Aanvullende facturen (NS)?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Hendrik4
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2021 23:46

Aanvullende facturen (NS)?

Ongelezen bericht door Hendrik4 »

In juli had ik een TrajectVrij abonnement bij de NS (en dus ook rijden op rekening). De abonnementskosten heb ik eind juni betaald. Begin augustus krijg ik netjes een factuur, met daarop wat aanvullende reizen buiten het abonnement. Vervolgens krijg ik begin september nog een factuur, met daarop nog een aantal reizen uit juli.

Ik heb het gecontroleerd, deze stonden inderdaad niet op de eerste factuur. Ik heb deze reizen gemaakt, dus dat ik ze moet betalen lijkt me logisch. Toch schept het weinig vertrouwen in de facturen. Is zoiets normaal? Ik heb het nog niet eerder meegemaakt, zowel privé als zakelijk niet.

Ik declareer deze kosten, dus ik kan nu zelf ook nog achteraf een aanvulling gaan indienen.

Deze ontbrekende reizen waren niet op 31 juli (dan zou ik het nog kunnen snappen), maar gewoon ergens midden in de maand. Soms op dezelfde dag als een andere reis, die wel op de eerste factuur stond. Het was ook niet alleen NS, ook ontbraken een tweetal busreizen met een andere vervoerder.

Natuurlijk heb ik het eerst aan de NS gevraagd, het antwoord: 'Ja, kan gebeuren.' (Ze hebben vast andere dingen aan hun hoofd momenteel.)

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aanvullende facturen (NS)?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat wilt u van dit forum precies weten?
U kunt dit beter op het NS-forum plaatsen https://community.ns.nl/
Laatst gewijzigd door Lowieze op 10 sep 2022 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aanvullende facturen (NS)?

Ongelezen bericht door PGros »

Is zoiets normaal?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Aanvullende facturen (NS)?

Ongelezen bericht door BL2 »

Het kan inderdaad gebeuren. Mede omdat de gegevens niet altijd gelijktijdig worden uitgelezen, aangeleverd door de verschillende OV bedrijven.
Zo krijgen reizigers ook meldingen van vergeten uitchecken bijvoorbeeld, gewoon omdat de inchecken wel verwerkt is, de uitcheck nog niet.

Zo lang alles klopt lijkt me er weinig aan de hand, alleen lastig met declareren, maar die luxe heeft niet elke reiziger.

Plaats reactie