Laptop betaald, maar niet geleverd

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Hi,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn met ervaring met RVlaptops.nl

Afgelopen april heb ik een laptop bested bij RV Laptops uit Lelystad ingeschreven bij de KVK onder nummer: 59380918.
Hoewel ik de website een beetje amateuristisch vond overkomen had ik de eigenaar aan de telefoon en die klonk erg meedenkend en vriendelijk. Dat gaf hem een gun factor bij mij, daarbij steun ik graag kleine middenstanders. Helaas heeft hij na bestelling en ideal betaling niets geleverd. Meermaals heb ik contact met hem gehad waarbij hij mooi weer speelde en stelde dat de computer al lang verzonden was. Echter kon ik ook fluiten naar een verzendbevestiging.

Na een maand heb ik hem ingebreke gesteld en daarna de aankoop ontbonden. Inmiddels heb ik een incassobureau ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen. De vraag is nu of ik het wil doorzetten naar een deurwaarder omdat er mogelijk extra kosten voor mijn rekening komen wanneer er niets te halen valt bij een eventuele beslaglegging.

Zijn er meer mensen die soort gelijke ervaring hebben met RVlaptops?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

't Is in ieder geval een bestaande fysieke winkel, dat scheelt al iets. Je kunt er gewoon binnenlopen en een stevig gesprek aangaan. Het lijtk me vooral een goedwillende kleine kruimelaar, die het vooral van platforms als insta, marktplaats enzo moet hebben.

Als ik zijn insta bekijk, is het iemand die van mooie quotes en mooie auto's houdt :wink: Maar een dikke BMW 420i Executive rijden en niet je rekening betalen nodigt mij als deurwaarder altijd uit om dan die auto maar ff af te takelen... :wink:

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Ik heb op Facebook en "de telefoongids" berichten inmiddels gevonden van mensen met soort gelijke ervaringen. Het lijkt er ook op dat hij zijn verwijzing van google heeft weggehaald omdat er teveel slechte reviews op stonden. Verder is hij in 2011 met zijn vorige onderneming RV computers op de fles gegaan. Als ik zoek op RV computers heeft hij daar ook een historie met ontevreden klanten.

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Ik zag inderdaad ook die BMW, de vraag is natuurlijk of deze ook daadwerkelijk van hem is of van zijn vriendin. Hijzelf komt net uit de schuld sanering: http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/ ... v-laptops/

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

TSPAK schreef:
28 jun 2023 10:21
Ik zag inderdaad ook die BMW, de vraag is natuurlijk of deze ook daadwerkelijk van hem is of van zijn vriendin.
Als hij 'm gebruikt en presenteert als zijnde van hem, dan neem ik 'm gewoon in beslag.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door kuklos »

TSPAK schreef:
28 jun 2023 10:21
Ik zag inderdaad ook die BMW, de vraag is natuurlijk of deze ook daadwerkelijk van hem is of van zijn vriendin. Hijzelf komt net uit de schuld sanering: http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/ ... v-laptops/
Als ik net uit de schuldsanering zou komen zou ik nooit foto's van mezelf plaatsen op social media met een BMW. Puur om de schijn te vermijden.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Dagkoers »

kuklos schreef:
28 jun 2023 10:57
TSPAK schreef:
28 jun 2023 10:21
Ik zag inderdaad ook die BMW, de vraag is natuurlijk of deze ook daadwerkelijk van hem is of van zijn vriendin. Hijzelf komt net uit de schuld sanering: http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/ ... v-laptops/
Als ik net uit de schuldsanering zou komen zou ik nooit foto's van mezelf plaatsen op social media met een BMW. Puur om de schijn te vermijden.
Ik sta volledig achter u!

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u een rechtsbijstandverzekering hebt kunt u met hun contact opnemen.

Het is fijn dat u kleine bedrijven wilt ondersteunen, maar doe dat dan bij een bedrijf met een winkel. Dan is de kans dat er iets fout gaat kleiner.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
29 jun 2023 04:32
Het is fijn dat u kleine bedrijven wilt ondersteunen, maar doe dat dan bij een bedrijf met een winkel. Dan is de kans dat er iets fout gaat kleiner.
Dat is nu net exáct wat TS gedaan heeft... :roll:

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, die winkel.......

OPENINGSTIJDEN
maandag: Gesloten
Dinsdag: Gesloten
woensdag: Gesloten
donderdag: Gesloten
vrijdag: Gesloten
zaterdag: Gesloten
zondag: Gesloten.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, als je dan wat er direct boven staat niet mee-quote...

"OP AFSPRAAK OPEN"

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door BL2 »

Op de eigen website RVLaptops.nl staat dat er niet boven......

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Hier ook niet:
Bijlagen
IMG_0431.png
(69.48 KiB) 3721 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
29 jun 2023 13:39
Op de eigen website RVLaptops.nl staat dat er niet boven......
Op de PC wel, op mijn telefoon (zie ik nu) niet. Bijzonder. Voor een computerboer kan hij slecht met Wordpress omgaan, zo te zien.

Overigens stonden er eerder deze week nog gewoon openingstijden, dus blijkbaar is hij rap richting "einde oefening" aan het gaan.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door BL2 »

Aha, zo dus. Ik keek inderdaad op de mobiel....
En zo wist ik dus ook niet dat hij al 24 jaar het vertrouwde adres is voor laptops. Had je die toen al ?

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb hem net gebeld misschien kan je dat ook proberen?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door BL2 »

Om tien uur 's avonds ?
En pakte hij op ?
Als kleine zelfstandige ben je er natuurlijk wel 24/7 voor je bedrijfje......

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door PGros »

BL2 schreef:
29 jun 2023 20:39
En zo wist ik dus ook niet dat hij al 24 jaar het vertrouwde adres is voor laptops. Had je die toen al ?
Ik had in 1989 de eerste laptop op mijn werk dus je had ze 24 jaar geleden zeker al.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
30 jun 2023 09:13
Ik had in 1989 de eerste laptop op mijn werk dus je had ze 24 jaar geleden zeker al.
Ik vraag me af of die RV toen überhaupt al geboren was... :mrgreen:

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Dagkoers schreef:
29 jun 2023 22:03
Ik heb hem net gebeld misschien kan je dat ook proberen?
Ik heb hem vaker aan de lijn gehad maar dat zet niet veel zoden aan de dijk als hij blijft beweren dat het al lang verstuurd is en dat hij morgen een verzendbevestiging verstuurd. De laatste tijd krijg ik hem alleen maar in gesprek, en geheel toevallig gaat zijn telefoon wel over als ik met een ander nummer bel.
Maar goed inmiddels hoef ik ook geen contact meer. Ik heb besloten het door te zetten naar de deurwaarder. Laat het in het ergste geval maar nog wat extra geld kosten... voor mij is dit toch een beetje een principe kwestie.
Dagvaarding is vorige week de deur uit gegaan... ik zal hier op het forum wel delen wat er uitkomt

Plaats reactie