OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat je niet per ongeluk met de verkeerde kaart in checkt.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
14 nov 2023 15:24
Dat je niet per ongeluk met de verkeerde kaart in checkt.
Daar helpt een aluminium hoesje niet voor. Je moet je pasje, zoals al diverse keren verteld is, tegen de kaartlezer houden.
Is al een tijd geleden dat ik weer over die aluminium hoesjes hoor, dat was ook een soort hype om te verdienen aan de onterechte angst van mensen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:
14 nov 2023 15:38
alfatrion schreef:
14 nov 2023 15:24
Dat je niet per ongeluk met de verkeerde kaart in checkt.
Daar helpt een aluminium hoesje niet voor.
Wel eens geprobeert in te checken door een aluminium hoesje met pasjes er in tegen de kaartlezer te leggen?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
14 nov 2023 15:38
alfatrion schreef:
14 nov 2023 15:24
Dat je niet per ongeluk met de verkeerde kaart in checkt.
Daar helpt een aluminium hoesje niet voor. Je moet je pasje, zoals al diverse keren verteld is, tegen de kaartlezer houden.
Is al een tijd geleden dat ik weer over die aluminium hoesjes hoor, dat was ook een soort hype om te verdienen aan de onterechte angst van mensen.
Huh? Natuurlijk werkt het daar wel voor. Met zo'n hoesje kan je immers nooit per ongeluk inchecken.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
14 nov 2023 15:49

Wel eens geprobeert in te checken door een aluminium hoesje met pasjes er in tegen de kaartlezer te leggen?
Nee natuurlijk niet. Als ik in wil checken haal ik het uit het hoesje.
Het is dat mensen niet opletten met welk pasje ze inchecken en later weer uitchecken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
14 nov 2023 16:07
alfatrion schreef:
14 nov 2023 15:49

Wel eens geprobeert in te checken door een aluminium hoesje met pasjes er in tegen de kaartlezer te leggen?
Nee natuurlijk niet. Als ik in wil checken haal ik het uit het hoesje.
Het is dat mensen niet opletten met welk pasje ze inchecken en later weer uitchecken.
Je mist duidelijk het punt van de discussie. Het gaat juist om het ongemerkt inchecken. Daar helpt dat hoesje dus perfect tegen.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
14 nov 2023 16:13

Je mist duidelijk het punt van de discussie. Het gaat juist om het ongemerkt inchecken. Daar helpt dat hoesje dus perfect tegen.
Ik dacht dat we het erover eens waren dat ongemerkt inchecken eigenlijk onmogelijk was, dus waarom dan pasjes in een aluminium hoesje steken?
Dat is iets voorstellen wat helemaal niet nodig is.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
14 nov 2023 16:20
Ik dacht dat we het erover eens waren dat ongemerkt inchecken eigenlijk onmogelijk was, dus waarom dan pasjes in een aluminium hoesje steken?
Dat is iets voorstellen wat helemaal niet nodig is.
Sommigen wel, sommigen niet. Daarom schreef Alfatrion ook "als je meer zekerheid wilt...". Dat gaat uiteraard nog steeds over dat ongemerkt inchecken. En dat ga jij dan volop weerleggen - alleen vanuit een verkeerd uitgangspunt en dus ten onrechte.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
14 nov 2023 16:46

Sommigen wel, sommigen niet. Daarom schreef Alfatrion ook "als je meer zekerheid wilt...". Dat gaat uiteraard nog steeds over dat ongemerkt inchecken. En dat ga jij dan volop weerleggen - alleen vanuit een verkeerd uitgangspunt en dus ten onrechte.
Gelukkig is dat dan alleen uw mening :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die mening is toevallig wel juist én correct.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lowieze schreef:
14 nov 2023 16:50
Moneyman schreef:
14 nov 2023 16:46

Sommigen wel, sommigen niet. Daarom schreef Alfatrion ook "als je meer zekerheid wilt...". Dat gaat uiteraard nog steeds over dat ongemerkt inchecken. En dat ga jij dan volop weerleggen - alleen vanuit een verkeerd uitgangspunt en dus ten onrechte.
Gelukkig is dat dan alleen uw mening :mrgreen:
Het is ook mijn mening. Waarom kan je niet gewoon je overduidelijke vergissing toegeven? Iedereen kan wel eens te vlug lezen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
14 nov 2023 13:55
Wie meer zekerheid wil kan een van die aluminium hoesjes aanschaffen. Vroeger lagen ze bij de Action voor € 1,-.
Ik vind dat toch echt onredelijk bezwarend dat de consument daar zelf voor moet zorgen. Er moet een wet komen die bepaalt dat bedrijven alle schade moeten vergoeden bij onoordeelkundig gebruik door consumenten.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

rwolters schreef:
14 nov 2023 18:31
alfatrion schreef:
14 nov 2023 13:55
Wie meer zekerheid wil kan een van die aluminium hoesjes aanschaffen. Vroeger lagen ze bij de Action voor € 1,-.
Ik vind dat toch echt onredelijk bezwarend dat de consument daar zelf voor moet zorgen. Er moet een wet komen die bepaalt dat bedrijven alle schade moeten vergoeden bij onoordeelkundig gebruik door consumenten.
Onredelijk bezwarend? Het is gewoon een schande.

Ze moeten simpel bij die poortjes iemand neerzetten die voor jou het scannen verzorgd, terwijl je een kopje koffie nuttigt. De klant is toch koning?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
14 nov 2023 18:37
rwolters schreef:
14 nov 2023 18:31
alfatrion schreef:
14 nov 2023 13:55
Wie meer zekerheid wil kan een van die aluminium hoesjes aanschaffen. Vroeger lagen ze bij de Action voor € 1,-.
Ik vind dat toch echt onredelijk bezwarend dat de consument daar zelf voor moet zorgen. Er moet een wet komen die bepaalt dat bedrijven alle schade moeten vergoeden bij onoordeelkundig gebruik door consumenten.
Onredelijk bezwarend? Het is gewoon een schande.

Ze moeten simpel bij die poortjes iemand neerzetten die voor jou het scannen verzorgd, terwijl je een kopje koffie nuttigt. De klant is toch koning?
Dat vind ik zo vanzelfsprekend dat ik het er geeneens bij had gezet. Je kunt die zielige consumenten immers niet aan hun lot overlaten.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog even of er komt traumahulp om de hoek kijken als het inchecken niet in één keer goed verloopt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Jablan »

* Fijn. Inchecken in de traumahelikopter *

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, als je met de traumahelikopter naar de plaats van bestemming wordt gebracht is dat misschien helemaal niet zo verkeerd. Geen overvolle trein, gegarandeerd een ligplaats, geen gekakel of vervelende luchtjes van medepassagiers - eigenlijk vind ik dat een traumahelikopter standaard op Utrecht CS klaar moet staan. Ik check natuurlijk per definitie verkeerd in.

Maar goed, nu toch maar weer wat serieuzer.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschien heb ik wel de oplossing. Heb zelf 4 (waarschijnlijk meer zelfs) passen die ik kan gebruiken om in- en uit te checken. Wat ik doe is de pas die ik wil gebruiken uit de opberg plek halen (en dat kan van alles zijn) en vervolgens die pas voor de lezer houden. Na gebruik meteen weer opbergen. Doe het al jaren zo en nog nooit problemen gehad met verkeerd in- en uitchecken.
Je kan van alles een probleem maken, maar in 99,9 % van de gevallen kun je dat ook zelf weer oplossen omdat je zelf de veroorzaker bent van het probleem. Ik kom regelmatig in Londen en daar kun je al jaren probleemloos met je Nederlandse bankpas/creditcard in- en uitchecken in het OV.
Was heel blij toen het hier ook mogelijk werd. Nu hoef ik geen losse OV-chipkaart meer aan te schaffen maar gebruik prive mijn bankpas, En zakelijk de pas van mijn werkgever.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij doet 99,9% van de mensen dit zo. Ik heb eigenlijk zelden gezien dat mensen hun complete portemonnee voor de scanner hielden, doorgaans het losse pasje of de telefoon. Maar er zijn er kennelijk inderdaad toch een aantal die de hele bos tegelijk voor de scanner houden, en dan gaat het mis.

Waar het in dit topic vooral om gaat is de mogelijkheid om in te checken met iets anders dan de OV-chippas.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: OV betalen met betaalpas, creditcard of mobiel

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
14 nov 2023 21:49
.... Utrecht CS .....
Utrecht Centraal

(sinds jaren...)

Plaats reactie