LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontgooglen na chatten nodig of mogelijk?

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
stekel12

ontgooglen na chatten nodig of mogelijk?

Ongelezen bericht door stekel12 »

In het programma van 27-2 wordt gesproken over personen die na bijdrages in een forum terug te vinden zijn via zoekmachines. Is de informatie die mensen via het chatten met elkaar op internet uitwisselen op dezelfde manier terug te vinden? Inloggen is geen bescherming tegen zoekmachines zoals wel blijkt uit informatie die ik achterliet in een forum met inlog. Hoe zit dat met chatten?

Gast

Re: ontgooglen na chatten nodig of mogelijk?

Ongelezen bericht door Gast »

Dat kan afhangen van het systeem, de ene chatsoftware kan alles loggen en openbaar maken, de andere doet dat bijvoorbeeld niet. Als je het niet vertrouwt moet je er geen gebruik van maken, zo simpel is het.

alifaa

Re: ontgooglen na chatten nodig of mogelijk?

Ongelezen bericht door alifaa »

Hoi,

Uiteraard heb ik gelijk mijn naam ingetikt, gelukkig staat er op mijn 'gewone' naam niet veel en ik ben ik niet alleen die deze naam draagt.
Maar ik log mij meestal in op de naam Alifaa, en als ik dat in tiep dan komt er heel wat meer tevoorschijn, ook mijn inschrijvingen op chatsites en daar komt dan wel mijn profiel naar voren, maar meer niet hoor.
Je kan dan wel naar de site gaan natuurlijk, maar er is niets te zien wat daarvoor gechat hebt.
Op een forum blijven je berichten wel zichtbaar natuurlijk.

VritZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2006 12:24

Re: ontgooglen na chatten nodig of mogelijk?

Ongelezen bericht door VritZ »

Zelf ben ik beheerder van een chat server en wij zorgen ervoor dat alleen de beheerders van de chat na kunnen lezen wat mensen zeggen in het openbare kanaal. Gewone gebruikers hebben hier geen toegang toe. Tevens hebben wij de software bij ons zo ingesteld dat de prive gesprekken helemaal niet na te lezen zijn. Dit hebben wij gedaan, omdat we er zelf ook niet van houden nagelezen te worden.

Uit ervaring heb ik wel geleerd dat het op sommige chatsites wel gebeurd dat de prive gesprekken meegelezen worden en dat de beheerders chatters hiermee 'lastig vallen' op een negatieve manier.

Het is dus verstandig om aan de beheerder welke op de chat aanwezig is na te vragen wat er wel en wat er niet word opgeslagen tijdens het chatten.

Gesloten