LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 68 euro door fout in rekening gebracht

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
joris2580
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2010 21:21

68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door joris2580 »

Beste Mensen,

Mijn naam is Joris W. en ik ben 1e-jaars HBO student. Ik heb een OV-chipkaart aangevraagd en deze ontvangen. Het studentenreisproduct (gratis reizen voor studenten binnen bepaalde perioden) kon ik ophalen, 15 dagen voordat ik recht op het zogeheten studiefinanciering had. Dat heb ik 13 dagen van tevoren gedaan.

Om het even te testen ben de enkele dagen later door een metro-poortje gelopen. Ingechecked en uitgechecked. Nu kreeg ik een brief thuis, met daarin dat ik €68,- moet betalen. Belachelijk, nietwaar? Als ik normaal met de metro reis betaal ik €1,- en nu moet ik €68,- betalen.

Ik heb de mogelijkheid om bezwaar te maken, maar misschien kan een van jullie mij helpen. Hebben jullie hier tips voor, of iemand in de zelfde situatie?

Bedankt voor uw hulp!

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Abarth »

U heeft met een OV kaart gereist terwijl u hier geen recht op had.
Daarvoor moet u 68 euro betalen.
Volgens mij is dit een soort abonnementsgeld, volgens mij mag u in deze maand wel gratis reizen verder.
Controleer dit bij het vervoerbedrijf en degene die u de kaart verstrekt

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door tennis »

Natuurlijk ziet de computer, dat je gebruik gemaakt hebt van het openbaar vervoer.
Je hebt het voor de lol eens geprobeerd, maar het werkte averechts, dus zoals mijn voorganger schrijft,betalen.

joris2580
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2010 21:21

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door joris2580 »

Bedankt voor jullie antwoorden.

Is het misschien mogelijk dat ik de organisatie vraag of ze me zouden kunnen matsen, omdat het een lullige situatie is? Denken jullie dat dat effect heeft?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door aquino »

Rechters in dit land zijn oliebollen en moeten vervangen worden door mensen uit de praktijk :mrgreen:

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Dirkie »

Is het misschien mogelijk dat ik de organisatie vraag of ze me zouden kunnen matsen, omdat het een lullige situatie is? Denken jullie dat dat effect heeft?
Ik maak in Rotterdam al enkele jaren gebruik van een OV chipkaart en daar kun je niet reizen als er geen geldig reisproduct op staat. Ik heb zelf een abonnement maar maak soms ook gebruik van reizen op saldo. Als er een negatief saldo op mijn Chipkaart staat, kan ik niet meer inchecken, ook al reis ik met mijn abonnement. Maar met een saldo van 0,00 mag ik wel weer inchecken.
Ik snap dan ook niet dan je kon inchecken zonder foutmelding, als er geen reisproduct en/of saldo op je kaart stond. En ik denk, dat dat de klantenservice (en zelfs eventeel een rechten o.i.d) dat ook zal snappen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

tennis schreef:Natuurlijk ziet de computer, dat je gebruik gemaakt hebt van het openbaar vervoer.
Je hebt het voor de lol eens geprobeerd, maar het werkte averechts, dus zoals mijn voorganger schrijft,betalen.
Hoe kom jij toch altijd aan dit soort fantasie-antwoorden?

Een reis kost in Nederland maximaal 45,80, de prijs van een treindagkaart. Dus die 68 euro is sowieso een onzinnig bedrag.

Tennis, je reacties doen me sterk denken aan ene Karr-2. Ik zou daar niet graag mee willen worden vergeleken

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef:
tennis schreef:Natuurlijk ziet de computer, dat je gebruik gemaakt hebt van het openbaar vervoer.
Je hebt het voor de lol eens geprobeerd, maar het werkte averechts, dus zoals mijn voorganger schrijft,betalen.
Hoe kom jij toch altijd aan dit soort fantasie-antwoorden?

Een reis kost in Nederland maximaal 45,80, de prijs van een treindagkaart. Dus die 68 euro is sowieso een onzinnig bedrag.

Tennis, je reacties doen me sterk denken aan ene Karr-2. Ik zou daar niet graag mee willen worden vergeleken
@bodejosm43

Wat zijn er fantasie antwoorden?

Zou het misschien kunnen zijn, dat TS boven op het normale treinkaartje ook nog een boete moet betalen, of weet je hoe het bedrag van € 68 in elkaar zit ?
Dan laat het horen, i.p.v. onzinnige antwoorden te geven.

Je hebt mij al eens met iemand anders vergelijken, maar blijkbaar is dat jou standaard antwoord, om mensen te stangen.
Kijk a.u.b. naar jou fantasie topics/antwoorden, dan kunnen wij het best vinden.

Daydream
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 17:28

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Daydream »

Die 68 euro is de boete die je betaald per twee weken dat je de studentenkaart onterecht gebruikt, kijk maar eens op de spelregels van DUO. Het heeft dus niets te maken met het wel of niet reizen, die kaart had nog niet gebruikt mogen worden. Het is dus geen boete voor het desbetreffende poortje van de metro, maar het gebruik van de kaart.

joris2580
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2010 21:21

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door joris2580 »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ga bezwaar maken en daarbij probeer ik een (deels) kwijtschelding van de boete te regelen, op basis van dat het in mijn ogen onredelijk is.

Met de antwoorden in dit topic kan ik zeker wat :)

Thanks!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door tennis »

Pindakaaspotje schreef:
Daydream schreef:Die 68 euro is de boete die je betaald per twee weken dat je de studentenkaart onterecht gebruikt, kijk maar eens op de spelregels van DUO. Het heeft dus niets te maken met het wel of niet reizen, die kaart had nog niet gebruikt mogen worden. Het is dus geen boete voor het desbetreffende poortje van de metro, maar het gebruik van de kaart.
dan hadden ze hem gewoon niet de mogelijkheid moeten geven om te reizen.. simpel
simpel, je kan ook reizen zonder kaartje! :mrgreen:

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Hoeveel tijd zat er tussen het in en uit-checken?

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Beste
Ook ik heb een keer (voor dat mijn kaart geldig was) de metro geprobeerd, maar toen ging mijn kaart gewoon 1,12 eur. (de prijs van het ritje) in de min.
Waarom jij nu opeens een boete moet betalen is mij een raadsel.
Ik heb laatst een brief geschreven toen ik een (best wel terechte) boete had ontvangen in de trein, maar met een beetje geslijm in die brief heb ik al het geld terug gekregen. Misschien een tip voor jou.

Gesloten