oplichting via Comfysox.eu

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
bettysleurink1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018 11:42

oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door bettysleurink1956 »

Hallo, iemand bekend met Comfysox.eu? Ik heb daar eind december via een advertentie op facebook speciale diabeteskousen besteld en betaald ( :oops: ), maar tot op heden nog niets ontvangen. Weet iemand waar ik terecht kan met deze klacht en of er iets aan te doen is. Na vele correspondentie, krijg ik nu helemaal geen antwoord meer!!
Ik ben nu zo boos!! Vooral ook op mezelf.....dat ik er in getrapt ben!

Lady1234
Berichten: 27163
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet ook geen spullen van advertenties op Facebook kopen. En steunkousen worden, als u ze nodig hebt, vergoed door de zorgverzekeraar.

Thijs124
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze worden zelfs.op maat gemaakt. Het kost je hoogstens het eigen risico.

hgrol
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2024 21:09

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door hgrol »

Ik ben er ook echt ooit wel ingetrapt. Alles wat ik bestel doe ik met mijn creditcard en bij vermoeden van oplichting bel ik de kaart aanbieder (ING in mijn geval) grote kans dat je het geld van hen terug krijgt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hgrol schreef:
16 apr 2024 15:46
Ik ben er ook echt ooit wel ingetrapt. Alles wat ik bestel doe ik met mijn creditcard en bij vermoeden van oplichting bel ik de kaart aanbieder (ING in mijn geval) grote kans dat je het geld van hen terug krijgt.
Bij malafide dropshippers kan je niet met een creditcard betalen. Hun doel is namelijk dure Ali spullen verkopen, de bestelling doorzetten en er verder geen werk meer aan hebben.
Vage, vaak Chinese, webshops waar je enkel met je creditcard kan betalen is het doel om je CC gegevens te stelen.

In het geval van TS gaat het wederom om een shopify webshop. Gratis tot zeer goedkoop, tijdelijk online, geld binnenharken en weer verdwijnen. NAW is 99 op de 100 keer onvindbaar of niet kloppend en een KVK nummer (verplicht) is niet te vinden.
Accepteren en vooral leren is de beste manier om hier mee om te gaan. Iedereen stoot een keer ergens zijn hoofd en zal het, op een enkele uitzondering na, niet meer doen.

Aygulf
Berichten: 380
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door Aygulf »

Precies wat Lady zegt: trap nooit in advertenties op Facebook. Altijd geweldige reviews van dolgelukkige mensen die een fantastisch product hebben ontvangen... Even op de site kijken en u ziet dat het een adres in Hongkong is.
Neem uw verlies en koop in een fysieke winkel, via een betrouwbare website (adres, tel.nr., KvK nummer) of als het zorgartikelen betreft: kijk even bij uw zorgverzekering waar u het beste terecht kunt.

Thijs124
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Voor die kousen, neem de route via de huisarts, orthopeed en zorgverzekering.
Daar zijn ze passend en het gratis.
Andere Facebook aanbiedingen altijd zelf bestellen op AliExpress of Temu.

Lady1234
Berichten: 27163
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verwijzing door de huisarts is voldoende bij een chronische aandoening.

ZeerPrivé
Berichten: 5476
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: oplichting via Comfysox.eu

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Diabeteskousen hoeven geen steunkousen te zijn. Diabeteskousen worden niet vergoed, maar zijn wel op te voeren bij de belastingaangifte.

Plaats reactie