LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door BL2 »

Wij wachten ook af, laat je het onderzoeksresultaat nog even weten, alhier ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door sjohie »

Uit het privacy statement van de Rabobank


Hoe komen we aan uw persoonsgegevens?
We ontvangen uw gegevens omdat u deze zelf aan ons geeft. Bijvoorbeeld wanneer u een contract met ons sluit, uw gegevens achterlaat op onze website of gebruik maakt van onze dienstverlening, zoals het betalingsverkeer deelt u uw gegevens met ons.

Ook kunnen we uw gegevens ontvangen van groepsonderdelen binnen de Rabobank Groep. Of van andere financiële instellingen in het kader van fraude-, witwas- of terrorismebestrijding. Lees hier meer.

We kunnen ook gegevens ontvangen van anderen. Bijvoorbeeld van leveranciers of andere partijen waar we mee samenwerken. Als u een krediet aanvraagt, ontvangen we bijvoorbeeld gegevens van BKR. We kunnen ook gebruik maken van openbare bronnen zoals openbare registers, kranten en het internet. Soms ontvangen we gegevens omdat u toestemming aan een andere partij heeft gegeven om gegevens met ons te delen.



Ik zou denken dat in die laatste zin het antwoord op je vraag te vinden zal zijn, ik ben benieuwd naar de reactie van de Rabobank.

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

BL2 schreef:Wij wachten ook af, laat je het onderzoeksresultaat nog even weten, alhier ?
Ja doe ik zeker

Tack
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:38

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Tack »

sjohie schreef:Uit het privacy statement van de Rabobank


Hoe komen we aan uw persoonsgegevens?
We ontvangen uw gegevens omdat u deze zelf aan ons geeft. Bijvoorbeeld wanneer u een contract met ons sluit, uw gegevens achterlaat op onze website of gebruik maakt van onze dienstverlening, zoals het betalingsverkeer deelt u uw gegevens met ons.

Ook kunnen we uw gegevens ontvangen van groepsonderdelen binnen de Rabobank Groep. Of van andere financiële instellingen in het kader van fraude-, witwas- of terrorismebestrijding. Lees hier meer.

We kunnen ook gegevens ontvangen van anderen. Bijvoorbeeld van leveranciers of andere partijen waar we mee samenwerken. Als u een krediet aanvraagt, ontvangen we bijvoorbeeld gegevens van BKR. We kunnen ook gebruik maken van openbare bronnen zoals openbare registers, kranten en het internet. Soms ontvangen we gegevens omdat u toestemming aan een andere partij heeft gegeven om gegevens met ons te delen.



Ik zou denken dat in die laatste zin het antwoord op je vraag te vinden zal zijn, ik ben benieuwd naar de reactie van de Rabobank.
Dank u.

Ben ook echt benieuwd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door gosewijn »

In het verleden was er een openbaar register van geboorte - huwelijk- en overlijden , geen idee of het er nog is .

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Cro »

Tack schreef:
BL2 schreef:Dan de Rabo maar eens terugbellen en vragen om de bron van deze gegevens.
Kan me haast niet voorstellen dat de bank "illegaal" aan deze gegevens komt en deze dan openbaar maakt.
Hoogwaarschijnlijk moet er dus aan jullie zijde een "lek" zijn.
Heb van het weekend met ze gechat en zeiden dat ze aankomende week zullen terugbellen. Afwachten dus. Aan onze zijde is geen lek. 100%
Ze zullen het wel niet geraden hebben. Ergens moet die informatie dus bekend gemaakt zijn aan de bank (bewust of via een lek).

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik neem niet aan dat u probeert de naam van uw dochter geheim te houden.
Voor de Rabobank zijn er vele manieren om te ontdekken dat een klant gezinsuitbreiding gekregen heeft.
Heeft u geboortekaartjes verstuurd?
Stond er misschien een geboorte-ooievaar, met naam, in de tuin?
De Rabobank stond natuurlijk al in de startblokken vanwege het aanvragen van die geboortedoos.
Het is heel goed denkbaar dat een betrekkelijk lokale bank als de Rabobank gebruik maakt van informatie over de naam die hen langs welke weg dan ook bereikt.
Het hoeft niet zo te zijn dat er systematische manier wordt gehanteerd om bijvoorbeeld alle namen van pasgeborenen bij klanten binnen te halen. Kan ad hoc, via via. Een medewerker hoort van het van Jan die het weer van Marietje heeft gehoord etc etc. Dan hoeven ze het alleen nog maar te verifiëren en ze maken er gebruik van. Juist bij een bank als de Rabobank zou dat zo kunnen gaan.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 13 aug 2018 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

gosewijn schreef:In het verleden was er een openbaar register van geboorte - huwelijk- en overlijden , geen idee of het er nog is .
Dit is sinds mei jl. bij wet verboden inzake de AVG.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar heel Internet weet nu dat U een dochter heeft. En een rekening bij de Rabobank. Nu nog zoeken naar de naam.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 13 aug 2018 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:Oh ja, die is er ook nog. De Autoriteit Persoonsgegevens. Maar dat is geen actieclub.
Nee, gelukkig niet. Maar wél de autoriteit die erover gaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, er zijn wel meer autoriteiten die "er over gaan". Vraag is wat ze concreet voor jou betekenen.

Lowieze
Berichten: 6606
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
gosewijn schreef:In het verleden was er een openbaar register van geboorte - huwelijk- en overlijden , geen idee of het er nog is .
Dit is sinds mei jl. bij wet verboden inzake de AVG.
Bij ons kun je op de site van de gemeente de burgerlijke stand van week tot week inzien. Volledige naam van het kind te lezen + de achternamen van beide ouders.
Zo moeilijk is het nu ook weer niet om dan het adres te achterhalen.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Webber »

Theotrucker schreef:Maar heel Internet weet nu dat U een dochter heeft. En een rekening bij de Rabobank. Nu nog zoeken naar de naam.

Ja precies, ik snap eigenlijk ook niet wat het probleem is..
Zou het zelf als vader wel attent vinden als de Rabobank mij zou feliciteren met de geboorte van een zoon of dochter en daarbij ook zijn of haar naam noemt.
Dat zou voor mij betekenen dat Rabobank iets meer doet dan een standaard felicitatie sturen.
Maar door TS, weet nu heel Nederland dat hij een dochter heeft...
Dat is schijnbaar minder een probleem dan dat Rabobank de naam van zijn dochter noemt.
Laatst gewijzigd door Webber op 13 aug 2018 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door BL2 »

Kan me niet voorstellen dat bv de overbuurman, welke toevallig bij de Rabo werkt, intern gaat doorzetten dat er bij de familie Tack een ooievaar met voornaam in de tuin staat.
Dit soort gegevensverwerking gaat (hoop ik) toch iets proffesioneler.
......weet nu heel Nederland dat hij een dochter heeft...
Nee, leuker nog, de hele wereld !
Laatst gewijzigd door BL2 op 13 aug 2018 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door mahadma »

http://www.anababa.nl/praktisch/baby-aanmelden (klik hier)

Automatisch aangemeld bij belangrijke instanties
Met de geboorteaangifte bij de gemeente wordt je kind automatisch aangemeld bij een aantal belangrijke instanties. Binnen een week of 4 krijg je vanzelf bericht van:

de Belastingdienst: zij sturen je kind zijn of haar BSN-nummer (goed bewaren!);
de Sociale Verzekeringsbank (SVB): in hun brief staat hoe je kinderbijslag aanvraagt voor je baby;
de RIVM/RCP (vroeger heette dat de Regionale Entadministratie): zij sturen je een oproep om je kind te laten inenten volgens het Rijksvaccinatieprogramma.

atlas1302

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En nu gaat heel Nederland hem een felicitatiekaartje sturen omdat het bekend is op Internet, wat een flauwekul zeg. Ik zou ook wel willen weten hoe een bank aan de naam komt van de pasgeboren jonge dame. Weet de bank nog meer wat wij niet weten??

Wat is dan nog Privacy bij de bank. Ik heb ook een hele fijne bank, betrouwbaar en een makkelijke instap ''CHESTERFIELD'' nu weet iedereen het en zie maar een plaatsje te krijgen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een gemeente mag alleen op verzoek van inwoners reklame toezenden , bewoners mogen aan de balie of receptie vragen om reklame/informatie .

Is een uitspraak over gedaan bij de rechter in Assen.

Lady1234
Berichten: 27123
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts is in het geheel geen relatie van die bank en toch krijgt hij een mail. Hoe kan dat dan?

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Lady1234 schreef:Misschien krijgt u ook nog cadeautjes van andere banken toegestuurd.

Hoe kent de bank eigenlijk uw mailadres?
Eh...in de huidige tijd kent een bank deze in principe gewoon!

Lady1234
Berichten: 27123
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank weet naam van mijn pasgeboren dochter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fleur71 schreef:
Lady1234 schreef:Misschien krijgt u ook nog cadeautjes van andere banken toegestuurd.

Hoe kent de bank eigenlijk uw mailadres?
Eh...in de huidige tijd kent een bank deze in principe gewoon!
Hoezo?

Er is niet, zoals vroeger de telefoongids, een gids voor mailadressen.

Gesloten