Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Beste Ilse,
Nogmaals, het enige dat u nu nog kunt doen om u bij de curator (gegevens staan een paar post hierboven) te melden.
Iedere andere actie is totaal zinloos en verspilling van moeite en geeft nog meer negatieve energie.

Feroxz
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2023 19:31

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Feroxz »

TwablaHL schreef:
22 jun 2023 21:05
Heeft iemand ook overwogen om RTL aansprakelijk te stellen?
...
De advocaat uit de uitzending van Radar is hiervan op de hoogte. Als een andere advocaat/jurist de route naar RTL wil verkennen: neem gerust contact op. Een claim indienen bij de curator lijkt me kansloos. Dat geld is al lang weg.
Ik meld me bij dezen ook even op dit forum. Een van de gedupeerden dus. Ik heb dan gelukkig nog wel een opnamedag gehad, en via een of andere manier zijn de ruwe beelden bij mij terecht gekomen. Ik kan dus in ieder geval nog iets van een bedrijfsfilm er van laten maken. Wel een heel dure, maar beter dan alles weg.

Zojuist ook een aanmeldingsformulier gehad van de curator. Ik meld me uiteraard wel aan ondanks dat ik niet verwacht ook maar een cent terug te zien. Dat bedrijf was al een lege schil en is in de weken voor het faillissement waarschijnlijk nog even vakkundig leeg getrokken. Ik heb het bestand bijgevoegd. Je dient het ingevuld op te sturen naar [email protected] met uiteraard je bedrijfsnaam en een factuur van TDMG er bij.

Als reactie op bovenstaande. Had RTL niet per direct de stekker er uit getrokken, hadden er misschien nog een aantal opnames uitgezonden kunnen worden. Dan had je met een opnamedag nog soort van "waar" voor je geld gehad. Het staat RTL in ieder geval niet netjes dat ze de belangen van ondernemers die reeds in zee zijn gegaan met TDMG niet in ogenschouw nemen. Ik ben op zich wel benieuwd wat juridisch de mogelijkheden zijn, maar ik ga niet honderden of duizenden euro's riskeren om dan door advocaten van RTL onder tafel geprocedeerd te worden. Dan pak ik m'n verlies wel.

Verder zal het me niet in dank afgenomen worden, maar ik neem het Radar toch ook een beetje kwalijk. Uiteraard probeert men misstanden aan het licht te brengen maar met de abrupte actie van RTL zijn er nu misschien meer gedupeerden dan als degenen die al het schip in waren in ieder geval hun uitzending/opnames hadden voor het geld.
Bijlagen
Aanmeldingsformulier Vordering inzake Failissement The Dutch Media Group B.V..pdf
(39.12 KiB) 41 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

TDMGCLAIM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2023 12:19

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door TDMGCLAIM »

Update D.D. 01-08-2023
The Dutch Media Group B.V. (KVK 70100039, TDMG BV) is een onderneming dat mede werd bestuurd door Marcel van der Torre en formeel door Dennis Huijzers. Zij hebben op grove schaal ondernemers opgelicht en de wet overtreden. Op 6 juni 2023 is de juridische huls waaruit dit werd ondernomen failliet verklaard.

Marcel van der Torre en Dennis Huijzers hebben minstens:
€ 1.325.594 schuld bij de Belastingdienst opgebouwd;
€ 815.295,94 schuld bij de ING bank opgebouwd;
€ 2.933.665,35 schuld bij argeloze ondernemers (crediteuren, ondernemers, ZZP'rs) opgebouwd.

Hun debiteurenpositie van € 1.611.827,59 miljoen is verpand aan een factoringsbedrijf.
De bron hiervan is te vinden @ Faillissementsdossier.nl https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... p-b-v.aspx
Het volgt uit het eerste verslag van de curator (R.M. Avezaat) te Rotterdam + de uitzending van Radar.

Samenvattend: € 5.1 miljoen + € 1.6 miljoen = minstens € 6.7 miljoen werkkapitaal in een bedrijf dat in 2020 nog "op papier" 10 miljoen omzet draaide door "eigenlijk" eenvoudige, op locatie van de ondernemer, filmpjes te schieten + er iets aan te sleutelen om dit uitzendklaar te maken (waar relatief weinig naar werd gekeken).

De € 1.611.827,59 welke kennelijk tegoed is van "debiteuren" achten wij oninbaar. Het bedrijf overtrad namelijk willens en wetens de Telecommunciatiewet. Dit gebeurde vermoedelijk ook willens en wetens door alle partijen die betrokken waren.
Want hoe kan Radar wél weten dat TDMG (Inclusief de (in)formele bestuurders) lak heeft(hebben) aan de ACM en de Telecommunciatiewet, en RTL zelf niet?

Op het einde, tijdens het naderende faillissement, werden ondernemers éxtra onder druk gezet door:
- Per direct te betalen anders boetes etc.;
- Extra zinloze aanvullende producten van hen af te nemen;
- Valse mondelinge verklaringen over hoe belangrijk RTL/TDMG hún bedrijf wel niet vond.

Oplossing
Ons inziens moet TDMG en haar bovenliggende c.q. verbonden (natuurlijke) bestuurders/entiteiten de portemonnee trekken en de verrichte schade z.s.m. herstellen. Dat hoeft niet in 1 x, dat mag ook over een periode van 20 jaar.

Wie is TDMG CLAIM?
TDMG CLAIM is een initiatief van een groeiende groep ondernemers die van mening is dat de verantwoordelijken dit moeten herstellen. Vermoedelijk zijn de bestuurders ook wél in staat om dit te doen, maar lijkt het toch uit te draaien op jarenlang juridisch gekissebis. Ons inziens kan het niet zo zijn dat men op grove schaal zoveel goed vertrouwende ondernemers dupeert, en daar langdurig mee wegkomt. Als de curator besluit niet over te gaan tot persoonlijke aansprakelijkheid, zal deze groep ondernemers alle rechten uitoefenen om daar wel aan toe te komen.

Feroxz
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2023 19:31

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Feroxz »

Ik hoor graag meer over persoonlijk aansprakelijk stellen van de bestuurders als daar meer info over komt.

JasperC
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2023 03:08

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door JasperC »

Voor mij kwam dit bericht totaal onverwacht.

Wij hadden opnames gepland voor eind november en ik wilde nu de puntjes op de i zetten.
Ik ben nooit de op hoogte gehouden van dit allemaal, zijn er überhaupt mails verstuurd naar de ondernemers?

En is er nu nog wat te doen, behalve persoonlijk aansprakelijk stellen?

JasperC
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2023 03:08

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door JasperC »

TDMGCLAIM schreef:
01 aug 2023 21:17
Update D.D. 01-08-2023
...

Oplossing
Ons inziens moet TDMG en haar bovenliggende c.q. verbonden (natuurlijke) bestuurders/entiteiten de portemonnee trekken en de verrichte schade z.s.m. herstellen. Dat hoeft niet in 1 x, dat mag ook over een periode van 20 jaar.

Wie is TDMG CLAIM?
TDMG CLAIM is een initiatief van een groeiende groep ondernemers die van mening is dat de verantwoordelijken dit moeten herstellen. Vermoedelijk zijn de bestuurders ook wél in staat om dit te doen, maar lijkt het toch uit te draaien op jarenlang juridisch gekissebis. Ons inziens kan het niet zo zijn dat men op grove schaal zoveel goed vertrouwende ondernemers dupeert, en daar langdurig mee wegkomt. Als de curator besluit niet over te gaan tot persoonlijke aansprakelijkheid, zal deze groep ondernemers alle rechten uitoefenen om daar wel aan toe te komen.
IS het initiatief van TDMG claim al opgericht? Ik kan het op internet niet terug vinden.
Laatst gewijzigd door JasperC op 15 aug 2023 03:41, 1 keer totaal gewijzigd.

kpen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2023 09:30

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door kpen »

Goedemorgen,

wij zijn ook gedupeerde, geen uitzending wel volledige bedrag betaald.
De link naar het aanmeldformulier werkt niet meer.
Zou iemand deze opnieuw kunnen uploaden?
Mijn dank is groot!

Fijne dag.

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Feroxz schreef:
13 jul 2023 19:43
Had RTL niet per direct de stekker er uit getrokken, hadden er misschien nog een aantal opnames uitgezonden kunnen worden. Dan had je met een opnamedag nog soort van "waar" voor je geld gehad. Het staat RTL in ieder geval niet netjes dat ze de belangen van ondernemers die reeds in zee zijn gegaan met TDMG niet in ogenschouw nemen. Ik ben op zich wel benieuwd wat juridisch de mogelijkheden zijn, maar ik ga niet honderden of duizenden euro's riskeren om dan door advocaten van RTL onder tafel geprocedeerd te worden. Dan pak ik m'n verlies wel.

Verder zal het me niet in dank afgenomen worden, maar ik neem het Radar toch ook een beetje kwalijk. Uiteraard probeert men misstanden aan het licht te brengen maar met de abrupte actie van RTL zijn er nu misschien meer gedupeerden dan als degenen die al het schip in waren in ieder geval hun uitzending/opnames hadden voor het geld.
Apart soort logica.

Z-Works en The Dutch Media Group gebruikte een verkoopmethode die met acquisitiefraude te vergelijken is. Door zich voor te doen als redactie van RTL-Z zijn vele ondernemers misleid. Daar heeft de redactie van RTL-Z jaren geleden al bezwaar tegen gemaakt bij de directie van RTL en toen zijn er intern en met productiehuizen afspraken gemaakt dat babbeltrucs niet toegestaan zijn.

Desondanks ging de bende van Gerard Dennis Huijzers gewoon door. Daar is door de hoofdredacteur van RTL-Z diverse keren bezwaar tegen gemaakt, maar Raymond Mourits (head of business partnerships bij RTL) probeerde te schipperen. Toen een door Z-Works gedupeerde ondernemer medio 2021 dreigde met een rechtszaak heeft RTL zelfs aangeboden om verantwoordelijkheid te nemen voor de vordering.

RTL was met andere woorden al jaren op de hoogte van dit probleem en actief betrokken bij het afdekken, verhullen en ontwijken.

Ze hebben me al eerder met een smaadzaak namens Z-Works bedreigd. Dure advocaat, dure brief... nooit meer iets van gehoord.

Mijn Gitaarschool
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2023 12:04

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Mijn Gitaarschool »

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er stappen zijn ondernomen die zin hebben gehad. Of is alles op niets uitgelopen?

Met vriendelijke groet,
Michael

Plaats reactie