Alle treinstations rookvrij !

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
16 nov 2022 11:42
proppen
Sja, proppen is bij de NS wel heel erg gangbaar momenteel.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
16 nov 2022 08:41
moederslink schreef:
15 nov 2022 23:05
Nou inderdaad ......... of ik zie mensen zo.n hele bak salade met een plastic vorkje oppeuzelen .
En ondertussen op hun laptop bezig en maar " kanen " met dat vorkje .
Volkomen gedachteloos wordt het naar binnen geschoven..😛....of een bakje frites.....of een biertje drinken met een fikse " boer " er achteraan 🤨.
Dat ongegeneerde " gevreet " en plein publique vind ik onsmakelijk , zeker in een propvolle coupé.
Wel grappig dat je hier, dankzij je eigen perceptie, van iemand die gewoon zit te eten een "vreter" maakt. Oftewel: alleen al met je woordkeuze maak je het erger dan het is ;)
moederslink schreef:
15 nov 2022 23:05
Vroeger brachten we onze bammetjes enigszins gegeneerd achter de hand naar de mond..🤭
Maar of dát nou zo goed was... :|

Persoonlijk heb (of beter: hád, want ik reis nooit meer met het OV) op zich geen moeite met mensen die zitten te eten, maar wel een sterke voorkeur voor voedsel waar geen enorme kruiden- of vetwalm vanaf komt :wink:
Ik moest toch even aan dit gesprek denken toen ik dit artikel tegenkwam... :mrgreen:

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
16 nov 2022 08:51
Ik maak ook geen gebruik van het OV (is gewoon onmogelijk op mijn dagelijkse route) maar snap dat reizigers moeite hebben met mensen die in de trein eten.
Het daadwerkelijke eten of roken is niet zozeer het probleem maar dat de mensen achteraf de rotzooi gewoon overal laten af slingeren wel.
Al dat zwerfafval daar erger ik me ook dood aan. Kijk maar eens bij de McDonald's. Ze hebben de auto naast de afvalbak staan maar zetten de papieren zak gewoon onder de auto en rijden weg. Een ander kan het dan opruimen of het waait in de struiken.
Dat krijg je vanzelf door de idiote regels die zeggen dat het bedrijf verantwoordelijk is voor de rommel. Er loopt en rijdt teveel asociaal tuig rond die het daarom op straat gooit.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
15 dec 2022 17:49

Dat krijg je vanzelf door de idiote regels die zeggen dat het bedrijf verantwoordelijk is voor de rommel. Er loopt en rijdt teveel asociaal tuig rond die het daarom op straat gooit.
Handhaven zou een betere regel zijn, maar aangezien wij in Nederland daar niet van zijn is de verantwoordelijkheid leggen bij het bedrijf de een na beste maatregel.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

We zijn op weg naar een rookvrije generatie. In de VS is het al zo dat in sommige plaatsen binnen de bebouwde kom niet meer gerookt mag worden. Komt hier ook. Daartegenover worden drugs steeds meer gelegaliseerd. Dat dan weer wel ..

Plaats reactie