LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugvragen saldo ov chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
anjadv
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2015 15:14

Terugvragen saldo ov chipkaart

Ongelezen bericht door anjadv »

In verband met mijn studie heb ik een ov-chipkaart aangevraagd en deze werd automatisch opgewaardeerd met €50 euro wanneer het saldo onder de €5,- komt. Nu reis ik niet meer met de trein, maar staat er nog €53,- op mijn chip-kaart. Graag wil ik dit terug laten storten, maar dit is alleen mogelijk bij het stoppen van mijn ov-chipkaart. Echter deze is persoonlijk en heeft €7,50 gekost. Een ander optie is dat ik eerst het saldo op moet maken tot €30,- en dan kan ik het voor €2,50 terug laten storten. Dit is toch onbegrijpelijk?? Mijn eigen geld staat hierop en het kost mij geld om mijn eigen geld terug te krijgen! Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?

Marly27
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 aug 2015 10:52

Re: Terugvragen saldo ov chipkaart

Ongelezen bericht door Marly27 »

Het kost hun ook handelingen je je geld terug te geven. Als je niet wil betalen, wacht tot hij verloopt en dan krijg je het gratis teruggestort.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Terugvragen saldo ov chipkaart

Ongelezen bericht door sjohie »

anjadv schreef:In verband met mijn studie heb ik een ov-chipkaart aangevraagd en deze werd automatisch opgewaardeerd met €50 euro wanneer het saldo onder de €5,- komt. Nu reis ik niet meer met de trein, maar staat er nog €53,- op mijn chip-kaart. Graag wil ik dit terug laten storten, maar dit is alleen mogelijk bij het stoppen van mijn ov-chipkaart. Echter deze is persoonlijk en heeft €7,50 gekost. Een ander optie is dat ik eerst het saldo op moet maken tot €30,- en dan kan ik het voor €2,50 terug laten storten. Dit is toch onbegrijpelijk?? Mijn eigen geld staat hierop en het kost mij geld om mijn eigen geld terug te krijgen! Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?
Zo zijn de regels voor die dingen, dus ja, er zijn vast meer mensen die dezelfde ervaring hebben. Overigens is de goedkoopste oplossing al gegeven, gewoon wachten totdat de kaart is verlopen, dan storten ze het kosteloos terug.

Gesloten