Gedupeerd

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
25 aug 2023 17:34
Lees ook deze uitspraak van de rechter eens door.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... O:2022:942
@rotweiler55 is dit uw proces?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De uitspraak is van januari 2022.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door BL2 »

rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 17:19
.....op de zelfde werkwijze benaderd zijn en dus een wurgcontact hebben getekend.....
Dit is toch geen wurgcontract, je zoon heeft dit geheel vrijblijvend en zelfstandig getekend.
Hij had ook zijn gegevens niet kunnen verstrekken, en de telefoon kunnen neerleggen !

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rottweiler55 schreef:
25 aug 2023 17:19
We hebben dus van tevoren van alles onderzocht ,op google over dit soort afgesloten contracten, en daar vind je heel veel zelfde zzp' s die door dit bedrijf op de zelfde werkwijze benaderd zijn en dus een wurgcontact hebben getekend, we hebben dus niet op voorhand willen annuleren nog voordat er uberhaupt iets gedaan is, er is en word namelijk niks gedaan, maar dat hoef ik niet aan mensen die het zelfde hebben mee gemaakt uit te leggen.
Dit is het laatste wat we hier over zeggen.
Maar dit is dus anders dan wat je in je openingspost vermeld, daar stel je dat je direct hebt gebeld om op te zeggen. Nu wordt de zaak een stuk lastiger, want uit de uitspraken die las komt het bedrijf wel zijn werkzaamheden na. Dat ze niet voldoen aan de verwachtingen doet niet af aan dit feit, dan had je ze ingebreke moeten stellen. Maar je beroept je op misleiding, bedrog omdat je iets op internet hebt gelezen.

Zie het somber in zou proberen om nog voor de zitting een regeling te treffen voor bijvoorbeeld 50% van het bedrag. Dan voorkom je iedergeval de kosten van de zitting zelf.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door kuklos »

We hebben gegoogled en aangifte gedaan bij de politie. Inmiddels 14 september dichterbij. Dus nog maar eens:
kuklos schreef:
23 aug 2023 19:02
................ ga dus inderdaad direct naar een advocaat. ..................
Het verhaal wat je hier hebt verteld rammelt dusdanig dat je bij de rechter waarschijnlijk nat gaat, zeker als je geen professionele hulp hebt van een advocaat.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rottweiler55 schreef:
22 aug 2023 17:55
Nu krijgt hij gisteren een deurwaarder aan de deur waarvan ik een dagvaarding kreeg dat ik op donderdag 14 september 2023 moet verschijnen voor een openstaand bedrag van maar liefst 5.994.01 euro als ik dat voor de voor kom 14 september 2023 betaal gaat de dagvaarding niet door maar moet ik nog wel even bovenop dit bedrag 5.994.01 euro, ook nog even griffierecht verschuldigd ben van 514,00 euro, kom ik dus op een totaal van zo'n 6.508.00 euro. Pure misleiding in onze ogen. Heb hier aangifte van gedaan op het politiebureau.
Ook deze zin is een beetje vreemd "Nu krijgt hij...." en daarna "waarvan ik een dagvaarding" wie kreeg nu de dagvaarding en van wie is het bedrijf? En aangifte is uiteraard zinloos. Probeer de zaak zakelijk te bekijken en bij de feiten te blijven. Want ze maken juist gebruik van mensen die dat niet doen en winnen hierdoor hun zaken.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Het lijkt mij dus dat zoon ZZP-er is en Pa gaat over de administratie.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begin me af te vragen hoe oud zoon is. Er zijn aardig wat minderjarigen die een eigen bedrijf hebben.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door PGros »

Die is 33

Feminand40
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2023 00:29

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Feminand40 »

Ook ik ben een gedupeerde. Telefonische werd ik benaderd door een medewerker van de MKB Clickservice. Hij begon over mijn huidige website van mijn salon. Deze was erg moeilijk te vinden en hij wou langs komen omdat ik bij 10 personen zat die ze graag wouden helpen meer klandizie te kunnen krijgen wanneer de website bovenaan zou staan. Nu was ik erg onvindbaar. Ik liet hem langs komen. Hij vertelde het verhaal zoals de meeste hier omschrijven. Echter gaf ik aan hier eerst met mijn man over te bespreken want kan best impulsief zijn. Dit was oké als ik eerst een handtekening zou zetten. Ik zou rond de €200 per maand betalen en alles zou geregeld worden. Ik gaf ook aan parttime in loondienst te gaan met combinatie van mijn eigen zzp salon. En zocht eigenlijk niet meer klanten.
Toen hij weg was voelde het niet prettig en heb gebeld met het hoofdkantoor. En vertelde dat ik er toch van af wou zien. Even later werdt ik terug gebeld door die man die bij me was geweest dat hij terug zou komen om het met me te bespreken. Ik had intussen klanten en hij begon dat ik dan alleen een website kon laten maken voor €100 met de zelfde voorwaarden. Omdat ik druk voelde en mijn klanten niet wou laten wachten ben ik akkoord gegaan zodat ik weer snel verder aan het werk kon. Voor de 2de keer een handtekening gezet waar van voor de 2 keer ook mijn papier die dus gewoon blanco is. Mijn website ziet er nep uit. Niet professioneel. Ik zou €100 betalen maar betaal €130,- mijn site is 3 maand later pas online gezet. En ondertussen moest ik gewoon betalen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zijn wel slimme verkopers. Maar ja, eerst handtekening zetten, dan nadenken. Verkeerde volgorde.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Feminand40 schreef:
31 aug 2023 11:35
Ook ik ben een gedupeerde...... Echter gaf ik aan hier eerst met mijn man over te bespreken want kan best impulsief zijn. Dit was oké als ik eerst een handtekening zou zetten.
Soms val je regelrecht van je stoel....

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door BL2 »

Feminand40 schreef:
31 aug 2023 11:35
Voor de 2de keer een handtekening gezet waar van voor de 2 keer ook mijn papier die dus gewoon blanco is.
Sommige mensen zouden echt tegen zelfstandig handelen beschermd moeten, een vorm van curatele.
Dit is er een uitgesproken voorbeeld van.
Wat vond uw man van uw handelen ?

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door criticus2 »

Feminand40 schreef:
31 aug 2023 11:35
Ook ik ben een gedupeerde. Telefonische werd ik benaderd door een medewerker van de MKB Clickservice. Hij begon over mijn huidige website van mijn salon. Deze was erg moeilijk te vinden en hij wou langs komen omdat ik bij 10 personen zat die ze graag wouden helpen meer klandizie te kunnen krijgen wanneer de website bovenaan zou staan. Nu was ik erg onvindbaar. Ik liet hem langs komen. Hij vertelde het verhaal zoals de meeste hier omschrijven. Echter gaf ik aan hier eerst met mijn man over te bespreken want kan best impulsief zijn. Dit was oké als ik eerst een handtekening zou zetten. Ik zou rond de €200 per maand betalen en alles zou geregeld worden. Ik gaf ook aan parttime in loondienst te gaan met combinatie van mijn eigen zzp salon. En zocht eigenlijk niet meer klanten.
Toen hij weg was voelde het niet prettig en heb gebeld met het hoofdkantoor. En vertelde dat ik er toch van af wou zien. Even later werdt ik terug gebeld door die man die bij me was geweest dat hij terug zou komen om het met me te bespreken. Ik had intussen klanten en hij begon dat ik dan alleen een website kon laten maken voor €100 met de zelfde voorwaarden. Omdat ik druk voelde en mijn klanten niet wou laten wachten ben ik akkoord gegaan zodat ik weer snel verder aan het werk kon. Voor de 2de keer een handtekening gezet waar van voor de 2 keer ook mijn papier die dus gewoon blanco is. Mijn website ziet er nep uit. Niet professioneel. Ik zou €100 betalen maar betaal €130,- mijn site is 3 maand later pas online gezet. En ondertussen moest ik gewoon betalen.
als ik dit lees heb ik een welgemeend advies: stop met zelfstandig ondernemen, ben je niet geschikt voor. Nooit ingaan op allerlei verkopers die zich omgevraagd melden. Niet als particulier, al helemaal niet als ondernemer want die zijn veel slechter beschermd door de wet tegen te impulsief handelen.
Een echte ondernemer gaat zelf op zoek naar wat hij meent nodig te hebben.
Ik lees: slechte vindbaarheid website maar tegelijkertijd geen behoefde aan meer klanten. Dan is er toch niets nodig???

Plaats reactie