Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
23 dec 2023 14:57
Cro schreef:
23 dec 2023 13:56
rwolters schreef:
23 dec 2023 08:32
(...)

Hoe ga je bewijzen dat er geen overeenkomst is als de bestelling is gedaan met de gegevens van TS?
Ik vermoed dat die bewijslast bij Odido ligt wanneer TS het bestaan van de overeenkomt betwist.
De bewijslast ligt uiteraard bij Odido.
Maar ik mag toch hopen dat het slachtoffer op z'n minst aangifte moet doen bij de politie. Zo niet, dan kan iedereen een gratis telefoon krijgen. Of ieder ander product wat je online kunt bestellen.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door jochemd »

sasa1980 schreef:
23 dec 2023 16:49
Ik denk dat ik, zonder te weten, bij mobiel.nl mijn identiteit heb bevestigd.
Je bank kan het je ongetwijfeld vertellen. Ik ga er van uit dat als dat zo is mobiel.nl / Odido het bestaan van een overeenkomst afdoende kan aantonen om een rechter te overtuigen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het leerstuk van de dwaling komt dan ook om de hoek kijken. Onder die eventuele overeenkomst kom je wel uit, denk ik, het punt zal de waarde van die telefoon zijn.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat dwaling geen uitkomst biedt. Er moet dan immers sprake zijn van: (i) onjuiste inlichting van de wederpartij; (ii) ongeoorloofd zwijgen van de wederpartij; of (iii) dezelfde onjuiste veronderstelling, waar partijen van zijn uitgaan. Dit zou oneigenlijk dwaling kunnen zijn, maar dan is vereist dat de wederpartij er niet op mocht vertrouwen dat TS deze overeenkomst zou aangaan. Dat laatste kan een probleem opleveren. Ik denk dat je zal moeten grijpen naar de redelijkheid en billijkheid. Het argument is dan dat het onaanvaardbaar is dat de verkoper van deze oplichting beter wordt.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo'n ingewikkelde scamzaak voor een telefoon en een ondertussen geblokkeerd abonnement. Wat zal zo'n telefoon doen op de tweedehandsmarkt ?

Verder waren de daders schijnbaar ook op de hoogte dat TS naar werk, en dan specifiek in deze branche op zoek was ?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan meteen bij drie providers een telefoon bestellen? Komt ook geen antwoord op.

sasa1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 dec 2023 12:38

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door sasa1980 »

Ik heb dit topic geopend om te vragen of er mensen zijn dit een soortgelijk iets hebben meegemaakt, niet om meningen of andere uitingen neer te gooien. Ik heb geen behoefte om het volledige verhaal te herhalen. Lees wat ik heb gepost, daarin staan in hoofdlijnen wat er aan de hand is. Ik ga naar bed, ben er klaar mee.

Jannie1951
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2023 22:25
Locatie: Nieuwbuinen

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door Jannie1951 »

Ik heb al jaren een goedkope sim only. niks mis mee

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door kuklos »

Jannie1951 schreef:
23 dec 2023 22:53
Ik heb al jaren een goedkope sim only. niks mis mee
Ddaar gaat dit topic niet over. :roll: :roll: :roll:

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Lady1234 schreef:
23 dec 2023 21:35
En dan meteen bij drie providers een telefoon bestellen? Komt ook geen antwoord op.
Welk antwoord verwacht je eigenlijk?

Het is immers niet de openingsposter die de telefoons besteld heeft, maar de fraudeur

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
23 dec 2023 21:29
Zo'n ingewikkelde scamzaak voor een telefoon en een ondertussen geblokkeerd abonnement. Wat zal zo'n telefoon doen op de tweedehandsmarkt ?

Verder waren de daders schijnbaar ook op de hoogte dat TS naar werk, en dan specifiek in deze branche op zoek was ?
Goh, hoe kan dat nou, hè? :roll:

Geblokkeerd abonnement?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door BL2 »

Dit topic wordt ondertussen wel een handig handboek voor de oplichtersschool. Staat precies in wat je wel en niet moet doen, welke provider schijnbaar niet al te goed oplet, de te volgen stappen en de eventuele juridische gevolgen.
Dat het voor relatief weinig winst veel werk is, die conclusie krijg je er ook nog bij......

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
24 dec 2023 10:41
Dit topic wordt ondertussen wel een handig handboek voor de oplichtersschool. Staat precies in wat je wel en niet moet doen, welke provider schijnbaar niet al te goed oplet, de te volgen stappen en de eventuele juridische gevolgen.
Dat het voor relatief weinig winst veel werk is, die conclusie krijg je er ook nog bij......
Daar hebben oplichters echt dit topic niet voor nodig. Veel werk? Weinig winst?

Verdiep je eens in vacature fraude.

Gioia van Odido
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2024 12:29

Re: Vast aan abonnement met dure telefoon door vacaturefraude

Ongelezen bericht door Gioia van Odido »

Goedemiddag @sasa1980,

Wat een onprettige situatie, weet dat we dit graag voor je oplossen! Wil je mij een privébericht sturen met daarin je mobiele nummer? Dan zorg ik ervoor dat je wordt gebeld en dan kijken we samen naar een nette oplossing voor je.

Mocht je liever geen privébericht sturen via dit medium dan kun je ook altijd contact opnemen met ons Webcareteam via Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Je kunt ons daar een privébericht sturen met een screenshot van je bericht hier en dan gaan we direct voor je aan de slag!

Groet,
Gioia van Odido

Plaats reactie