Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Consumenneke
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Consumenneke »

criticus2 schreef:
10 sep 2023 14:14
In principe is er wetgeving genoeg . Grootste probleem is dat er nog steeds een grote categorie mensen is die zichzelf ondernemer noemt en vindt, terwijl ze zo overduidelijk dat niet zijn, juist door al te makkelijk op verkooppraatjes in te gaan, en niet even de tijd nemen voor er iets besloten wordt onderzoek te doen.
Dat is een klassieke blame the victim. Moet je maar niet in een kort rokje naar huis lopen. Je vraagt erom.

Vroeger of later is je dochter de pineut. Ik heb heel wat onthutste beauticiennes, restauranthouders, coaches, designers en schoonmaaksters mogen helpen. Die laten zich inpakken met babbeltrucs, zetten een handtekening en zitten twee tot vier jaar vast aan een overeenkomst van een paar honderd per maand.

Ik denk ook: waarom zo stom? Tot je eens goed luistert naar de opzet. Die is verrekte goed doordacht.

De schoonmaakster die een paar uur per week bijkluste om wat geld te verdienen om haar schoolgaande kinderen van kleding te voorzien, werd door de rechter vrijgesproken. Die rechter doorzag de scam en zocht actief naar houvast in het weerwoord om de schade te beperken. Er zijn wel goede rechters.

Ik heb ook in een zaak bij de Rijdende Rechter mogen bijstaan, en die stelde zijn uitspraak zo lang uit dat het niet meer nodig was. Waren de verantwoordelijke ondernemers van hun bed gelicht door de FIOD vanwege een BTW-scam.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een schoonmaakster die een paar uur bijklust kan zat werk krijgen, wat moet die meteen website?

Dit zijn ook de mensen die uit een kofferbak kopen, of de “laatste” artikelen van een tentoonstelling wat niet mee terug kan, of de gratis dagtripjes met wonderdekens bezoeken.

En dat heeft niets met blame the victim te maken,

Prijzenswaardig dat u zich voor hen inzet, maar mijns inziens is het onbegonnen werk.

Consumenneke
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lady1234 schreef:
10 sep 2023 15:49
Een schoonmaakster die een paar uur bijklust kan zat werk krijgen, wat moet die meteen website?
U heeft recht op een eigen mening, maar de netto meerwaarde daarvan is gering. Omdat u vindt dat ze geen website nodig heeft, is het okay daar een gehaaide verkoper met een babbeltruc op af te sturen? De truc in deze scam was dat de verkoper beweerde dat ze al tien opdrachten hadden wachten op een schoonmaakster in de regio. Misleidende omissie pur sang. Maar bewijs dat maar eens...

Wat mij betreft zijn dit soort goedpraatjes onderdeel van het probleem. Er is een wet die omschrijft wat misleidende omissie is, maar die wordt niet toegepast waarvoor die bedoeld is. De politie accepteert geen aangifte. De Fraudehelpdesk (blijf dat een verkeerde naam vinden) mag geen persoonsgegevens noteren. Het OM dat een paar keer geprobeerd heeft een zaak aan te kaarten, stuit op onwillende rechters die voorrang geven aan een oude opvatting over overeenkomstenrecht.

Gevolg: een hele generatie groeit op met het idee dat scammen okay is, want dan moeten de slachtoffers maar niet zo dom zijn. :roll:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onwillige rechters? Zijn ze nou helemaal gek? Ze moeten gewoon doen wat het OM wil!

Als het OM het niet eens is met de interpretatie van de rechter, moet het in hoger beroep gaan. Of zie ik dat verkeerd? Is verbintenissenrecht iets voor het OM, eigenlijk?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@consumenneke

Waar schrijf ik dat scammen okay is. Maar het is van alle tijden en niet iets van nu.

Ik heb het al eens eerder geschreven. Mijn ouders waren van die types die door die gehaaide verkopers in de maling genomen konden worden. Een “voordeeltje” lieten ze niet lopen. Wat ze in al die jaren niet aan de deur of op straat gekocht hadden, de honden lusten er geen brood van.

In latere jaren maakten ze die dagtochtjes met als resultaat superdure, overbodige rotzooi. Ik waarschuwde ze daarvoor. Het resultaat was dat ik het uitstapje pas te horen kreeg, nadat ze geweest waren.

En om op die schoonmaakster terug te komen, elke werkster weet dat zij, als ze wil, zeven dagen in de week full time kan werken, zonder één cent reclame te maken of wat voor website dan ook.

Maar de mensen laten zich gek maken en zien het schip met geld al binnenkomen. En dat is overwegend voor een startende ondernemer de grootste onzin.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
10 sep 2023 15:36
Dat is een klassieke blame the victim. Moet je maar niet in een kort rokje naar huis lopen. Je vraagt erom.

Dat is niet wat er gezegd wordt. Maar het klopt wel degelijk dat mensen eens wat vaker mogen leren om nee te zeggen. En vooraf wat vaker mogen leren nadenken.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik sta vaak genoeg dagvaardingen te betekenen met een inhoud waarvan je denkt “hoe dan”. Maar als je het verhaal van de andere kant hoort, zo even aan de keukentafel, dan blijkt de realiteit stukken genuanceerder.

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Lady1234 schreef:
10 sep 2023 21:27
Mensen hoeven blijkbaar niet meer zelf na te denken, want loopt het fout, dan helpt er wel een consumenneke, of er zit een begripvolle deurwaarder aan tafel. Maar er moet wel betaald worden.
Nou ik help liever mensen om die hoge rekeningen niet te betalen dan dat ik vanachter mijn keukentafel de hele wereld vertel dat ze zelf schuldig zijn aan de hoge rekeningen die ze krijgen. Ik heb mijn ouders ook niet nodig om duidelijk te maken hoeveel ervaring ik met idioten heb. Die zou ik nooit gebruiken als voorbeeld om te laten zien hoe verstandig ik ben. Dus laten we het hier een beetje beschaafd houden.

En Blame the Victim gaat niet alleen over korte rokjes.

Het goede nieuws. De eisende partij trekt tot op heden altijd aan het korste end. Maar ik beschouw een verlaagde schadevergoeding op grond van redelijkheid en billijkheid ook als overwinning.

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Haar naam zegt mij niks. Een andere ondernemer volgde ons advies op door een beroep te doen op een (jaren geleden) toegezegde bedenktijd en kreeg de volgende reactie. Van al deze ondernemers vraag ik bereid te zijn om in een bus naar de rechter te stappen om onder ede te verklaren dat die afkoelperiode in praktijk nog bestaat. De afgelopen jaren hebben we een keer of twintig met succes een beroep gedaan op die bedenktijd. Het zal vast wel coulance zijn, maar ik neem aan dat een rechter vraagt waarom de ene ondernemer wel en de andere ondernemer niet dezelfde coulance krijgt.

Ik probeer een screenshot up te loaden...

Afbeelding

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Marion Meyer schreef:
01 feb 2023 16:55
Bij Kassa heb ik gezien dat er korte metten werd gemaakt met een soortgelijk buro.
Dat zal Vandaag Online zijn geweest, opgezet door voormalige verkopers van Proximedia. Eén van die mannen had zich ingeschreven bij de KvK met de handelsnaam Google Display Network in de Friese plaats Lemmer. Op zijn linkedin-pagina was zijn functie directeur marketing Google. En onder die namen werden nieuwe klanten benaderd.

Is dat misleiding? Is dat bedrog? Ik zie daar de harde kenmerken van oplichting: een valse hoedanigheid!

De werkwijze was hetzelfde als die van Proximedia / MKB Clickservice. Bellen met de smoes van een bijzondere aanbieding, een dienst zonder aanloopkosten. Op bezoek gaan en van alles beloven, dat valt later niet meer te bewijzen. En pas de deur uit als een snelle handtekening is gezet. In Kassa kwam een online marketing expert aan het woord die vertelde dat de service relatief onbeduidend en onzinnig was, en een advocaat die meende dat het een onrechtmatige opzet was.

Die advocaat heeft nog geprobeerd voldoende mensen bijeen te brengen om samen een dagvaarding te bekostigen. Dat loonde niet.

Later heeft hij een ondernemer bijgestaan. Die verloor haar zaak en moest ook ca zesduizend euro betalen. Een andere starter ging voor negenduizend euro het schip in. Die was net een online sieraadshop begonnen. Lady1234 heeft helaas gelijk: moet je maar beter opletten. Toch vind ik dit schandalig.

Wij hebben drie ondernemers geholpen en die hebben geen van allen betaald.

We zijn niet in competitie met advocaten, maar het toont aan dat zij ook onderschatten wat er nodig is om deze scams te bestrijden.

Vandaag Online is onder druk van de FIOD uiteindelijk failliet gegaan aan een BTW-schuld. Nu zijn de betrokken ondernemers opnieuw actief als SiVO Media. Met dezelfde ellende als gevolg.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wie zijn de “Wij” waar u het over hebt?

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Lady1234 schreef:
11 sep 2023 18:46
Wie zijn de “Wij” waar u het over hebt?
Hoewel die interesse vooral gemotiveerd lijkt om weer een volgende sneer te geven, ben ik u graag van dienst met een antwoord.

Er zijn een aantal mensen al heel lang bezig om iets te doen aan de verkooppraktijken van Proximedia, navolgers en copycats. Ook in België. Een voorbeeld is te zien in deze column. Lees als u tijd hebt ook dit commentaar om een idee te krijgen van de chantage en druk die uitgeoefend wordt.

Neem van mij dat achter de schermen op zo'n forum ook een hele correspondentie plaatsvindt met blafbrieven en dreigementen van dure advocaten.

Verder van belang is het overleg voorafgaand aan nieuwe wetsvoorstellen met politici die zich inzetten voor dit vraagstuk.

Circa een kwart eeuw geleden is de Stichting Eerlijk Zakendoen opgericht, en volgens mij zijn we weer terug bij af, ondanks alle inspanningen van MKB Nederland, KvK, het oude Uitgeversverbond, politieke partijen en het OM (in Zwolle). Ik overweeg die stichting weer opnieuw op te richten.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik was daar oprecht benieuwd naar, dus niks sneer. U had het over wij, maar noemde geen naam van de organisatie, waar dat wij voor stond.

Sandervm
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2023 13:23

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Sandervm »

Sandervm schreef:
09 sep 2023 13:35
Beste lezers (en radar!!),

Mkb ClickService is nog steeds actief om startende ondernemers te misleiden en ze een contract te laten tekenen. Mijn vriendin is helaas omgepraat om dit contract te tekenen, maar heeft binnen 3 dagen gelijk een aangetekende brief verstuurd dat ze spijt heeft van de keuze en geen diensten van deze partij wilt ontvangen. Ze begreep niet goed wat ze nou precies zou krijgen, maar de man beloofde allemaal mooie cijfers en benadrukte hoe belangrijk dit wel niet is. Pure manipulatie om ervoor te zorgen dat iemand tekent. Uiteraard was dit een nieuwe concept met een eenmalige kans om het contract te tekenen. Als ze het nu niet deed, ging de "deal" naar iemand anders. Zelfs een uur bedenktijd was niet mogelijk.... De man belde daarna nog terug, dat hij had gezien dat ze het contract wilde ontbinden. De man bleef aandringen dat dat niet mogelijk was en zei uiteindelijk: als je wilt procederen moet je dat zelf weten, dat gaat je alleen maar meer geld kosten (zelf niet benoemd).

Vreselijk bedrijf met als enige doel om zoveel mogelijk geld afhandig te maken van onwetende startende ondernemers.

Waarom is dit nog steeds mogelijk.....

Tot nu toe geen diensten ontvangen, maar wanhopig op zoek naar mogelijke uitwegen om de schade te beperken. Ik zie online dat ze vaak rechtzaken winnen, omdat je als ondernemer (ook startende) niet beschermt bent tegen colportage (agressieve verkoop). Aangezien we direct aangegeven hebben geen diensten te willen van deze partij, en direct een aangetekende brief hebben gestuurd, is er dan nog kans op een ontbinding of schadematiging?

Heb je tips voor onze situatie? Dan horen ze heel graag.

Met vriendelijke groet,
Sander

Ter info, we hebben een mail terug gekregen van MKB ClickService dat ze het contract hebben beëindigd.
Wij zijn dus gelukkig van dit contract afgekomen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Print die mail uit en lijst hem in. Laat uw vriendin hem bij de telefoon hangen, zodat ze in het vervolg gewoon NEE zegt, en het gesprek beëindigt.

Colinda345
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2023 10:10

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Colinda345 »

Lees dat contract voor je tekent. Lees het goed! Heb je dat niet gedaan en krijg je de volgende dag spijt? Zeg dan direct op en neem contact met mij op voor een standaard opzegbrief die reeds door tientallen ondernemers gebruikt is. Niet één daarvan heeft betaald en niet één daarvan is voor de rechter gedaagd, tot op heden.

Is het mogelijk om in contact met u te komen? Ook ik ben gisteren in de verkooptruc getrapt. Bij mij gaf de verkoper geen kans om het contract door te lezen, maar gaf wel aan deze nog samen door te lopen. Ik zou graag de standaard opzegbrief ontvangen.

HarrySchuurs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2023 21:26

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door HarrySchuurs »

Beste TwablahHL ik zou graag met u in contact komen om iemand te helpen die in de verkoop praat van een MKB Clickservice is getuind en de opzegbrief van u te ontvangen .

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Excuus, ik krijg geen melding als er een reactie is geplaatst. Gedupeerden kunnen me bereiken via [forumnaam]@gmail.com.

Wees er snel bij, want het is makkelijker om onder dat contract uit te komen als ze nog geen werk verzet hebben!

Maandag 13 november zou RADAR aandacht besteden aan MKB Clickservice / Proximedia, hoor ik in onze Facebookgroep....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Jablan »

Klopt, TwaBla. Onder 'uitzendingen' staat het aangekondigd voor maandag, zonder de naam van het bedrijf te noemen.

(Bedrijf blijft ongemoeid ondanks wetteloos handelen)

Dank voor je interessante, goed te lezen informatie.

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Het is te hopen dat de redactie niet weer een advocaat uitnodigt die beweert dat ondernemers een beroep kunnen doen op consumentenrecht want Proximedia (MKB Clickservice) heeft de route van reflexwerking al met succes juridisch dichtgetimmerd.

Plaats reactie