LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] openbaar vervoer en vakantie

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
frieda

openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door frieda »

Ik reis dagelijks met connexion van hoekse waard naar rotterdam. mijn bus komt normaal 4 x per uur (sneldienst) tijdens schoolvakanties maar 2 keer en dat geeft veel irritatie want er gaat dan 2 x per uur een bus waar passagiers in moeten van twee diensten. Connexion laat op die tijdstippen (spitstijden) ook geen dubbele bus inzetten. Ik heb een jaarabbonnement wat best prijzig is en waar ik in principe ook een stukje service van mag verwachten. Zijn er mensen die ook deze ervaring hebben en dan speciaal in vakantieperiode. Het lijkt mij overigens erg sterk dat schooljongelui de overhand hebben voor het nemen van openbaar vervoer.

Gast

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Gast »

Ja vind ik ook

Gast2

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Gast2 »

Ik heb die ervaring ook

Barend

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Barend »

Hee ........wanneer ga jij op vakantie...of werken jullie het hele jaar door. :lol:

Alex Rotterdam

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Alex Rotterdam »

Of ze werken niet, die mensen heb je ook en maar spugen op anderen :oops:

Gast

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat niet om de schooljeugd! Het gaat ook om de ouders van de schoolgaande jeugd. Tijdens vakantieperiodes is nou eenmaal gebleken dat er minder mensen gebruik maken van het openbaar vervoer. Veel mensen nemen gewoon vrij, vooral in de zomer- en kerstvakantie. De vervoerders passen hier hun dienstregeling op aan, zodat er niet allemaal lege bussen en treinen rondrijden!

En hoezo geen service, u heeft toch vervoer? Zoals al eerder vermeldt op dit forum, zitplaatsen zijn geen garantie!

Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Ingo »

De busdienst die ik neem rijdt door twee verschillende school regio's. Deze hebben nog wel eens op verschillende tijden vakantie. En dan bussen niet te laten rijden bevorderd het ov niet. Dan zitten de bussen nog steeds overvol

Gast

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Gast »

Een houder van een OV-jaarkaart betaalt voor dat jaar slechts 10 keer de maandprijs, in feite reist hij dan twee maanden gratis, tenminste, als hij het hele jaar zonder vakantie zou dooorwerken.

Diezelfde houder van die jaarkaart wil echter ook graag, op momenten dat het hem uitkomt, vakantie hebben. Wanneer die persoon schoolgaande kinderen heeft, is hij aangewezen op de schoolvakanties, en in die zin zal hij relatief weinig last hebben van veranderingen in de dienstregeling tijdens de school vakanties.

Als je jezelf iets gunt, gun een ander dan ook wat, en zeur niet dat de service van het openbaar vervoer alleen op jezelf afgestemd moet zijn.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Dutchy »

De Arriva bus naar Groningen in mijn woonwijk rijdt helemaal NIET tijdens alle schoolvakanties. Ze gooien simpelweg een zak over de haltepaaltjes :evil:

Viola45
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2005 18:19

Re: openbaar vervoer en vakantie

Ongelezen bericht door Viola45 »

Is toch logisch dat ze in de vakantie minder gaan rijden. Er wordt dan toch ook minder van de bus gebruik gemaakt. Dat wordt echt wel nagegaan. Viola

Gesloten