Oplichting op Telegram met cryptobot

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
JussieCase
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 22:31

Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door JussieCase »

Goedeavond,

Ik ga het heel kort houden en vraag me af of andere mensen hier ook de pineut van zijn geraakt. Ik weet namelijk zelf niet zo goed wat ik moet doen.
Ik zit midden in een verhuizing en ben op een Telegram kanaal gekomen, waar meneer beweerd geld te maken via een cryptobot (Je maakt dus " .. " bedrag over en je krijgt door zijn bot ".. " terug op je rekening. Dit gaat om enorme bedragen. Ondertussen staat zijn rekening van zn crypto op over de 50 duizend euro. Zelf heb ik 75 euro naar hem/haar opgestuurd. Alle fotos zijn bewerkt ook zijn "ID" is volledig bewerkt. Ik heb dezelfde hand maar dan met een russische ID gevonden op een russische oplichting website. Ik weet zelf niet zo goed wat ik hier mag delen. Dus ik ga dat ook niet doen.
Zelf zit ik nu helemaal in vast, en het is inderdaad wel zo dat soms iets mooi is om waar te zijn, maar als je in wanhoop zit en schuld dan maakt het soms blind.
Iemand enkele ervaringen met deze man of dergelijke?

Groetjes,

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat geld bent u dus gewoon kwijt. Blijf daar verder verre van, kost u alleen maar meer.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik kan hier weinig meer over zeggen dan dat je helemaal niet slim bezig bent geweest. Gratis geld bestaat niet.

Eigen schuld, zie het als de prijs voor een lesje naïviteit.

Geen ervaring mee want ik ben wel slimmer dan dat. Sorry, hoor... Maar dit was gewoon echt een stomme actie van je.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het gaat niet voor niets via Telegram. Via daar worden geldezels gezocht door geld te bieden voor bankpasjes, er worden andere illegale zaken verhandeld en dus ook via niet controleerbare personen crypto aangeboden. Het gaat gelukkig maar om €75,-, maar het is wel zonde leergeld.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door kuklos »

JussieCase schreef:
12 sep 2022 22:53
Zelf heb ik 75 euro naar hem/haar opgestuurd.
Waarom heb je geld overgemaakt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf géén ervaring mee. Ik doe zoiets niet/nooit.
Ben zeer zeer wantrouwend/voorzichtig hierin.
Doe dit nooit meer , ook al zit je in geldnood.
Die € 75 ben je kwijt. Zuur , maar een harde les.
Laat het nu verder maar los en ga met geen enkel louche aanbieder-partner-bedrijf , what ever, in zee!
Je kunt altijd nog .smorgens een krantenwijk nemen om wat extra geld te genereren of .savonds ergens gaan schoonmaken als je dat kunt opbrengen tenminste.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Niemand maakt geld voor andere mensen. Dat geld bent u kwijt. Blokkeer deze persoon, want de kans is groot dat hij binnenkort met een smoes bij u om nog meer geld gaat vragen.

Op www.fraudehelpdesk.nl kunt u een melding hiervan maken.


Neem eventueel contact op met uw gemeente om te vragen of u in aanmerking komt voor schuldhulpverlening www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuld ... -aanvragen.

Geert76767676
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2023 09:49

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Geert76767676 »

Beste kerel

Ik heb een vraag of die meneer op telegram?

Heet hij daar Gerrie Schoolen?

Hij beweert met zijn bedrijf een cryptobot te hebben en bij een inleg van 75euro een winst te maken van 19900 euro ongeveer!!!

Daarna moet je 403 euro commissie kosten betalen om het bedrag op je rekening te krijgen???

Hij zegt ook dat je een Revolt rekening aan moet schaffen!!!

Dus is dit die persoon waar je het over hebt?

Gr

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat doet dat er allemaal toe? Is gewoon oplichting.

CPO1804131508
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2023 20:38

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door CPO1804131508 »

Gaat dit over een zekere Kayne neyens? Een struize nederlander, die inderdaad 3 inlegbedragen heeft van 63€, 78 en 113... waar je dan na zogezegd 2h 20000€ voor ontvangt? Je moet daarna wel 15% commissie betalen...?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik zie de link tussen het overmaken van het geld en een verhuizing niet. Maar dat zal wel aan mij liggen.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door xflorisx »

Telegram was vroeger een concurrent voor Whats app met wat meer privé. Heb ik ook gehad, maar steeds mensen hebben dit nog. Op een gegeven moment was het alleen maar illegaal spul. Ik heb dus mijn account ook maar snel gewist. Dat kan ik iedereen aanraden. Wegwezen daar.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zie twee reacties uit 2023 die enorm doen schrikken. Al die beloftes en geen alarmbellen gaan rinkelen? Plus nog het feit dat dit op Telegram wordt aangeboden, buiten de AfM om, dus nul toezicht.
Zouden dit dezelfde mensen zijn die ook geen vragen gaan stellen als ze €3.000 krijgen om 5 dagen in Colombia vakantie te gaan vieren?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door BL2 »

kuklos schreef:
01 mar 2023 21:30
Ik zie twee reacties uit 2023 die enorm doen schrikken.
Daar moet je niet van schrikken. Als je zo makkelijk ergens intrapt moet je jezelf eens gaan afvragen of je alles nog wel helemaal helder ziet.
Denken mensen nou echt dat je bedragen van 10000 euro en meer zomaar binnen enkele uurtjes krijgt toegeworpen....

En dan het advies om bij de gemeente aan te kloppen dat je niet kan rondkomen of schuldhulpverlening nodig hebt. Bizar gewoon....

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goh, zo’n vakantie krijg ik nou nooit aangeboden. Dat is niet eerlijk. 😁

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als ik zo'n bot had, liet ik hem alleen voor mij zelf werken.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door juliomariner »

kuklos schreef:
01 mar 2023 21:30
Ik zie twee reacties uit 2023 die enorm doen schrikken. Al die beloftes en geen alarmbellen gaan rinkelen? Plus nog het feit dat dit op Telegram wordt aangeboden, buiten de AfM om, dus nul toezicht.
Zouden dit dezelfde mensen zijn die ook geen vragen gaan stellen als ze €3.000 krijgen om 5 dagen in Colombia vakantie te gaan vieren?
Ik vraag het voor een vriend, hebt u het adres van dat reisbureau voor mij ;-)

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
02 mar 2023 10:26
kuklos schreef:
01 mar 2023 21:30
Ik zie twee reacties uit 2023 die enorm doen schrikken. Al die beloftes en geen alarmbellen gaan rinkelen? Plus nog het feit dat dit op Telegram wordt aangeboden, buiten de AfM om, dus nul toezicht.
Zouden dit dezelfde mensen zijn die ook geen vragen gaan stellen als ze €3.000 krijgen om 5 dagen in Colombia vakantie te gaan vieren?
Ik vraag het voor een vriend, hebt u het adres van dat reisbureau voor mij ;-)
Lunettenlaan 501, 5263 NT Vught,
t.a.v. dhr R. Taghi

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als ik dat Google krijg ik tijdelijk (op) gesloten ;-)

Dat bedoel ik
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2023 12:02

Re: Oplichting op Telegram met cryptobot

Ongelezen bericht door Dat bedoel ik »

Wat zijn de ervaringen met die Kayne Neyens?
Iemand ervaring met die man?
Ik geloof er niks van van wat hij aanbied en heb hier ook melding van gemaakt. Volgens mij is dit typisch gevalletje fraude. Zaken vullen en weg wezen.

Plaats reactie