Problemen bij terugbetaling Vinted

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
R. van Breda
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2023 10:24

Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door R. van Breda »

Beste forum leden,

Al geruime tijd plaats ik bestellingen bij Vinted. Dit is eigenlijk nog nooit eerder misgegaan, pakketjes werden altijd ontvangen en ook annuleringen en terugbetalingen verliepen altijd soepel. Maar helaas is daar verandering in gekomen. Sinds een aantal weken wacht ik al op terugbetalingen en als ik kijk op diverse fora ben ik niet de enige. Er zijn veel pogingen geweest om contact op te nemen, dit wordt altijd beantwoord door een of andere vage chat bot of (wellicht ook vage) medewerker van Vinted met standaard opmerking. Dit zijn dan vaak opmerking zoals er is een storing bij Mangopay (de uitbetaalservice) of er moet een bankafschrift worden overhandigd. Hierna hoor je niks meer en met een beetje pech word je geblokkeerd of je cases zijn afgehandeld zonder resultaat.

Wat is hier nu uiteindelijk tegen te doen?

Alvast bedankt voor de reactie, vriendelijke groet René.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u betaalt hebt met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

En anders zou u bij uw rechtsbijstandverzekering kunnen proberen, of een rechtzaak aanspannen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dreigen met slechte reviews en anders vlucht nemen naar Litouwen en vastbinden bij ingang hoofdkantoor

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door juliomariner »

J.Deltoer, heeft u vandaag weer clown gegeten?

Ben.stan.linji
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2023 13:42

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Ben.stan.linji »

Ik heb helaas hetzelfde probleem en ik zou ook graag willen dat het word opgelost. Er staat dat ik geduld moet hebben maar verder nooit een indicatie of een update van de status. Er staat dat het een bekende fout is maar ik moest er zelf achteraan en nu nog geen stap verder helaas.. Het is gewoon stelen wat ze nu doen. Aangifte doen?

Marvv205
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2023 15:38

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Marvv205 »

Ook ik heb problemen met terugbetaling van Vinted. Betaling gedaan, daarna melding expired maar wel afgeschreven. Normaal wordt het snel teruggestort. Ik nogmaals betaald omdat ik de aankoop graag wilde. Vervolgens geen geld terug na 5 dagen. Contact opgenomen en in eerste instantie alleen geautomatiseerde berichten terug. Ik door blijven melden, ze snappen m’n frustratie. Maar volgen hun proces. Wanneer ik vraag wat hun proces is krijg ik geen antwoord. Opgegeven dat ik slechte reviews geef en klaar ben met Vinted. Nu 3 weken verder en nog geen geld. Het gaat niet om 3 tientjes. Ben een alleenstaande moeder en heb mijn geld hard nodig. En een telefoonnummer of een normaal contactpersoon is niet te vinden.

Fanti24731
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2023 12:05

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Fanti24731 »

Hi, ook ik heb problemen met Vinted, ondertussen twee terugbetalingen die niet aankomen. Het gaat gelukkig niet om grote bedragen maar het zijn mijn centen dus ik zie ze graag terug. Krijg van Vinted in de chat ook hetzelfde te horen als jullie. Wat doen? Is er al een petitie of iets gaande, of wordt er een serieus onderzoek naar Vinted gestart?
In mijn gevallen werden de producten niet opgestuurd waardoor Vinted zelf de bestelling heeft geannuleerd, dus helemaal niet door mijn toedoen. Tot dat ik mijn geld terug heb zal ik voorlopig Vinted boycotten en niks meer kopen of verkopen. Heel erg jammer want onderhand al twee jaar met volle tevredenheid gebruik gemaakt van dit platform

Debbbby86
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2023 12:52

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Debbbby86 »

Hoi,
Hier precies zelfde probleem. Eerst ging de betaling mis (maar wel afgeschreven) omdat ik voorheen altijd snel mijn geld terug ontving bestelde ik het opnieuw. Dit keer ging het wel goed alleen annuleerde de verkoopster het. 3 april zou ik volgens vinted mijn geld terug moeten hebben. Maar tot heden niks ontvangen. En van vinted krijg ik steeds automatische antwoorden dat ze problemen hebben met iDEAL of met hun terug betaling systeem.
Ik koop er dus nu ook echt niks meer. Terwijl ik er altijd voorheen zulke goede ervaringen mee had.

Niek105
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2023 13:05

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Niek105 »

Hallo.
Ook ik heb dit probleem. Ik wacht al bijn a 4 weken op terugbetaling van 4 terugbetalingen. Ik heb ook contact opgenomen met de klantenservice en kreeg dezelfde reactie als hier al is beschreven. Ik had voor die tijd ook goede ervaringen en er werd altijd keurig terugbetaald.
Ik heb in de afgelopen dagen nog een paar dingen verkocht. Ben benieuwd of ik dat geld dan wel krijg overgemaakt als de kopers de transactie hebben goedgekeurd. Ik heb vandaag toch nog iets gekocht maar durf ook niet meer en zal niets meer kopen zolang ik mijn geld niet terug krijg.
Ik hoop dat Radar hiermee aan de slag gaat als dit niet snel is opgelost en anders inderdaad een petitie starten tegen vinted.

Noorden77
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2023 11:24

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Noorden77 »

Goedemorgen,

ook hier 1 van de vele gebruikers die sinds een maand de annuleringen van vinted zelf of verkopers niet terug gestort krijgt, Bedrag van +/- 66 euro over 5 bestellingen. je krijgt niemand te pakken en sturen enkel standaard geautomatiseerde berichten dat je maar moet wachten en na 10 dagen weer contact moet opnemen. Dat werkt uiteraard niet.

Je kunt ook nergens met je klacht terecht behalve de half bakken chatbot, sommigen worden zelf geblokkeerd dat ze de chat niet meer kunnen gebruiken.

andere gedupeerden die van zich laten horen het gaat hier letterlijk als je het snel bij elkaar op telt om duizenden euro's en dat zijn dan enkel de mensen die het van zich afschrijven op verschillende platformen.

https://www.vinted.nl/forum/autres/1665 ... r_page=100

https://www.klacht.nl/vinted-nl/?filter ... OC4wLjAuMA..

https://nl.trustpilot.com/review/vinted.nl

https://nl.trustpilot.com/review/vinted.com

een bedrijf wat miljoenen omzet heeft steelt naar mijn mening gewoon duizenden euro's van gebruikers

ElisabethKvt
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2023 20:05

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door ElisabethKvt »

Zelfde … wacht al sinds 25 maart op een terugbetaling van €118,-. Het artikel was geannuleerd door mij wegens een verkeerde maat. Ze geven bij Vinted aan dat je contact op moet nemen bij de bank als het na 5 dagen er nog is bijgeschreven. Is niet zo. De partij die het uit moet zoeken is Vinted. Zij geven een tussenpersoon opdracht om het te storten. LEETCHI CORP heeft zogenaamd een storing… van 28 dagen? Geloof je het zelf?? Echt balen dit….De bank kan helemaal niks doen.

ElisabethKvt
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2023 20:05

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door ElisabethKvt »

Thanks a lot for your patience!



Our payment provider has informed us that technical issue due to which you have not received the refund is finally solved.



The refund will reach your bank account in 5-10 business days. If after 10 business days you still do not see the money in your account, please conatct us again and we will do our best to help you.



❗️ While checking your bank statement, please keep in mind that the issuer of the refund might appear as Vinted, Mangopay or Leetchi.



We are very sorry for the inconveniences!



Be safe and see you on Vinted,🐱👤

Valentine || Team Vinted

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door bupaul »

Dit is natuurlijk heel erg vervelend en ik hoop dat het opgelost gaat worden maar misschien moeten we eens nadenken voor we iets kopen zodat we het ook niet hoeven terug te sturen.
Ik lees verschillende reacties waarbij men regelmatig producten terug stuurt.
Wat mij betreft moeten we wat meer naar de lokale fysieke winkels terug gaan. Kun je het gelijk proberen een goed het ook niet terug gestuurd te worden. En dat is dan weer een enorme milieu winst.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bupaui, even ter informatie, via deze app kunnen vooral larticulieren gebruikte kleding kopen en verkopen. Hier zit dus ook vaak modellen bij die (niet meer|) in de winkel te koop zijn.

Noorden77
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2023 11:24

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Noorden77 »

bupaul schreef:
19 apr 2023 14:20
Dit is natuurlijk heel erg vervelend en ik hoop dat het opgelost gaat worden maar misschien moeten we eens nadenken voor we iets kopen zodat we het ook niet hoeven terug te sturen.
Ik lees verschillende reacties waarbij men regelmatig producten terug stuurt.
Wat mij betreft moeten we wat meer naar de lokale fysieke winkels terug gaan. Kun je het gelijk proberen een goed het ook niet terug gestuurd te worden. En dat is dan weer een enorme milieu winst.
Ik koop inderdaad oudere modellen van kleding en schoenen, daarnaast ook kleding van verscheidene merken die niet in nederland te koop zijn. als laatste oudere modellen horloges tegen een geschikte prijs waarbij het aanbod in nederland/marktplaats minimaal is voor in mijn collectie.

Terug sturen nog nooit gedaan ook niet als het net te klein is oid dan verkoop ik het lokaal of geef het weg. Verzenden via Vinted kan oa via homer die adverteert duurzaam te zijn met de manier waarop het koeriers netwerk werkt (https://www.homerr.com/)

Nog steeds geen geld terug mogen ontvangen en de mensen die klagen op verschillende platformen neemt nog steeds toe van 10 euro tot honderden euro's

Noorden77
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2023 11:24

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Noorden77 »

er is een formulier online bij radar om in te vullen als de centjes niet terug zijn gekomen

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... inted-1393

casmo93
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2023 10:19

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door casmo93 »

Vorige maand een jas gekocht voor € 185,00, de verkoper annuleerde de verkoop direct omdat hij blijkbaar een typefout had gemaakt en hem voor €285,00 wilde verkopen. Dat dit zomaar kan is al belachelijk maar okee. Het bedrag was dus direct afgeschreven en de koop geannuleerd. De terugbetaling zou binnen 5 werkdagen terug gestort worden. Inmiddels zijn we 28 werkdagen verder en heb ik mijn bedrag nog steeds niet terug en verwacht ik het eigenlijk ook niet meer. In contact komen is vrijwel onmogelijk en krijg ik steeds weer hetzelfde bericht gestuurd dat er problemen zijn met terug betalingen. Voor mij geen vinted meer.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Lisa29 »

https://nos.nl/l/2472328
Artikel van de NOS website over de problemen met terugbetalen bij Vinted.

DaniëlleGoudswaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2023 09:57

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door DaniëlleGoudswaard »

Beste Radar,

Weken geleden is er bij mij een bestelling geannuleerd, omdat deze een bug had. Verschillende keren heb ik bericht naar Vinted gestuurd waar mijn terugbetaling blijft. Zij vragen steeds naar banktransacties. Ik vraag mij af hoe dit zit.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle
Bijlagen
5E8BA4C3-6B24-4F75-AF23-54BB0567AF5C.png
(65.69 KiB) 328 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
4334FCB7-6398-49B6-ADA8-114F51A2B3EF.png
(85.38 KiB) 328 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door BL2 »

.....ook hier 1 van de vele gebruikers die sinds een maand de annuleringen van vinted zelf of verkopers niet terug gestort krijgt, Bedrag van +/- 66 euro over 5 bestellingen.......

....Ik wacht al bijn a 4 weken op terugbetaling van 4 terugbetalingen.....
Duizenden annuleringen, retourzendingen en terugstortingen, daar wordt je als bedrijf ook niet vrolijk van. Moet je eens nagaan wat dat aan capaciteit, geld en milieubelasting doet.

Plaats reactie