Laptop betaald, maar niet geleverd

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Doorskie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2023 00:52

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Doorskie »

kuklos schreef:
28 jun 2023 10:57
TSPAK schreef:
28 jun 2023 10:21
Ik zag inderdaad ook die BMW, de vraag is natuurlijk of deze ook daadwerkelijk van hem is of van zijn vriendin. Hijzelf komt net uit de schuld sanering: http://www.curatoren.nl/fo/insolventie/ ... v-laptops/
Als ik net uit de schuldsanering zou komen zou ik nooit foto's van mezelf plaatsen op social media met een BMW. Puur om de schijn te vermijden.
Als ik net uit de schuldsanering zou komen begon ik niet meteen een bedrijfje in laptops om vervolgens mensen op te lichten.

AdVRIES
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2023 21:48

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door AdVRIES »

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met RV Laptops Besteld, betaald en niet gekregen. Ik heb inmiddels aangifte gedaan en bij meerdere aangiftes is men sneller geneigd er iets mee te doen. Wellicht slim om ons te verenigen en dit gezamenlijk op te pakken?

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

AdVRIES schreef:
03 jul 2023 21:51
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met RV Laptops Besteld, betaald en niet gekregen. Ik heb inmiddels aangifte gedaan en bij meerdere aangiftes is men sneller geneigd er iets mee te doen. Wellicht slim om ons te verenigen en dit gezamenlijk op te pakken?
Ik heb je een PM gestuurd

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Inmiddels heeft de rechter uitspraak gedaan en is er door de deurwaarder een dwangbevel bij de heer R. Visser handelend onder de naam RVlaptops afgeleverd. De vraag is of hij dit gaat betalen of dat we over moeten gaan tot beslaglegging…. Alom spanning en sensatie dus!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

TSPAK schreef:
28 jul 2023 11:59
… en is er door de deurwaarder een dwangbevel…
… vonnis :!:

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Moneyman schreef:
29 jul 2023 22:30
TSPAK schreef:
28 jul 2023 11:59
… en is er door de deurwaarder een dwangbevel…
… vonnis :!:
Excuus... voor mijn taalgebruik

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Het vonnis is inmiddels afgeleverd en eigenaar heeft bij de deurwaarder aangegeven in verzet te willen gaan. De reden: omdat de dagvaarding op een adres in Lelystad zou zijn bezorgt, waar hij al twee jaar niet meer gevestigd zou zijn. We hebben even bij de KVK zijn vestigingsgegevens opgevraagd en wat blijkt... hij heeft volgens de KVK net een een adreswijziging naar de Gaffel in Almere doorgevoerd met terug werkende kracht tot twee jaar terug. Ik ben benieuwd wat de rechter van dit verzet vindt. Hij zou denk ik er gemakkelijker vanaf zijn door gewoon mijn geld terug te betalen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door kuklos »

TSPAK schreef:
11 aug 2023 21:19
Het vonnis is inmiddels afgeleverd en de eigenaar heeft bij de deurwaarder aangegeven in verzet te willen gaan. De reden: omdat de dagvaarding op een adres in Lelystad zou zijn bezorgt, waar hij al twee jaar niet meer gevestigd zou zijn. We hebben even bij de KVK zijn vestigingsgegevens opgevraagd en wat blijkt... hij heeft volgens de KVK net een een adreswijziging naar de Gaffel in Almere doorgevoerd met terug werkende kracht tot twee jaar terug. Ik ben benieuwd wat de rechter van dit verzet vindt.
Daar zal de rechter vermoedelijk korte metten mee maken. Adresgegevens correct bij de KvK hebben is de verantwoordelijkheid van de ondernemer, evenals dat tijdig doen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

TSPAK schreef:
11 aug 2023 21:19
Het vonnis is inmiddels afgeleverd en eigenaar heeft bij de deurwaarder aangegeven in verzet te willen gaan. De reden: omdat de dagvaarding op een adres in Lelystad zou zijn bezorgt, waar hij al twee jaar niet meer gevestigd zou zijn. We hebben even bij de KVK zijn vestigingsgegevens opgevraagd en wat blijkt... hij heeft volgens de KVK net een een adreswijziging naar de Gaffel in Almere doorgevoerd met terug werkende kracht tot twee jaar terug. Ik ben benieuwd wat de rechter van dit verzet vindt.
De gedaagde kan binnen een periode van vier weken in verzet tegen een verstekvonnis. De zaak gaat nu dus nu van start.
https://www.amsadvocaten.nl/de-rechtsge ... en-verzet/

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

TSPAK schreef:
11 aug 2023 21:19
Het vonnis is inmiddels afgeleverd en eigenaar heeft bij de deurwaarder aangegeven in verzet te willen gaan. De reden: omdat de dagvaarding op een adres in Lelystad zou zijn bezorgt, waar hij al twee jaar niet meer gevestigd zou zijn. We hebben even bij de KVK zijn vestigingsgegevens opgevraagd en wat blijkt... hij heeft volgens de KVK net een een adreswijziging naar de Gaffel in Almere doorgevoerd met terug werkende kracht tot twee jaar terug. Ik ben benieuwd wat de rechter van dit verzet vindt. Hij zou denk ik er gemakkelijker vanaf zijn door gewoon mijn geld terug te betalen.
Als die wijziging nu net is doorgevoerd bij de KVK is dit een kansloos verzet.

Verzet heeft overigens alleen nut als hij ook nog inhoudelijk verweer gaat voeren. Ben benieuwd waar hij mee komt.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
11 aug 2023 22:51
Verzet heeft overigens alleen nut als hij ook nog inhoudelijk verweer gaat voeren.
Wellicht is de boel vertragen het doel.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 aug 2023 23:40
Moneyman schreef:
11 aug 2023 22:51
Verzet heeft overigens alleen nut als hij ook nog inhoudelijk verweer gaat voeren.
Wellicht is de boel vertragen het doel.
Dat denk ik ook, maar dat kan een dure keus zijn. Tenzij hij daarna het faillissement inrolt.

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Hij heeft tot de 22e om in verzet te gaan. Het kan natuurlijk ook bluf zijn. Als niemand zijn praktijken ooit voor de rechter brengt omdat het teveel gedoe is, kan het zijn dat hij niet gewend is aan de consequenties van niet je afspraken nakomen.

Via Facebook heb ik nog een aantal mensen gevonden die ook niets of defecte electronica geleverd hebben gekregen van rvlaptops.nl. Wanneer dit achter de rug is zal ik voor deze mensen even een handleiding schrijven hoe je dit moet aanpakken. Wellicht is het handig dat iemand met iets meer juridische kennis dit dan nog even naleest.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

TSPAK schreef:
12 aug 2023 16:12
Wanneer dit achter de rug is zal ik voor deze mensen even een handleiding schrijven hoe je dit moet aanpakken. Wellicht is het handig dat iemand met iets meer juridische kennis dit dan nog even naleest.
Kom maar op tzt :wink:

Leon_2023
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2023 08:56

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Leon_2023 »

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe men dit heeft aangepakt ik heb namelijk het zelfde sinds juni problemen dat hij niet wil terugbetalen en ik krijg hem ook niet meer te pakken.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door witte angora »

TSPAK schreef:
12 aug 2023 16:12
Hij heeft tot de 22e om in verzet te gaan.
Dat is dus morgen. Heb je er al iets van gehoord?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leon_2023 schreef:
21 aug 2023 08:58
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe men dit heeft aangepakt ik heb namelijk het zelfde sinds juni problemen dat hij niet wil terugbetalen en ik krijg hem ook niet meer te pakken.
in één woord: dagvaarden.

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

1. De eerste stap is hem ingebreke stellen, dat kan 30 dagen na de aankoopdatum. Dit kan je doen door een mailtje te sturen naar [email protected], waarin je de aankoopbevestiging bijsluit en hem er op wijst dat de wettelijke levertijd van 30 dagen is verstreken en dat hij officieel in gebreke is, en dat hij nog 5 werkdagen krijgt om alsnog over te gaan tot levering.

2. Wanneer hij dan niets van zich laat horen kan je na die 5 werkdagen formeel de verkoopovereenkomst ontbinden en hem sommeren het geld terug te storten. Dit doe je door een mailtje te sturen naar [email protected] met daarin de mededeling dat de verkoopovereenkomst ontbindt en dat hij binnen vijf werkdagen (of twee wanner je haast hebt) het geld terug ontvangen wil hebben. Vermeld hierbij dat je de zaak aanhangig gaat maken bij een jurist en dat het bedrag eventueel wordt verhoogt met incassokosten wanneer betaling uitblijft.

3. Wanner de betalingstermijn is verstreken kan je het aanhangig maken bij een incasso bureau die hem uiteindelijk zal dagvaarden. Je kan ook zelf nog een aantal aanmaningen sturen en hem daarna dagvaarden. Ik heb dit gedaan met hulp van nl.legal, wellicht dat zij nog meer zaken tegen RV willen aannemen als de risico's van procederen tegen hem beperkt blijken. Het probleem is namelijk dat als er bij die RV niets te halen valt er een financieel risico zit aan procederen.

Ik zal even de rechtbank mailen of ze tbv van dit topic en andere gedupeerden het vonnis willen publiceren. Ik hoor waarschijnlijk morgen meer omdat dit volgens mij de laatste dag is dat rv laptops verzet kan aantekenen.

Letwel.. ik ben geen jurist dus wellicht dat Moneyman hier iets op aan te merken heeft.

TSPAK
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2023 18:54

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door TSPAK »

Vergeet niet dat je eventuele dagvaardingen of post stukken naar Almere moet sturen en niet naar Lelystad. RV heeft het adres van RV laptops dus net gewijzigd naar de Gaffel in Almere

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop betaald, maar niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

TSPAK schreef:
21 aug 2023 15:18
1. De eerste stap is hem ingebreke stellen, dat kan 30 dagen na de aankoopdatum. Dit kan je doen door een mailtje te sturen naar [email protected], waarin je de aankoopbevestiging bijsluit en hem er op wijst dat de wettelijke levertijd van 30 dagen is verstreken en dat hij officieel in gebreke is, en dat hij nog 5 werkdagen krijgt om alsnog over te gaan tot levering.

2. Wanneer hij dan niets van zich laat horen kan je na die 5 werkdagen formeel de verkoopovereenkomst ontbinden en hem sommeren het geld terug te storten. Dit doe je door een mailtje te sturen naar [email protected] met daarin de mededeling dat de verkoopovereenkomst ontbindt en dat hij binnen vijf werkdagen (of twee wanner je haast hebt) het geld terug ontvangen wil hebben. Vermeld hierbij dat je de zaak aanhangig gaat maken bij een jurist en dat het bedrag eventueel wordt verhoogt met incassokosten wanneer betaling uitblijft.
Deze twee stappen kun je ook combineren. Je kan in de ingebrekestelling direct aangegeven dat de overeenkomst ontbonden is als er niet binnen de gegeven termijn is betaald. Ik zou alleen een termijn van één week hanteren. Dat is makkelijker te hanteren dan vijf werkdagen.

Plaats reactie