LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordeelurenabonnement

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
bantoe
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2012 17:20

Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door bantoe »

Na mijn afstuderen twee jaar geleden, bood de NS mij een voordeelurenabonnement aan. Ik heb gebruik gemaakt van dit zogenaamde afstudeeraanbod. Dit jaar heb ik een mail van de NS ontvangen met daarin de mogelijkheid tot verlenging van dit aanbod. Er werden kosten in rekening gebracht voor de verlenging, maar goed, aangezien de NS de Voordeelurenkaart uit het assortiment heeft gehaald, leek dit een schappelijk aanbod. Er is echter iets misgegaan met het nieuwe abonnement voor dit jaar. Bij de gele NS automaten op het station stond zelfs na twee weken nog niet dat ik mijn bestelling kon ophalen. Gebeld naar de NS hulpservice. Het reisproduct hoefde niet opgehaald te worden vanaf de automaat. Volgens haar stond het reisproduct al op mijn kaart. Vreemd, maar ik ging ervan uit de medewerkster gelijk had. Ik met een gerust hart de trein in. Bij controle vervoersbewijs meldde de conducteur mij echter dat er geen reisproduct op mijn kaart stond! Weer gebeld naar de NS klantenservice. Weer alles uitgelegd. Volgens deze medewerkster stond er geen reisproduct op mijn kaart en moest ik het nog maar eens bij een NS-automaat bij ophalen bestellingen kijken. Mogelijk stond het reisproduct inmiddels gereed. Meer kon zij me niet vertellen, als probleem niet verholpen was moest ik maar naar de afdeling abonnementen bellen, zij ging over de OV-chipkaart, zei ze, van abonnementen wist ze weinig. Daar heb je als reiziger zeer veel aan. Weer gekeken bij de automaat, weer geen reisproduct. Ik heb geprobeerd naar de abonnementenlijn te bellen, maar kwam er niet door. Nu zit ik met een niet-werkend reisproduct waarvoor ik heb betaald. Verder mag ik niet met korting reizen, want dan heb ik een ongeldig vervoersbewijs en kan ik mogelijk een boete verwachten. Bedankt NS, wat maar wat nu? Een nieuwe kaart aanvragen?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door Nicky_The »

bantoe schreef:Na mijn afstuderen twee jaar geleden, bood de NS mij een voordeelurenabonnement aan. Ik heb gebruik gemaakt van dit zogenaamde afstudeeraanbod. Dit jaar heb ik een mail van de NS ontvangen met daarin de mogelijkheid tot verlenging van dit aanbod. Er werden kosten in rekening gebracht voor de verlenging, maar goed, aangezien de NS de Voordeelurenkaart uit het assortiment heeft gehaald, leek dit een schappelijk aanbod. Er is echter iets misgegaan met het nieuwe abonnement voor dit jaar. Bij de gele NS automaten op het station stond zelfs na twee weken nog niet dat ik mijn bestelling kon ophalen. Gebeld naar de NS hulpservice. Het reisproduct hoefde niet opgehaald te worden vanaf de automaat. Volgens haar stond het reisproduct al op mijn kaart. Vreemd, maar ik ging ervan uit de medewerkster gelijk had. Ik met een gerust hart de trein in. Bij controle vervoersbewijs meldde de conducteur mij echter dat er geen reisproduct op mijn kaart stond! Weer gebeld naar de NS klantenservice. Weer alles uitgelegd. Volgens deze medewerkster stond er geen reisproduct op mijn kaart en moest ik het nog maar eens bij een NS-automaat bij ophalen bestellingen kijken. Mogelijk stond het reisproduct inmiddels gereed. Meer kon zij me niet vertellen, als probleem niet verholpen was moest ik maar naar de afdeling abonnementen bellen, zij ging over de OV-chipkaart, zei ze, van abonnementen wist ze weinig. Daar heb je als reiziger zeer veel aan. Weer gekeken bij de automaat, weer geen reisproduct. Ik heb geprobeerd naar de abonnementenlijn te bellen, maar kwam er niet door. Nu zit ik met een niet-werkend reisproduct waarvoor ik heb betaald. Verder mag ik niet met korting reizen, want dan heb ik een ongeldig vervoersbewijs en kan ik mogelijk een boete verwachten. Bedankt NS, wat maar wat nu? Een nieuwe kaart aanvragen?
Mss kunt u uw vragen beter aan NS mailen?

Floris71
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2012 21:40

Re: Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door Floris71 »

Al eens contact opgenomen met de klantenservice van de OV-chipkaart ??
Het zijn namelijk twee verschillende bedrijven, wellicht dat ze bij de OV-chipkaart alles kunnen vertellen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

bantoe schreef:Bedankt NS, wat maar wat nu? Een nieuwe kaart aanvragen?
Nee, NS in gebreke stellen en aansprakelijk houden voor de schade.

jonathanvandoornum
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2013 12:07

Re: Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door jonathanvandoornum »

Ik heb precies dezelfde situatie als "bantoe" hier beschrijft. Na mijn afstuderen kreeg ik ook een gratis voordeelurenabonement aangeboden. Deze verliep in augustus 2012, vervolgens heb ik deze verlengt. Ik heb alleen nooit een product opgehaald. Heel precies weet ik niet meer de reden waarom ik dit nooit geprobeerd heb. Waarschijnlijk ook omdat de NS mij melde dat dit niet nodig was. Deze verlenging zou dus geldig moeten zijn tot augustus 2013 maar bleek afgelopen week dus helemaal niet op mijn ov-chipkaart te staan. Dit heeft mij dus een boete opgeleverd en het feit dat ik nu niet meer met korting kan reizen. Nu ben ik dus opzoek naar het rekeningnummer van de NS waarop de betaling voor de verlenging is gedaan aangezien dat een hard bewijs is dat je daadwerkelijk een verlenging hebt betaald. Bantoe, als jij dat toevallig in je afschriften terug kunt vinden kan je mij daar veel plezier mee doen. Met een rekeningnummer kan ik namelijk gerichter zoeken in mijn geschiedenis van afboekingen.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door SaritaX »

Als je incheckt krijg je automatisch de korting waar je recht op hebt. Of heb je niet ingecheckt maar los een papieren kortingskaartje gekocht omdat je wist dat de korting niet werkte? Dan ben je bewust de trein ingestapt met een ongeldig kaartje.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door sjohie »

SaritaX schreef:Als je incheckt krijg je automatisch de korting waar je recht op hebt. Of heb je niet ingecheckt maar los een papieren kortingskaartje gekocht omdat je wist dat de korting niet werkte? Dan ben je bewust de trein ingestapt met een ongeldig kaartje.
Dat werkt alleen "automatisch" als het desbetreffende product gekoppeld is aan je OV chipkaart, en je deze ook geactiveerd hebt, nadat je hiertoe bericht hebt gekregen. Zoals ik het hier lees, is het product betaald, echter komt dit maar niet op de desbetreffende OV chipkaart terecht. Het zwerft dus nog ergens digitaal rond tussen de NS, en het bedrijf achter de OV chipkaart die er voor moet zorgen dat het gekochte product er op ook opkomt.

In dit geval lijkt mee een gang naar een fysieke NS-balie op een station een goede vervolgstap, daar kunnen ze meer dingen controleren, en eventueel rechtzetten, dan zo'n telefoonmiep kan.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Voordeelurenabonnement

Ongelezen bericht door SaritaX »

sjohie schreef:
SaritaX schreef:Als je incheckt krijg je automatisch de korting waar je recht op hebt. Of heb je niet ingecheckt maar los een papieren kortingskaartje gekocht omdat je wist dat de korting niet werkte? Dan ben je bewust de trein ingestapt met een ongeldig kaartje.
Dat werkt alleen "automatisch" als het desbetreffende product gekoppeld is aan je OV chipkaart, en je deze ook geactiveerd hebt, nadat je hiertoe bericht hebt gekregen. Zoals ik het hier lees, is het product betaald, echter komt dit maar niet op de desbetreffende OV chipkaart terecht. Het zwerft dus nog ergens digitaal rond tussen de NS, en het bedrijf achter de OV chipkaart die er voor moet zorgen dat het gekochte product er op ook opkomt.

In dit geval lijkt mee een gang naar een fysieke NS-balie op een station een goede vervolgstap, daar kunnen ze meer dingen controleren, en eventueel rechtzetten, dan zo'n telefoonmiep kan.
Dat snap ik, maar toen ze incheckten en zagen dat het kortingsproduct niet werkte hebben ze een los kaartje gekocht. Terwijl ze dus wisten dat het niet werkte en het dus een probleem op kon leveren met de conducteur.

Gesloten