Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door marnix »

Ik heb wat besteld bij OUTSPOT,
ben benieuwd, de recenties zijn wat wisselend,
overigens zou ik nooit iets kopen boven de 30 euro bij twijfel.
enne, mollie is gewoon betaaldienst toch?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
28 dec 2021 15:34
Maar je bent niet opgelicht door Mollie, dat is nu het hele punt..

En dat schrijf ik ook niet.

Mijn eerste post;
Wordt scheitziek van zoveel facebook reclame oplichters

Ik betaal via Mollie welke vervolgens nergens thuis geeft als er oplichting in spel is. Daaarom waarschuw ik.
Dus mensen, controleer tig keer de gegevens en als Mollie de enige betaal methode is.....denk er nogmaals over na.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u moet ook niet via Facebook kopen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
28 dec 2021 16:06
Maar u moet ook niet via Facebook kopen.

Verklaar je nader ?

Niets mis mee om via Facebook, TikTok of ander social media te kopen. Prima dat op diverse kanalen wordt geadverteerd. Maar als alleen de betaalmogelijkheid via Mollie is dan sla ik over.

Heb recent nog via Tiktok een ledstrip voor tv gekocht en betaald via PayPal. Prima verlopen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U begrijpt er blijkbaar nog steeds niets van. Mollie levert gewoon een dienst, dat is alles.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
28 dec 2021 16:15
U begrijpt er blijkbaar nog steeds niets van. Mollie levert gewoon een dienst, dat is alles.
Maar als die dienst door veel oplichters wordt gebruikt, dan snap ik wel dat sommigen verder kijken als Mollie betaalmethode is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
28 dec 2021 16:15
U begrijpt er blijkbaar nog steeds niets van. Mollie levert gewoon een dienst, dat is alles.
Ik begrijp uitermate goed, maar lees aub nog even terug waar ik precies over val bij Mollie, met name als Mollie de enige betaal mogelijkheid is,

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
28 dec 2021 16:20
Lady1234 schreef:
28 dec 2021 16:15
U begrijpt er blijkbaar nog steeds niets van. Mollie levert gewoon een dienst, dat is alles.
Maar als die dienst door veel oplichters wordt gebruikt, dan snap ik wel dat sommigen verder kijken als Mollie betaalmethode is.

Preciesssss. Niks meer of minder. En als daardoor al 1 persoon is welke zijn centjes niet kwijt is geraakt, is mijn doel bereikt.
Liefst meer mensen natuurlijk maar dat is utopie.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

marnix schreef:
28 dec 2021 15:36
Ik heb wat besteld bij OUTSPOT,
ben benieuwd, de recenties zijn wat wisselend,
overigens zou ik nooit iets kopen boven de 30 euro bij twijfel.
enne, mollie is gewoon betaaldienst toch?

Sorry, je bericht is ondergesneeuwd geraakt tussen de discussie van Mollie.

Bekeken en vindt ze erg aan de dure kant vergeleken met andere sites.
Bv muts met led verlichting kost 11,95 terwijl je elders online 5,95 kost. Militaire zaklamp 1+1 gratis 19,95. Deze heb ik voor 8,95 online gekocht en ja ook 1 +1.

Overige gegevens schijnen te kloppen maar heb niet heel diep gekeken. Zitten in Belgie.
Je kunt met meerdere opties betalen waaronder PayPal.


Tsja, ik zou hier prijstechnisch niet kopen, veels te duur.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Nevyn »

Vaak als je met PayPal of Visacard kan betalen zal ir het wel goed.
Bij de AliExpress dropshippers kan dat niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door grun »

Teunbosseman schreef:
28 dec 2021 16:26
Ik begrijp uitermate goed, maar lees aub nog even terug waar ik precies over val bij Mollie, met name als Mollie de enige betaal mogelijkheid is,
Wat ik niet snap is waarom u uitsluitend op Mollie kritiek hebt maar niet op de volgende bedrijven in het proces.

Er zijn vier partijen: u als koper, Mollie als uw betaalportaal, het betaalportaal van Banggood en Banggood zelf als leverancier. U bestelt iets bij Banggood in China en betaalt via Mollie. Die sturen het geld door naar de Chinese gelijksoortige dienstverlener die het op haar beurt doorsluist naar de leverancier, Banggood.

Als Mollie kan aantonen dat zij uw betaalopdracht correct hebben uitgevoerd, dan valt hen niets te verwijten. U valt erover dat zij u niet helpen. Dat zouden ze kunnen doen, maar dat zijn ze niet verplicht. Een gewone bank zou u ook niet helpen in dit geval.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Jablan »

Teunbosseman schreef:
28 dec 2021 15:32
Is dit topic niet bedoeld om ervaringen neer te zetten ? Wellicht idee om een afzeiktopic aan te maken ?
Dit topic is bedoeld om het nieuwe subforum onder de aandacht te brengen, zou sticky moeten zijn en gesloten. per 'oplichtingszaak' kan er een nieuw onderwerp worden geopend.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Welkom op het oplichting-forum! Lees hier de regels: bewijs is vereist, n.a.w.-gegevens verboden

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Dit topic is inderdaad bedoeld om een nieuw subforum onder de aandacht te brengen: namelijk dat van oplichtingszaken.
Per oplichtingszaak kan er dus een nieuw topic aangemaakt worden.
We zullen dit topic nu dus sluiten.

Groeten,
Radar Moderatie

Gesloten