oplichting door hollandse energie maatschappij

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Alouisde13
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2023 20:34

oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Alouisde13 »

Voor een nieuw energiecontract heb ik contact gehad met mega en consumind.Binnen 14 dagen beiden geannuleerd.Ook mails ontvangen van de annulering.Een paar maanden later schrijft hem geld van mijn rekening.Gestorneerd en geblokkeerd.Over een offerte heb ik met hem nooit telefonisch gesproken.Mijn email-adres is ondertussen gewijzigd.Dus heb ik ook nooit een contract ontvangen.Ik vermoed dat mega mijn gegevens heeft doorverkocht aan hem.Essent is bezig met een onderzoek ober de onterechte aanmelding bij hem.14 december komt enexis de energie afsluiten

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alouisde13 schreef:
04 dec 2023 23:15
Voor een nieuw energiecontract heb ik contact gehad met mega en consumind.Binnen 14 dagen beiden geannuleerd.Ook mails ontvangen van de annulering.Een paar maanden later schrijft hem geld van mijn rekening.Gestorneerd en geblokkeerd.Over een offerte heb ik met hem nooit telefonisch gesproken.Mijn email-adres is ondertussen gewijzigd.Dus heb ik ook nooit een contract ontvangen.Ik vermoed dat mega mijn gegevens heeft doorverkocht aan hem.Essent is bezig met een onderzoek ober de onterechte aanmelding bij hem.14 december komt enexis de energie afsluiten
Vaag verhaal, waarin nogal wat ontbreekt. Energieafsluiting in december? Dat gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen. Er is dus veel meer aand e hand dan wat hier staat.

En waarom HEM je opgelicht zou hebben is al helemaal niet duidelijk gemaakt.

Ik zou vooral heel snel juridische hulp gaan zoeken als ik jou was.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door jochemd »

Alouisde13 schreef:
04 dec 2023 23:15
Voor een nieuw energiecontract heb ik contact gehad met mega en consumind.Binnen 14 dagen beiden geannuleerd.Ook mails ontvangen van de annulering.Een paar maanden later schrijft hem geld van mijn rekening.Gestorneerd en geblokkeerd.Over een offerte heb ik met hem nooit telefonisch gesproken.
Dit is een bijzonder specifieke ontkenning die nog een heleboel mogelijkheden open laat:
  • je hebt met mega telefonisch contact gehad over een HEM contract;
    je hebt met Consumind telefonisch contact gehad over een HEM contract;
    je hebt met HEM schriftelijk contact gehad;
    je hebt met HEM telefonisch contact gehad over een bevestiging van een contract;
    etc.
Het helpt meer als je specifiek verteld wat er wel gebeurd is dan wat er niet gebeurd is.

Alouisde13 schreef:Essent is bezig met een onderzoek ober de onterechte aanmelding bij hem.14 december komt enexis de energie afsluiten
Als Essent je vorige leverancier was dan heb je toch al maanden geleden (toen HEM begon met afschrijven) een contractbeeindiging van Essent gekregen? En een eindafrekening? En zijn je maandbetalingen gestopt?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het gaat niet om welke brieven u hebt ontvangen, maar wat er verstuurd is. Dat u uw mailadres hebt gewijzigd hebt wilt niet zeggen dat u geen betaling verplichting hebt.

Neem eerst contact op met uw netwerk beheerder met de vraag bij welke energiemaatschappij u zit aangesloten.
U kunt bij 1 energiemaatschappij aangesloten zijn.
Of neem contact op met de energiemaatschappij waar u denkt klant te zijn, vraag of u nog geregistreerd staat als klant.

Neem daarna contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.



Op www.juridischloket.nl/schulden-en-incas ... gie-water/ en www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas ... an-energie staat wat informatie.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
05 dec 2023 23:13
Het gaat niet om welke brieven u hebt ontvangen, maar wat er verstuurd is.
Dat is natuurlijk niet waar: het gaat juist om wat je hebt ontvangen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
06 dec 2023 08:04
Seinhuis schreef:
05 dec 2023 23:13
Het gaat niet om welke brieven u hebt ontvangen, maar wat er verstuurd is.
Dat is natuurlijk niet waar: het gaat juist om wat je hebt ontvangen.
Als je als ontvanger je mailadres veranderd, dan kan je dus niets ontvangen als de zakelijke partijen dit nieuwe mailadres niet gekregen hebben. Een verplichting vervalt echt niet als je een ander (mail)adres neemt en dan zogenaamd niets ontvangt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
06 dec 2023 08:13
Moneyman schreef:
06 dec 2023 08:04
Seinhuis schreef:
05 dec 2023 23:13
Het gaat niet om welke brieven u hebt ontvangen, maar wat er verstuurd is.
Dat is natuurlijk niet waar: het gaat juist om wat je hebt ontvangen.
Als je als ontvanger je mailadres veranderd, dan kan je dus niets ontvangen als de zakelijke partijen dit nieuwe mailadres niet gekregen hebben. Een verplichting vervalt echt niet als je een ander (mail)adres neemt en dan zogenaamd niets ontvangt.
Dat zegt ook niemand.

Een Wiskunde Student
Berichten: 215
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Alouisde13 schreef:
04 dec 2023 23:15
14 december komt enexis de energie afsluiten
Weet je ook waarom Enexis je wilt afsluiten ?
Is dat omdat er geen energieleverancier bekend is bij Enexis, of heb je een grote betalingsachterstand bij HEM?
En geldt dit voor Electra en/of voor gas ?

Ik zou nu direct via contact met Enexis het voorkomen van de afsluiting opstarten, en pas daarna contractperikelen met HEM trachten op te lossen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat ik mis is dat er in de tussentijd wel of niet betaald is. Aan in elk geval 1 partij.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Alouisde13 schreef:
04 dec 2023 23:15
Voor een nieuw energiecontract heb ik contact gehad met mega en consumind.
Met twee energieleveranciers tegelijk?
Binnen 14 dagen beiden geannuleerd.Ook mails ontvangen van de annulering.
Van twee energieleveranciers tegelijk?
Een paar maanden later schrijft hem geld van mijn rekening.
Wie of wat is 'hem'?
Over een offerte heb ik met hem nooit telefonisch gesproken.
Je had toch twee energiecontracten tegelijk afgesloten? Dan heb je alle gegevens van beiden toch al?
Mijn email-adres is ondertussen gewijzigd.Dus heb ik ook nooit een contract ontvangen.
De eerste twee heb je wél ontvangen. En als 'hem' een derde energiemaatschappij is, hoe kwamen ze dan aan je mailadres?
Ik vermoed dat mega mijn gegevens heeft doorverkocht aan hem. Essent is bezig met een onderzoek ober de onterechte aanmelding bij hem.
Wat heeft Essent hier nu mee te maken? Is dat de oude maatschappij waar je weg wilde?
14 december komt enexis de energie afsluiten
En wat zegt Essent hier dan van? Betaal je nog wel aan Essent, of aan wie betaal je dan nu de energie?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door alfatrion »

@Alouisde13, je teksten lezen iets prettiger als je gewoon ook een spatie zou gebruiken na de punt.
Seinhuis schreef:
05 dec 2023 23:13
Dat u uw mailadres hebt gewijzigd hebt wilt niet zeggen dat u geen betaling verplichting hebt.
TS heeft geannuleerd. Uit de context maak ik op dat hier waarschijnlijk spake is colportage.
NeoDutchio schreef:
06 dec 2023 08:13
Als je als ontvanger je mailadres veranderd, dan kan je dus niets ontvangen als de zakelijke partijen dit nieuwe mailadres niet gekregen hebben.
Er is ook nog een geografisch adres.
witte angora schreef:
06 dec 2023 10:51
Betaal je nog wel aan Essent, of aan wie betaal je dan nu de energie?
TS heeft kennelijk geen energiecontract meer.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door PGros »

witte angora schreef:
06 dec 2023 10:51
Wie of wat is 'hem'?
Zie de topic titel, Hollandse Energie Maatschappij

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Ron5300 »

M.i. heeft Ts zo geknutseld met energiecontracten dat er nu helemaal geen energieleverancier meer is omdat Enexis dreigt met verbreken van de energielevering omdat er geen energieleverancier bekend is en zo'n aanzegging wordt per post naar het woonadres verzonden maar wel zonder naam van de bewoner want die is bij naam niet bekend.
Blijkbaar was het oude e-mail adres wel bekend maar die was buiten gebruik omdat Ts een nieuw e-mail adres had aangemaakt en dan komen die mails uiteraard niet aan.
Toen bleek dat HEM geld van de rekening af ging schrijven is het bedrag gestorneerd en tevens ook nog eens voor verdere afschrijvingen geblokkeerd en dan zijn de rapen echt gaar, betalingsverzoeken, aanmaningen en de aankondigingen van energie levering afsluiting worden niet gelezen want Ts had een ander e-mail adres genomen.
Nu baseert Ts zich er op nooit een contract ontvangen te hebben en nooit akkoord gegaan te zijn maar dan vraag ik me toch af waarom HEM automatisch geld af gaat schrijven als Ts niet met het contract akkoord is gegaan.
Ts heeft nu een enorm probleem want door eigen toedoen is er op korte termijn geen energiecontract af te sluiten en gaat Enexis de levering op 14 december stoppen of Ts nu wel thuis is of niet.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ron5300 schreef:
06 dec 2023 17:10
M.i. heeft Ts zo geknutseld met energiecontracten dat er nu helemaal geen energieleverancier meer is omdat Enexis dreigt met verbreken van de energielevering omdat er geen energieleverancier bekend is en zo'n aanzegging wordt per post naar het woonadres verzonden maar wel zonder naam van de bewoner want die is bij naam niet bekend.
Blijkbaar was het oude e-mail adres wel bekend maar die was buiten gebruik omdat Ts een nieuw e-mail adres had aangemaakt en dan komen die mails uiteraard niet aan.
Toen bleek dat HEM geld van de rekening af ging schrijven is het bedrag gestorneerd en tevens ook nog eens voor verdere afschrijvingen geblokkeerd en dan zijn de rapen echt gaar, betalingsverzoeken, aanmaningen en de aankondigingen van energie levering afsluiting worden niet gelezen want Ts had een ander e-mail adres genomen.
Nu baseert Ts zich er op nooit een contract ontvangen te hebben en nooit akkoord gegaan te zijn maar dan vraag ik me toch af waarom HEM automatisch geld af gaat schrijven als Ts niet met het contract akkoord is gegaan.
Ts heeft nu een enorm probleem want door eigen toedoen is er op korte termijn geen energiecontract af te sluiten en gaat Enexis de levering op 14 december stoppen of Ts nu wel thuis is of niet.
Plus het feit dat er bij geen andere leverancier een contract kan worden afgesloten voordat er bij de huidige alles is betaald dit om het zg shoppen te voorkomen.

AGoes
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2024 16:59

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door AGoes »

Conflict met HEM en Energie Direct.
1nov 2023 contract aangegaan met HEM.
11 januari 2023 via Vasten Lasten Vergelijkers ,aanbod overstap naar Energie Direct. Dan gaan de 2 wettelijke weken bedenktijd in.
13 januari, bericht van HEM dat ik mijn contract heb opgezegd bij hen. Boete 1137 euro.
25 januari via Vasten Lasten Vergelijkers , binnen de 2 weken het aanbod vanEnergie Direct geannuleerd en heb daar ook de bevestiging van gekregen.
Op 10 Feb is Energie Direcht toch bij mij de Energie gaan leveren.
Ik betaal nu aan geen van beide iets totdat het probleem door de beide partijen is opgelost. De boete betaal ik sws niet omdat ik het contract bij HEM nooit heb opgezegd.
Met allerlei instanties al contact gehad maar niemand doet iets voor de consument.
Ik bezit van al devele mail berichten het bewijs

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waarom gaat u een nieuw contract aan met energiedirect als u net aan een nieuw contract met hem bent begonnen? U maakt het uzelf erg moeilijk.
En u betaalt nu aan niemand meer? De energie die u verbruikt is gratis?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

AGoes schreef:
21 feb 2024 17:24
11 januari 2023 via Vasten Lasten Vergelijkers ,aanbod overstap naar Energie Direct. Dan gaan de 2 wettelijke weken bedenktijd in.
13 januari, bericht van HEM dat ik mijn contract heb opgezegd bij hen. Boete 1137 euro.
25 januari via Vasten Lasten Vergelijkers , binnen de 2 weken het aanbod vanEnergie Direct geannuleerd
Ik denk dat de clou in de eerste kalenderdag zit. Dat is blijkbaar de 11e, de dag dat je je aanmeldde bij ED. Veertien kalenderdagen (dat is immers de correcte bedenktijd) eindigt dan op de 24e om 24.00 uur. Niet op de 25e.
De boete betaal ik sws niet omdat ik het contract bij HEM nooit heb opgezegd.
Met allerlei instanties al contact gehad maar niemand doet iets voor de consument.
Ik bezit van al devele mail berichten het bewijs
Je hebt het contract bij HEM opgezegd door je bij ED aan te melden. Dat gaat automatisch. De bevestiging van de - te late - annulering bij VLV is een automatisch gegenereerd bericht, daar kun je geen rechten aan ontlenen. De boete is terecht, dat is wettelijk zo vast gelegd. Weigeren om beiden te betalen gaat je flink wat geld kosten. Het lijkt me beter om de feiten onder ogen te zien en de consequenties van je eigen handelen te accepteren.

AGoes
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2024 16:59

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door AGoes »

Ik wilde overstappen omdat HEM mijn maand bedrag na 2 maanden met meer dan 60% ging verhogen.
Het lopende contract vervalt pas als de 2 weken wettelijke bedenktijd voorbij zijn en dan ga je definitief akkoord met het nieuwe aanbod, en ja, ik heb het op tijd geannuleerd en daar ook via een mail bewijs van. Dus dan blijf je automatisch bij de leverancier waar je een contract bij had

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Duidelijk, je leest alleen wat je wil lezen en hoort alleen wat je wil horen. Succes bij de rechter.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: oplichting door hollandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AGoes schreef:
22 feb 2024 10:21
Ik wilde overstappen omdat HEM mijn maand bedrag na 2 maanden met meer dan 60% ging verhogen.
Het lopende contract vervalt pas als de 2 weken wettelijke bedenktijd voorbij zijn en dan ga je definitief akkoord met het nieuwe aanbod, en ja, ik heb het op tijd geannuleerd en daar ook via een mail bewijs van. Dus dan blijf je automatisch bij de leverancier waar je een contract bij had
Een voorschot zegt niets. En door het wegvallen van het prijsplafond en veranderingen in de wettelijke prijzen is een verhoging niet zo vreemd te noemen.

Plaats reactie