO) en soms bij die steile aquaducten op de hoogste stand( SPORT).

Hebt u nu steeds accu-pech of gaat er iets anders mis (een lader die niet deugd)??

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplossing accu e-bike na tussenkomst advocaat

Ongelezen bericht door witte angora »

JeeEl92 schreef:Voor ALLE gebruikers van e-bikes van (in ieder geval van Gazelle) een (voor mij) aanvaardbare oplossing voor het probleem dat niet één fietsaccu de door de fietsfabrikanten van e-bikes de toegezegde kilometers ook daadwerkelijk kan waarmaken. In 2016 een nieuwe e-bike van Gazelle gekocht met een GOUD accu. Al snel bleek dat de door Gazelle gepubliceerde aantal km's bij lange na niet gehaald werd. Heb bijna een half jaar de gegevens van laden en het aantal gereden km's bijgehouden en aan mijn dealer laten zien. Het aantal km's die ik op de stand STANDAARD zou moeten kunnen rijden, zou 50 - 80 km moeten kunnen zijn. In slechts een enkel geval kwam ik zelfs niet eens verder dan 54 km. Daarbij moet worden opgemerkt dat ik ca. 3 % op HIGH, 40 % op ECO en 47 % op STANDAARD rijd. Via de dealer waar ik de fiets had gekocht een klacht ingediend bij Gazelle, want Gazelle heeft nooit gereageerd op brieven van mij. Accu werd in oktober 2017 door Gazelle vervangen voor een nieuw exemplaar. Ook daar weer meteen alle gegevens van het laden en verbruik blijven noteren. Ook dit liep weer op niets uit. Gazelle reageerde weer niet. Toen mijn Rechtsbijstandverzekering hierover ingelicht. Klacht: Gazelle maakt niet waar wat ze toezeggen. Vorige week vrijdag 11 mei had mijn fietshandelaar een brief gekregen van mijn advocaat, waarin hij in gebreke werd gesteld van de slechte prestaties van de accu. Hij was er niet blij mee, want hij is eveneens de dupe van de onjuiste informatie van Gazelle.
Hij heeft de brief (e-mail) meteen doorgestuurd naar Gazelle. Afgelopen maandag 14/5 bericht van mijn fietshandelaar ontvangen dat Gazelle mij kosteloos een nieuwe fietsaccu gaat leveren en zelfs nog wel een PLATINUM!
Beken je dan dat je als fabrikant fout bent geweest of niet? Kortom: ik heb een nieuwe accu, dankzij het inschakelen van mijn Rechtsbijstandverzekering! Door Gazelle is er dus nu een precedent geschapen. M.a.w.: als ik een dergelijke vergoeding krijg, dan heeft iedere andere e-bike bezitter met accu problemen er toch ook recht op? Ook bij andere fietsfabrikanten kan deze benadering helpen. De zaak was binnen een paar dagen opgelost, dankzij mijn advocaat. En dus NU actie ondernemen beste mensen, want een heleboel mensen klagen wel, maar doen verder niets. Maar "niet geschoten is altijd mis. Veel succes, want je ziet het werkt! Eigenlijk zou deze ervaring op tv moeten worden gebracht, want er zijn duizenden'slachtoffers'. Ook zouden de branche organisaties zoals RAI en BOVAG hiermee veel meer mee moeten doen. Hun leden, de fietsdealers, zijn tenslotte ook de dupe.
Vanuit wat ik weet uit de elektrische auto's is het precies wat Spacestar zegt. Het LIJKT er op dat Gazelle de maximale actieradius opgeeft. Terwijl er veel factoren kunnen zijn die de werkelijke actieradius kleiner kunnen maken. Afgaande op je verhaal lijkt het er op dat Gazelle dit beter/anders moet communiceren, alhoewel reclame altijd geneigd is maximaal positief te zijn.

Wel netjes dat het opgelost is door je een grotere accu te geven.

Gesloten