LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minder treinen in 2005

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Gast »

Het moet niet gekker worden:

Uitgegeven: 4 november 2003 08:26

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen gaan fors schrappen in de dienstregeling van 2005, vooral in de rustige uren en in het weekend zullen een stuk minder treinen gaan rijden. Om de kosten te besparen wil de NS in 2005 een weekenddienst invoeren.

Dit staat in een vertrouwelijke brief van de directie van het reizigersbedrijf aan het management van de NS, die de Volkskrant in zijn bezit zegt te hebben. De NS zegt dat er nog niets definitief is besloten. Over een aantal maanden zal een beslissing vallen over de dienstregeling van 2005.

Naast de kostenbesparing door de inzet van minder treinen willen de spoorwegen een hogere productiviteit van hun personeel. Dat betekent dat machinisten en conducteurs een groter gedeelte van hun werktijd in de trein doorbrengen. Ook moet de kans dat een passagier een conducteur tegen komt omhoog naar 60 procent in 2008. Die trefkans is nu 45 procent.

Het aantal treinen dat op tijd rijdt moet in 2007 85 procent zijn, in 2001 beloofde de NS in een contract met de staat nog 88 procent van de treinen op tijd te laten vertrekken. Met de consumentenorganisaties is afgesproken dat de prijzen verhoogd mogen worden zodra een jaar lang een gemiddelde van 84,4 procent wordt gehaald. Deze verhoging komt dan bovenop de geplande tariefsverhoging van 4,5 procent in januari 2004.
Als ze nou 's op tijd rijden met genoeg zit plaatsen en aantrekkelijke tarieven, halen ze volgens mij veel meer binnen.
Dat eeuwige gebezuinig.

Gast

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Gast »

Geeft toch niets wordt het op de wegen weer wat drukker.

M.M.L.

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door M.M.L. »

Ik word wel zo vals van de NS. Ze doen niets anders dan de (weekend-)reiziger pesten. Als ze gaan schrappen in de dienstregeling zullen er nog meer reizigers de trein de rug toekeren. Vroeger kwamen er onder het motto nieuw tijden (of iets dergelijks). Nu hebben ze dat grotendeels teruggedraaid. Ik heb in de laatste 2 jaren geen trein aan de binnenkant gezien. Dat zal wel heel lang zo blijven als er snel niks verbetert. Met name het schrappen van de intercity’s Eindhoven – Den Bosch – Utrecht in het weekend maakt mij kwaad. In het weekend kan het ook druk zijn. Als ik van Tilburg naar Eindhoven ga neem ik de bus, dan ben je wel anderhalf uur langer onderweg, maar ik kan het niet meer opbrengen om in een trein te stappen.

r.m

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door r.m »

:shock: beste meneer of mevrouw m.m.l,waar maakt u zich dan in vredesnaam druk om als u de laatste 2 jaar geen trein van binnen gezien hebt .hoe komt u dan aan die wijsheid dat de ns al die reizigers aan het pesten is?????? u reist nooit met de ns!
vreemd,heel vreemd

M.M.L.

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door M.M.L. »

Beste R.M.,

Ik lees wel kranten, hoor verhalen aan over de NS geuit door anderen heb ook gedurende een aantal jaren als een stier kunnen balen van de NS, en tevens lees ik ook andere bijdragen aan het forum, ik weet en lees ook dat ze bezuinigen op de (weekend-) dienstregeling)

B.L.

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door B.L. »

:?: beste M.M.L,

Ik snap nog steeds niet waarom u zich zo druk maak als u niet eens gebruikt maakt van de trein. En alles wat de kranten schrijven berust ook niet op de waarheid, geloof mij maar.

wes

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door wes »

als u de treinen sterkte in weekend bekijkt , dan ziet u zelf dat er lange treinen rijden met te weinig reizigers erin, maw de treinen kunnen korter worden zonder dat er aan zitplaatsruimte ingeboekt wordt.
het is dan ook logisch dat er minder en ook kortere treinen ingezet gaan worden

jan

Gast

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Gast »

Met gevolg langere reistijden .Vooral nog met een overstap die niet aansluit De kwaliteit gaat achteruit meer mensen met de auto .
Dan is het niet gek dat de treinen leger worden.

Een KPN-er

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Een KPN-er »

Het OV takelt steeds verder af. Volgens mij rijden over 10 jaar de bussen en treinen van 6 tot 10 's ochtends en van 15 tot 19 uur 's middags. De overige tijden niets, want onrendabel.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Keesjan »

Als ze nou gewoon eens zorgen voor tolpoortjes rond het station en een mogelijkheid voor reizigers om van te voren aan te geven wanneer ze ongeveer met de trein reizen, dan kan het aanbod precies afgestemd worden op de vraag.

Gast

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Gast »

Welke vraag ?

Gast

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Gast »

Met name het schrappen van de intercity’s Eindhoven – Den Bosch – Utrecht in het weekend maakt mij kwaad.
Wat is dit voor onzin? Op zaterdag en zondag 2 x per uur (om .08 en .38) tot middernacht rijdt er een intercity van Eindhoven (via Den Bosch) naar Utrecht.

Je maakt je kwaad om iets wat niet klopt.

Gast

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 04 Nov 2003 20:51 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Geeft toch niets wordt het op de wegen weer wat drukker.
dan worden de auto-mobilistjes weer gepest!
denk maar aan de accijnsverhogingen en het kwartje van kok; die rooie rakker.

www.tt-c.nl

Re: Minder treinen in 2005

Ongelezen bericht door www.tt-c.nl »

dan worden de auto-mobilistjes weer gepest!
denk maar aan de accijnsverhogingen en het kwartje van kok; die rooie rakker.
Ach deze regering is niet veel beter want de prijzen van Benzine en wegenbelasting zijn alleen maar meer omhoog gegaan sinds KOk is verdwenen.
Ook het zogenaamde tijdelijke kwartje maken ze niet ongedaan .

Alleen lopen is nog voor niks tegenwoordig .Moet je wel zelf eten mee nemen want dat is ook onbetaalbaar tegenwoordig.

Gesloten