LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 68 euro door fout in rekening gebracht

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
joris2580
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2010 21:21

68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door joris2580 »

Beste Mensen,

Mijn naam is Joris W. en ik ben 1e-jaars HBO student. Ik heb een OV-chipkaart aangevraagd en deze ontvangen. Het studentenreisproduct (gratis reizen voor studenten binnen bepaalde perioden) kon ik ophalen, 15 dagen voordat ik recht op het zogeheten studiefinanciering had. Dat heb ik 13 dagen van tevoren gedaan.

Om het even te testen ben de enkele dagen later door een metro-poortje gelopen. Ingechecked en uitgechecked. Nu kreeg ik een brief thuis, met daarin dat ik €68,- moet betalen. Belachelijk, nietwaar? Als ik normaal met de metro reis betaal ik €1,- en nu moet ik €68,- betalen.

Ik heb de mogelijkheid om bezwaar te maken, maar misschien kan een van jullie mij helpen. Hebben jullie hier tips voor, of iemand in de zelfde situatie?

Bedankt voor uw hulp!

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Abarth »

U heeft met een OV kaart gereist terwijl u hier geen recht op had.
Daarvoor moet u 68 euro betalen.
Volgens mij is dit een soort abonnementsgeld, volgens mij mag u in deze maand wel gratis reizen verder.
Controleer dit bij het vervoerbedrijf en degene die u de kaart verstrekt

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 68 euro door fout in rekening gebracht

Ongelezen bericht door tennis »

Natuurlijk ziet de computer, dat je gebruik gemaakt hebt van het openbaar vervoer.
Je hebt het voor de lol eens geprobeerd, maar het werkte averechts, dus zoals mijn voorganger schrijft,betalen.

joris2580
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2010 21:21