RRR halte taxi: betalen kan alleen via een telefoon-app

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

RRR halte taxi: betalen kan alleen via een telefoon-app

Ongelezen bericht door witte angora »

Binnenkort wil ik verder gaan met het LAW Zuiderzeepad: Van Doornspijk naar Oosterwolde. Om precies te zijn op een zaterdag. Bij Oosterwolde-begraafplaats is er een bushalte: de laatste voor je naar Kampen gaat. Van die bushalte naar station Kampen-Zuid is 14 kilometer. Dus een halte eerder pakken, in Elburg, is niet echt een optie. Dan wordt de volgende etappe 19 kilometer.

Nu wil het geval dat je in Oosterwolde een RRR halte taxi moet bestellen: dat kan alleen via de app of telefonisch, en minimaal een uur van tevoren. Helaas kan betalen alleen via de app - en betalen moet dus via de telefoon. Een andere optie is er niet, de OV-chipkaart wordt niet geaccepteerd. Niet alleen dat: vanwege de vele vertragingen bij de NS is het ondoenlijk om zeker te weten hoe laat je in Nunspeet bent, en van daar uit de bus naar Doornspijk kunt pakken - tel daar twee uur lopen bij op, en je hebt van tevoren geen idee hoe laat je bij de halte kunt zijn.

Ik heb via een formulier aangegeven dat het voor mensen die niet via de telefoon kunnen betalen of wat dan ook, het onmogelijk is van deze vorm van OV gebruik te maken. Reactie van [email protected]:
Bedankt voor je feedback.

Alle wensen welke wij ontvangen noteren wij op een wensenlijst en nemen wij mee ter verbetering van de app en website. Of en wanneer deze opties beschikbaar komen, is nog niet bekend.
Dus ja - hoe nu verder? Kan en mag een vervoerder dit wel zo regelen? Voor nu is de enige optie omlopen via Oldebroek en daar de reguliere bus pakken. Komt er een kilometer lopen bij. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen die mobiel niet vaardig zijn, of die geen betaalapp op de telefoon willen of kunnen hebben, ineens niet meer van het OV gebruik kunnen maken? En mag een vervoerder de OV-chipkaart wel weigeren? De OV-chipkaart is in feite een betaalmiddel voor het OV, of mis ik iets?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: RRR halte taxi: betalen kan alleen via een telefoon-app

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Wie is OV de vervoerder in deze regio.Arriva?. Zou het via de vervoerder kenbaar maken.Je bent niet de enige die geen mogelijkheid heeft om mobiel te betalen.
En om de slimhoofden even voor te zijn. Er zijn ook budgettaire beperkingen wat betreft abo's en telefoons.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: RRR halte taxi: betalen kan alleen via een telefoon-app

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is een OV-taxi dan geen oplossing? Wel minstens een half uur van te voren boeken en betalen, maar dat lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-taxi.html

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: RRR halte taxi: betalen kan alleen via een telefoon-app

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees dat je ook per pin achteraf kunt betalen.

“Hoe betaal ik voor mijn reis met de haltetaxi?
Bij het bestellen van de haltetaxi kies je of je de rit vooraf betaalt of in het voertuig. Vooraf betalen kan snel en makkelijk via iDeal of creditcard. In het voertuig betaal je door te pinnen.”

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: RRR halte taxi: betalen kan alleen via een telefoon-app

Ongelezen bericht door rwolters »

Van hun site:

Hoe betaal ik voor mijn reis met de haltetaxi?
Bij het bestellen van de haltetaxi kies je of je de rit vooraf betaalt of in het voertuig. Vooraf betalen kan snel en makkelijk via iDeal of creditcard. In het voertuig betaal je door te pinnen.

Heb je een rit vooraf betaald dan krijg je bij een eventuele annulering jouw geld binnen 2 werkdagen op jouw rekening terugbetaald.

In de haltetaxi kan je niet betalen met contant geld, een OV-chipkaart, het Studentenreisproduct of andere OV kaartsoorten en abonnementen.


Wie heeft gezegd dat het alleen via een app kan?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: RRR halte taxi: betalen kan alleen via een telefoon-app

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je hebt een smartphone, installeer voor die dag de mobiel betalen app. De app kun je desnoods de volgende dag weer verwijderen.

Oh, pinnen kan ook lees ik nu. Problem solved.

Plaats reactie