Problemen bij terugbetaling Vinted

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat alles voor tweedehands zooi. Als ik iets niet meer wil en het is nog goed, geef ik het weg of stop het in de kledingbak.

Koop eens wat minder, draag het eens langer.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
22 apr 2023 10:59
En dat alles voor tweedehands zooi. Als ik iets niet meer wil en het is nog goed, geef ik het weg of stop het in de kledingbak.

Koop eens wat minder, draag het eens langer.
Ik hoef het zelf ook niet, maar het is zeker niet allemaal zooi. Er zitten nog prima stukken tussen, zelfs nieuw met het kaartje er nog aan. Vooral voor kinderkleding vind ik het wel een oplossing.
En tweedehands kopen is toch beter dan alles nieuw bestellen.

Noorden77
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2023 11:24

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Noorden77 »

Lady1234 schreef:
22 apr 2023 10:59
En dat alles voor tweedehands zooi. Als ik iets niet meer wil en het is nog goed, geef ik het weg of stop het in de kledingbak.

Koop eens wat minder, draag het eens langer.
BL2 schreef:
22 apr 2023 10:28
.....ook hier 1 van de vele gebruikers die sinds een maand de annuleringen van vinted zelf of verkopers niet terug gestort krijgt, Bedrag van +/- 66 euro over 5 bestellingen.......

....Ik wacht al bijn a 4 weken op terugbetaling van 4 terugbetalingen.....
Duizenden annuleringen, retourzendingen en terugstortingen, daar wordt je als bedrijf ook niet vrolijk van. Moet je eens nagaan wat dat aan capaciteit, geld en milieubelasting doet.
Veel zuur volk hier op dit forum haha :)

Hhhvvvbbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2023 09:22

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Hhhvvvbbb »

Ook ik mist twee betalingen. Totaal bijna 85 euro.
Vinted heeft mij de belofte gedaan dat het uiterlijk 24/4 op mijn rekening zou staan. Deze afspraak is niet nagekomen.

Er wordt inhoudelijk niet op berichten ingegaan.

Er is geen actieve communicatie over de verstoringen. Ik vermoed dat veel mensen dus ook niet in de gaten hebben dat ze een betaling niet ontvangen hebben. Ik heb het vermoeden dat er tienduizenden gedupeerden zijn. (Research online naar het aantal klachten / meldingen)

Patricia79
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2023 10:46

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Patricia79 »

Hoi,
Helaas gaat het niet alleen om terugbetalingen maar ook gewoon om uitbetalingen. Inmiddels is dat voor mijn ook meer dan 200 euro wat gewoon al een maand niet uitbetaald wordt.
Ik laat een deel maar in mijn portemonnee staan en verstuur vandaag mijn laatste twee pakketjes.

AnneB.
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2023 20:00

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door AnneB. »

Sinds 31 maart wacht ik op terugbetaling na een annulering...Vinted antwoordt alleen met loze beloften.
Dit heet toch gewoon diefstal, of zie ik het verkeerd?
Het was leuk handelen op Vinted, maar helaas ben ik er nu klaar mee. Ik hoop dat er, gezien alle klachten over ditzelfde item, een vuist gemaakt kan worden naar Vinted, maar ben bang van niet. Zij zijn te groot geworden, het is het gevecht van een muis tegen een olifant...

Ciambella
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2023 07:30

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Ciambella »

Helaas wacht ik al sinds 8 april op een terugbetaling van Vinted. Een verkoper had mijn aankoop geannuleerd. Na 5 werkdagen contact opgenomen en toen werd vertelt dat er bankvakanties waren wat de terugbetaling vertraagde en ik nog 5 werkdagen geduld moest hebben. Na 10 werkdagen weer contact opgenomen en toen werd vertelt dat Vinted kampt met storingen bij de terugbetalingen en ik nog 5 werkdagen moest wachten. Nu na 14 werkdagen nog steeds mijn geld niet en als ik mijn geld alsnog wil, dan moet ik alle bankafschriften vanaf 8 april naar ze mailen om te bewijzen dat ik niks ontvangen heb. En dat is in strijd met de AVG of er gelden voor Vinted andere privacy regels. Hoe dan ook, ik wil gewoon mijn geld terug, zonder privacy gevoelige gegevens te hoeven te delen. Ik schrik ervan hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben, ook op andere platformen lees ik dit. Kan Radar dit niet oppakken in een van haar uitzendingen?

Hhhvvvbbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2023 09:22

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Hhhvvvbbb »

E-mailadressen:

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Ik heb bij alle vier een ingebrekestelling neergelegd. Ben benieuwd..

krabaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2023 15:00

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door krabaat »

Hallo allemaal. De situatie is als volgt. Op 25 maart kocht ik een item op Vinted voor 205,19 en vervolgens annuleerde ik de aankoop. Op 31 maart meldde WinTed in de transactiedialoog dat de terugbetaling was gedaan. Sinds 1 april tot 27 april neem ik elke dag contact met support, maar zonder resultaat. Het patroon van hun communicatie met mij is als volgt: 1) Ze vragen om een bankafschrift. 2) Nadat ze het afschrift hebben gekregen, zeggen ze dat het een probleem van hun financiële partner is en dat ik moet wachten. 3) Na anderhalve week antwoorden ze op mijn nieuwe verzoek dat het probleem is opgelost en dat ik 5-10 bankdagen moet wachten. Daarna ontvang ik niets en stuur ik een nieuw verzoek. Alles beging opnieuw: punt 1 met een verzoek om een bankafschrift en dan punt 2, dan 3 enz. Soms sturen ze me boze brieven waarin ze zeggen dat mijn probleem is opgelost en dat het niet nodig is hen een tweede, derde keer lastig te vallen enzovoort. Ik ben geld kwijt, denk ik. De vraag is, hoe in dit geval, met zoveel problemen, dit bedrijf bestaat en nog niet is opgeheven??
Laatst gewijzigd door krabaat op 27 apr 2023 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Hhhvvvbbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2023 09:22

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Hhhvvvbbb »

Inmiddels ook aangifte van oplichting gedaan.

Mimi-36
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2023 22:20

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Mimi-36 »

Dochter op 1 april iets besteld op Vinted de verkoper had het niet verzonden dus geannuleerd dochter zou 13 april het geld terug krijgen dit is nu nog niet terug gestort Vinted Robert geeft aan in chat dat er een betalingsprobleem is bij de uitvoerder van de terugbetaling, ik ga nu samen met dochter online aangiften doen van oplichten.
Ben er zo klaar 13 mei is het een maand dat ze op haar geld wacht waarvoor zij hard werkt als 17 jarige gaat om een bedrag van 77 euro dat is veel voor een 17 jarige.

Roel-1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2023 09:07

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Roel-1979 »

Zojuist mijn geld ontvangen na een week of zes. Ik hoop dat iedereen hier inmiddels het geld terug heeft, of snel krijgt.

Ilaiza
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2023 09:39

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Ilaiza »

Afgelopen zaterdag mijn verdiende Vinted geld van ca. €500 laten uitbetalen, ervan uitgaande dat dit wel mogelijk zou zijn. Helaas.. Mijn Vinted Portemonnee staat op €0. Transacties zijn nergens terug te vinden en ook het geld staat niet op mijn rekening. Daarnaast heeft een koper nog een dure merk trui gekocht. Een probleem gemeld en vervolgens niet geretourneerd. Waarschijnlijk kan ook ik naar dit geld fluiten. Conclusie: ik ben mijn merkkleding én mijn geld kwijt. Wat is hier nog tegen te doen?

Hans1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2023 10:04

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Hans1946 »

Ook ik heb mijn geld uitbetaald gekregen vandaag, gewacht sinds 07-04

InetGedupeerde
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2023 00:25

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door InetGedupeerde »

Heb ook dit probleem, in een geautomatiseerde bericht vragen ze om een uittreksel van mijn bankafschriften, en een bevestiging van mijn bank over dat ik het niet truggestort zou zijn, dit is gewoon schandalig

jgvanthof
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2023 16:35

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door jgvanthof »

Ik heb een paar schoenen te koop staan voor € 60 bij Vindet,er was een koper die de schoenen heeft gekocht voor € 40.De koper heeft nooit schoenen ontvangen en heeft geld retour ontvangen.
Nu is mijn account sinds deze week geblokkeerd en wordt ik ervan beschuldigt dat ik nooit iets opgestuurd zou hebben.
Volgens mij is Vinted de schoenen kwijtgeraakt en proberen ze er op deze manier onderuit te komen.
Op een gegeven moment reageren ze ook nergens meer op,alleen als zij iets kwijt willen.
Voorlopig zijn de schoenen weg en het geld weg,
Dankjewel Vindet

Daphne76
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2023 20:43

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Daphne76 »

Ik heb 4 weken geleden mijn Vinted portemonnee laten uitbetalen op mijn rekening. Toen kwam ik erachter dat mijn rekeningnummer niet klopte. Het was mijn oude bankrekeningnummer wat opgeheven was. Binnen 14 werkdagen zou het er weer op staan. Inmiddels zijn we meer dan 4 weken verder en ik heb nog niets ontvangen. De communicatie met Vinted is ronduit slecht. Ze sturen mij steeds terug naar mijn oude bank, die duidelijk aangeeft dat een opgeheven rekening hetzelfde is als geen rekening waardoor het bedrag direct wordt teruggestort waar het vandaan kwam. In dit geval is dat Mangopay. Ik word werkelijk continu met dezelfde onzin door Vinted opgezadeld. What to do? Het begint bijna op diefstal te lijken. Zeker als ik alle berichten hier lees. Kan je aangifte doen in zo’n geval of andere juridische stappen? Het gaat maar om €110,-, echter is het gewoon mijn geld. Dit kan toch niet?

hilly5000
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024 08:36

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door hilly5000 »

Had schoenen gekocht op vinted. Maar heb geannuleerd wegens te kleine maat. Had al betaald. Zou het geld terug krijgen op 28-12-2023
Maar nog steeds geen teruggave. Email gestuurd naar vinted. Vroegen om bankafschriften heb ik verstuurd. Had recht op teruggave. Maar omdat het nog niet op mijn rekening stond moest ik contact opnemen met de bank. Maar de rabobank doet niks aan een ideal betaling. Moest van vinted vragen om een ondergetekende brief van de rabobank. Doorgestuurd naar de rabobank. Maar die reageren niet eens Mail verstuurd naar vinted en die kunnen ook niks doen zeggen ze.Dus geld weg toch even €81.95 weg. Waardeloos bedrijf Vinted.. Heb mijn artikelen er af gehaald

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Problemen bij terugbetaling Vinted

Ongelezen bericht door Rabobank »

Goedemorgen Hilly5000,

Ik las jouw bericht over een terugbetaling vanuit Vinted. Hierin schreef je ook dat je een e-mail hebt verstuurd en daar geen reactie op hebt gehad. Dat vind ik erg vervelend om te lezen, waarvoor mijn excuses!

Begrijp ik het goed dat je oud klant was van Rabobank? Wanneer jouw rekening opgeheven is kunnen er geen betalingen meer gedaan worden van en naar dit rekeningnummer. Jammer dat je geen reactie hebt gehad van mijn collega's, mocht ik nog iets kunnen doen voor je kun je mij bereiken via een van onze social media accounts of mijn collega's via 088 722 66 00.

Hopelijk ontvang je snel jouw geld retour! 🤞

Dominique
Team Webcare - Rabobank Nederland

Plaats reactie