Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door k2p »

Moneyman schreef:
16 jun 2022 11:10
... je noemt vijf punten, en concludeert dat dat allemaal tekortkomingen van GreenWheels zijn, maar iedere vorm van onderbouwing ontbreekt. En ik zie je logica niet - in tegendeel.

Wellicht kan je nog even onderbouwen waarom al die vijf punten voor rekening van GreenWheels zouden komen?
Ik noem niet alleen Greenwheels terkortkomingen, maar ook die van TS. En ik noem die van Greenwheels tekortkomingen, omdat Greenwheels er uiteraard er voor moet zorgen dat TS de auto KAN inleveren. Dat is onderdeel van de dienstverlening. Dat Greenwheels wijst naar de gemeente omdat er geen Greenwheels bord stond, vind ik onbegrijpelijk.

Moneyman
Berichten: 30158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is op geen enkele manier een onderbouwing dat die vijf punten een tekortkoming van Greenwheels zijn.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door JozJan »

Inderdaad. Greenwheels biedt gewoon de mogelijkheid de auto in te leveren: op een parkeerplaats parkeren waar dat mag. Dus niet de parkeerplaats waar TS heeft geparkeerd.

Dat verkeerd parkeren is dus ook zijn verantwoordelijkheid. Maar evengoed: er is geen reden voor Greenwheels om die situatie te laten bestaan, waardoor de kosten oplopen. Het enige dat zij hebben gedaan is (2 weken nadien ongeveer) de boetes doorsturen. Dat zal volgens de letter van de voorwaarden vast kloppen, maar is wel érg minimaal. En zéker niet klantvriendelijk.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door k2p »

Je hoeft niet het met me eens te zijn. Ik vind dat een onderbouwing. Een rechter kan zeggen wat de optelsom van de onderbouwingen waard zijn.

Overigens is dat de onderbouwing voor de eerste 3 punten, dat Greenwheels het mogelijk moet maken de auto in te leveren.
De overige 2 punten staat de onderbouwing er bij: De communicatie van Greenwheels is tegenstrijdig en niet helder, over wat te doen als inleveren niet kan. En Greenwheels beperkt de schade niet nadat ze bekend waren geworden met het probleem.

Maar er is ook genoeg te zeggen tegen TS. Dus ik kies geen kant.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door k2p »

JozJan schreef:
16 jun 2022 11:32
Dus niet de parkeerplaats waar TS heeft geparkeerd.
En waar is dat dan? "Een paar straten verderop" ... Dat is het enige wat TS er over zegt.

Ik krijg veelal het gevoel dat men hier denkt dat de witte bestelbus de Greenwheels auto is, en dat deze is geparkeerd op de laden- en lossenplek van de foto. Dat is niet het geval.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe langt duurt het voordat je een parkeerboete binnenkrijgt?
Mijn laatste zat onder mijn ruitenwisser, dat merk je bijna meteen.
Maar als je de CJIB brief afwacht, dan zitten er al heel wat meer boetes in de pijplijn.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door JozJan »

k2p schreef:
16 jun 2022 11:35
Je hoeft niet het met me eens te zijn. Ik vind dat een onderbouwing. Een rechter kan zeggen wat de optelsom van de onderbouwingen waard zijn.

Overigens is dat de onderbouwing voor de eerste 3 punten, dat Greenwheels het mogelijk moet maken de auto in te leveren.
De overige 2 punten staat de onderbouwing er bij: De communicatie van Greenwheels is tegenstrijdig en niet helder, over wat te doen als inleveren niet kan. En Greenwheels beperkt de schade niet nadat ze bekend waren geworden met het probleem.

Maar er is ook genoeg te zeggen tegen TS. Dus ik kies geen kant.
Ik ben het inderdaad gedeeltelijk niet met je eens. Greenwheels maakt het mogelijk om de auto in te leveren: gewoon op een andere plek parkeren. De communicatie is ook duidelijk genoeg. Het is echt niet zo moeilijk hoor. Lijkt me ook nogal logisch. Vanzelfsprekend parkeer je op een plek waar dat is toegestaan.

Ik ben het wel met je eens dat Greenwheels de schade onnodig laat oplopen door niet te handelen.
k2p schreef:
16 jun 2022 11:38
En waar is dat dan? "Een paar straten verderop" ... Dat is het enige wat TS er over zegt.

Ik krijg veelal het gevoel dat men hier denkt dat de witte bestelbus de Greenwheels auto is, en dat deze is geparkeerd op de laden- en lossenplek van de foto. Dat is niet het geval.
Ik ga daar sowieso niet van uit. En waar de auto precies stond doet er verder niet toe. De boetes laten zien dat hij verkeerd geparkeerd stond.
16again schreef:
16 jun 2022 12:06
Hoe langt duurt het voordat je een parkeerboete binnenkrijgt?
Mijn laatste zat onder mijn ruitenwisser, dat merk je bijna meteen.
Maar als je de CJIB brief afwacht, dan zitten er al heel wat meer boetes in de pijplijn.
Hier (in mijn woonplaats) worden parkeerovertredingen geconstateerd door een rondrijdende auto met camera bovenop. Boetes krijg je dus nooit meer onder de ruitenwisser. Je krijgt ze wel snel thuisgestuurd, dat wel. Bij Greenwheels zal dat ergens op een of andere adminstratieve afdeling terechtkomen neem ik aan.

edit: verduidelijking toegevoegd in laatste zin
Laatst gewijzigd door JozJan op 16 jun 2022 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Wat is dat toch vior gedachtenkronkel bij sommigen op dit forum om alles zo te verdraaien dat de schuld altijd bij een bedrijf moet liggen. Erken toch gewoon een keer dat een consument ook gewoon iets verkeerd kan hebben gedaan.

Nevyn
Berichten: 1291
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als je een auto rijdt, heb je een rijbewijs (anders krijg je geen auto mee) en als je een rijbewijs hebt, heb je ook geleerd waar je mag parkeren.
En nu eigen onoplettendheid geld gaat kosten, is het in 1x de schuld van Greenwheels ?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door grun »

PeterPeters1966 schreef:
16 jun 2022 10:35
grun schreef:
16 jun 2022 09:51
Omdat ik verwacht dat Greenwheels ingrijpt en de auto zelf onmiddellijk na de eerste bekeuring verplaatst.
En zeker nog gratis ook of mogen ze de uren wel in rekening brengen van jou? Alles bij elkaar ben toch gauw een paar uur bezig. Je moet toch met 2 mensen naar die auto toe. Dan zit je zo op minimaal 200 euro kosten (en die mensen moeten ook direct beschikbaar zijn zodra geconstateerdn wordt dat een auto verkeerd staat geparkeerd).
Een paar uur bezig om met 2 man een auto te verplaatsen, in Amsterdam, en dat moet minimaal 200 euro kosten? Waar kan ik solliciteren, want zo'n baan wil ik ook wel. (Voor dat bedrag doe ik het alleen en ik woon in Groningen. Heel vreemd, de afstand Groningen-Amsterdam is veel korter dan Amsterdam-Groningen. Amsterdammers begrijpen dit niet).

Ik ben klant bij zowel Greenwheels als MyWheels en ben redelijk op de hoogte van hoe het concept met deelauto's werkt. Je hebt medewerkers die in dienst zijn van het bedrijf, die houden in de gaten wanneer de auto's aan onderhoud toe zijn, gerepareerd moeten worden bij schade en zorgen dat ze schoon blijven.
Daarnaast heb je sleutelfiguren die toegang hebben tot de auto's zonder ze te hoeven reserveren. Dat zijn gewone klanten zoals jij en ik die uitgenodigd worden om sleutelfiguur te worden als ze een paar keer een auto gehuurd hebben. Mensen die in de buurt wonen, een oogje in het zeil houden en langs de wagens wandelen als ze de hond uitlaten, ik noem maar iets. Zij kunnen de auto's verplaatsen, als ze volgeladen zijn bij de laadpaal of verkeerd geparkeerd staan. Deze sleutelfiguren krijgen geen salaris, maar krijgen korting bij de volgende keer dat ze een auto huren.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door k2p »

Nevyn schreef:
16 jun 2022 14:02
Als je een auto rijdt, heb je een rijbewijs (anders krijg je geen auto mee) en als je een rijbewijs hebt, heb je ook geleerd waar je mag parkeren.
En nu eigen onoplettendheid geld gaat kosten, is het in 1x de schuld van Greenwheels ?
Wij weten nog altijd niet of er verkeerd is geparkeerd, of dat er geparkeerd is zonder te betalen (buiten de zone).

Moneyman
Berichten: 30158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
16 jun 2022 15:24
Wij weten nog altijd niet of er verkeerd is geparkeerd, of dat er geparkeerd is zonder te betalen (buiten de zone).
Maakt dat uit? Beide keuzes komen voor rekening van degene die ze maakt: TS.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door k2p »

Moneyman schreef:
16 jun 2022 15:28
k2p schreef:
16 jun 2022 15:24
Wij weten nog altijd niet of er verkeerd is geparkeerd, of dat er geparkeerd is zonder te betalen (buiten de zone).
Maakt dat uit? Beide keuzes komen voor rekening van degene die ze maakt: TS.
Het is niet allemaal zo zwart-wit.

Ik zou het OP kwalijker nemen dat hij een foute plek kiest, dan dat hij per ongeluk in de verkeerde zone is gaan staan. Centrum 2 ? Ik weet het ook niet hoor.

Uit de OP:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door k2p op 16 jun 2022 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
16 jun 2022 15:31
Moneyman schreef:
16 jun 2022 15:28
k2p schreef:
16 jun 2022 15:24
Wij weten nog altijd niet of er verkeerd is geparkeerd, of dat er geparkeerd is zonder te betalen (buiten de zone).
Maakt dat uit? Beide keuzes komen voor rekening van degene die ze maakt: TS.
Het is niet allemaal zo zwart-wit.

Ik zou het OP kwalijker nemen dat hij een foute plek kiest, dan dat hij per ongeluk in de verkeerde zone is gaan staan. Centrum 2 ? Ik weet het ook niet hoor.
Dat is de gevoelskant, maar doet voor de verschuldigdheid niet ter zake. Of je nou per ongeluk of express wel of niet betaald, of wel of niet in de juiste zone staat: het komt allemaal voor rekening van TS.

Dat is niet zwart-wit, dat is gewoon hoe het is.

beerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2022 17:58

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door beerd »

TS hier.
Belangrijke vragen aan TS:
- Waar heb je de auto precies achtergelaten?
- Heb je geparkeerd op een plek waar het verboden was? (Laden/lossen, gehandicapten, etc)
- Waarom is de ene boete hoger dan de andere? Zijn het verkeerd parkeren boetes of naheffingen omdat er niet voor parkeren is betaald?
- Wat het bij het inleveren gelukt om in de app de reservering te beëindigen?
- Ik heb inderdaad de auto buiten Centrum 2 achtergelaten. De instructies waren voor mij onduidelijk, maar dat is inderdaad geen reden om de fout op Greenwheels af te schuiven. Ik neem hier dan ook verantwoordelijkheid voor
- Nee ik heb op een reguliere plek geparkeerd
- De boete in Amsterdam bestaat uit 60 euro + de uren die de gemeente heeft bepaald dat je onjuist stond. Ik weet ook niet waarom ze soms 1 uur hebben geboekt en soms meerdere.
- Ja dat is gelukt
Laatst gewijzigd door beerd op 16 jun 2022 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

beerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2022 17:58

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door beerd »

Update

TS hier. Ondertussen contact gehad met de klantenservice. De auto heeft daar gestaan tot 7 juni en heeft tot die tijd boetes gevangen. Alle boetes waren naar mij onderweg. Aangezien Greenwheels mij heeft gemailed op 29 mei dat ze op de hoogte waren dat de auto fout was geparkeerd maar daar niks aan heeft gedaan, heeft Greenwheels nu besloten alle boetes op en na 29 mei zelf te betalen.

Ik ben hiermee akkoord gegaan, waarmee het debakel is afgerond.

Clarificatie t.o.v. de andere comments: het was inderdaad het geval dat de parkeerplek, en alle omringende straten, vol waren. De plek die voor de Greenwheels auto gereserveerd is, is waar in de foto het witte busje staat. Ik ben dus ergens anders geparkeerd. Het bord wat je in de foto ziet is niet het Greenwheels bord. Het Greenwheels bord mist.

Ik zie dat niet iedereen mijn aanname deelt dat bij parkeren op een alternatieve parkeerplek door Greenwheels gedetecteerd kan worden waar de auto staat. Ik denk dat we hier lang over kunnen discussiëren dus ik laat wat vanuit een gevoelsperspectief juist zou zijn maar in het midden. Inderdaad vanuit de terms & conditions is hier niks aan te doen; daar staat vermeld dat ik moet bellen dus in legale termen ben ik onbetwistbaar in de fout.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door k2p »

Dus goed geparkeerd, buiten de juiste zone. Ik moet wel zeggen dat als ik op de kaart kijk, je best ver stond van de oorspronkelijke parkeerplek stond, als je je niet meer in Centrum 2 bevond. Dan hield je je dus ook niet aan de info van de App. "Park as close as possible to the designated spot."

Dat is dan pech hebben. Je kunt hooguit proberen de laatste boete weg te werken, door te stellen dat 'jouw probleem van verkeerd plek gebruiken' niet betekent dat ze een 'bekend probleem niet langer in jouw macht mogen laten voortduren'. En zelfs hier heb je geen zekerheid op, dat je het voor elkaar krijgt.

Edit: Ik lees je update net pas. Sterkte met de eerste boetes :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 10014
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

k2p schreef:
16 jun 2022 02:56
Nijogeth schreef:
16 jun 2022 02:06
Op google maps is dat bord gewoon duidelijk te zien, alleen parkeren voor vergunninghouders. Dat u het niet gezien heeft dat maakt niet uit.
Ik zie op Google Maps ook geen bord. Wel een Tesla / wit bestelbusje staan die er geparkeerd staan.
Iets terug in de straat, eenrichtingsweg, staat een bord met parkeren voor vergunninghouders. Verder staat als je verder terug kijkt, wanneer je op de Elandsgracht komt aan beide kanten waar je die straat in kan rijden een zone-bord met een blauw ronde, rood omcirkeld met een rode streep erdoor. Oftewel een zone met een parkeerverbod.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door k2p »

Discussie is al een beetje rond.
Maar de dingen die je aanhaalt zijn irrelevant.
Zowel het verbodsbord als het vergunningenbord.
Er ontbreekt namelijk een Autodate bord.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Greenwheels: ondertussen 500 euro diep in kosten en boetes komen nog binnen

Ongelezen bericht door JozJan »

In ieder geval redelijk schappelijk dat Greenwheels de boetes vanaf 29 mei op zich neemt. En de zaak is afgedaan, wel zo prettig. Dure les.

Plaats reactie