Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
MarleenW11
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2023 14:22

Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door MarleenW11 »

Ik heb op 23 mei via een door Rebuy aangemaakt verzendlabel een telefoon opgestuurd naar hen. Deze is op 25 mei afgeleverd. Enige tijd later kreeg ik bericht dat de telefoon is beschadigd, ze hebben toen een claim ingediend bij UPS en UPS wilde toen het pakket ophalen ter controle dit heeft Rebuy geweigerd. Nu zegt Rebuy ja pech je krijgt geen geld en telefoon is weg, UPS wil niks doen omdat ze het pakket niet kunnen ophalen. Nu zegt Rebuy dat het pakket leeg is aangekomen en hebben ze mij een foto gestuurd dat het pakket netjes open is gemaakt met een mesje. UPS weer gebeld maar die kunnen niks doen omdat ik het verzekerde verzendlabel heb gebruikt van Rebuy en zij dus blijkbaar de verzender zijn en ik niet?? Ik ben dus nu mijn telefoon kwijt ter waarde van €840,- en Rebuy reageert nergens meer op.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus eerst is je telefoon beschadigd aangekomen, en nu is je telefoon compleet weg.
Mijn advies, bewaar de correspondentie goed, en stel ze in gebreke.
Geef ze een xx aantal dagen de tijd, om het netjes op te lossen.
De echte juristen van dit forum zullen ook nog wel wat adviezen hebben......

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

ik zou info inwinnen bij het JL.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Dien daar een klacht in.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn ook vergelijkbare echte winkels.

Maar even terug te komen naar uw probleem, het is heel erg raar verhaal dat uw telefoon na aankomst weg is. In feite hebben hun u een bevestiging gegeven dat uw telefoon is aangekomen.
Daarnaast, omdat hun een verzendlabel aanmaken zijn hun verantwoordelijkheid voor de verzending. Wel is het uw verantwoordelijkheid dat u uw telefoon zo in pakt dat het niet beschadigt raakt.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Ook kunt u contact opnemen met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling. U kunt met of zonder juridische hulp naar de geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Valt dit dan niet onder de verzekering die u afgesloten hebt:

“Onder onze frankeer licentiezijn pakketten tot € 500 verzekerd. Indien de waarde van de handelswaar hogeris dan dit bedrag kun je een aanvullende verzekering afsluiten en contact opnemenmet onze klantenservice zodat we je deze kosten kunnen vergoeden (ondervoorbehoud van de vertoning van de factuur)”

A.n.ge.lo
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2023 12:45

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door A.n.ge.lo »

Is dit inmiddels opgelost @marleenw

Ik heb namelijk nu precies dezelfde praktijken die ze mij aansmeren, foto’s die duidelijk van de zijkant met een stanleymes opengemaakt zijn.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hebt U het IMEI nummer nog van die telefoon. Doe aangifte van diefstal van die telefoon en eis dat die telefoon aan de
hand van dat IMEI nummer gaat worden opgespoord. De politie kan dat simpel doen in samenwerking met uw provider.

A.n.ge.lo
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2023 12:45

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door A.n.ge.lo »

Ik heb alles nog, aankoopbewijs, foto’s van de verpakking, enz….

Ze geven aan onderzoek te starten bij ups en ik moest aankoop bewijs en verklaring van afgifte naar ze te mailen…

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door BL2 »

A.n.ge.lo schreef:
12 okt 2023 12:49
Is dit inmiddels opgelost @marleenw
Marleenw de Topicstarter is hier ooit zo'n tien minuutjes online geweest, daar hoef je helaas niet veel reactie van te verwachten.

A.n.ge.lo
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2023 12:45

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door A.n.ge.lo »

Nou dat beloofd wat…. En ik dacht dat ik marktplaats oplichters kon ontwijken door het zo te doen….

biring
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2023 14:14

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door biring »

Hallo,

Ik heb mijn telefoon ook verkocht aan rebuy. Alles netjes opgestuurd met het verzendlabel van rebuy.
Ik kreeg het bericht dat in het pakketje een paar oordoppen zat i.p.v. mijn iphone.
De foto's ik ik opgestuurd kreeg zag je dat het pakje was losgesneden met een scherp mesje. Ze zouden een onderzoek starten.
Ik denk dat ik naar mijn geld kan fluiten. Het enige wat ik kan doen is andere mensen waarschuwen!!!
Mensen doe geen zaken met dit bedrijf!!!! Ze zijn niet eerlijk.

A.n.ge.lo
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2023 12:45

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door A.n.ge.lo »

Als er zoveel dezelfde acties door rebuy gepleegd word…. Is dit niet iets waar Radar zich in kan verdiepen… lijkt me grootschalig oplichting praktijken

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door BL2 »

Wie zegt dat Rebuy de veroorzaker is. Met oplichting roepen richting dit bedrijf zou ik even uitkijken.
Er kan net zo goed in het verzendtraject iets niet goed gaan, dan is Rebuy gewoon ook slachtoffer.

A.n.ge.lo
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2023 12:45

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door A.n.ge.lo »

Lijkt me logisch toch, als ze aangeven dat de pakketten verzekerd opgestuurd worden, en de meldingen van verlies identiek hetzelfde zijn, waarom worden ze dan niet met de klant afgehandeld, ik zie bij verscheidene sites dezelfde verhalen, hoe dan ook bedrijf is verantwoordelijk voor het afhandelen. Als een pakket beschadigd zonder inhoud aankomt, moet het geweigerd worden en niet geaccepteerd worden! Waarom zou je volgens het bedrijf “een netjes gesneden doos zonder inhoud” accepteren? Als het aan het verzend traject ligt, is het wel erg toevallig dat zij dan massaal de dupe van zijn en nog steeds doorgaan met het aanbieden van de service ?!?

Alexander Boers
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2020 19:47

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door Alexander Boers »

Ik had twee keer in het verleden goede ervaring.

Vandaag kreeg ik feedback inclusief foto's.
Die foto's van schade kwamen niet overeen zoals ik het toestel heb verzonden. Het toestel zelf had ik in een beschermde enveloppe verzonden. Die vervolgens in een doosje inclusief luchtkussenfolie.
De schade op de foto van de zijkant/onderkant herken ik ook niet. Het toestel op de foto was ook erg vuil. Ik heb Rebuy gemaild over dat ik mijn opgestuurde toestel niet herken op de foto's. Met het verzoek nog eens goed te kijken of ze niet mijn toestel hebben verwisseld met een ander. Ik vermoed dat de foto's namelijk niet van mijn toestel is gemaakt.
De schade kan naar mijn smaak niet zijn ontstaan door UPS.

Hoe dan ook even afwachten op de reactie op mijn e-mail. Maar gezien de voorgaande berichten heb ik mijn twijfels over Rebuy en een goede afloop.

Refvr
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2023 09:05

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door Refvr »

Goedendag,
Ik heb het zelfde meegemaakt, oktober 2023.
Ik heb mijn galaxy watch opgestuurd naar Rebuy. Ik kreeg een mail met foto's dat mijn pakket leeg was aangekomen, op de foto's te zien dat de zijkant open gesneden is.
Jochen, van de klantenservice, zou contact opnemen met UPS. Al snel kreeg ik een mail van Jochem dat UPS aangaf dat fraude bij hun niet mogelijk is. Nu moet ik foto's sturen van het doosje wat ik opgestuurd heb. Dat heb ik niet.
Ik denk dat ik dan maar aangifte ga doen. En melden bij thuiswinkel waarborg. Maar ik vind het erg opvallend dat dit bij Rebuy meerdere keren voorkomt.

A.n.ge.lo
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2023 12:45

Re: Telefoon kwijt na retour aan Rebuy?

Ongelezen bericht door A.n.ge.lo »

Ik heb vandaag van ene jochen een mail ontvangen dat ups na het onderzoek geconcludeerd hebben dat het niet tijdens hun logistiek dit gebeurd kan zijn en doos zo beschadigd en leeg is opgestuurd. Dit word daarom ook de verzekerde claim afgewezen!

Dit soort reacties klinken wel erg voorgeschreven en voorbedacht, pakket is met foto’s en locaties waar het ingeleverd is aantoonbaar en duidelijk aangegeven dat het goed en veilig is opgestuurd. Rebuy liegt , het zijn oplichters. Er zijn tal van dezelfde klachten van oplichting. Ze schuiven het af naar ups, terwijl zij zogenaamd beschadigd pakket accepteren ipv te weigeren.

Ik heb aangifte gedaan, en hopelijk gezien het grootschalig voorkomt word er ook actie ondernomen , hopelijk leest Radar mee en kijken ze hiernaar…..

Plaats reactie