LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Khash
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2020 10:06

Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Khash »

Ik ben November 2019 naar mijn huidige adres verhuist, Al snel had ik sterk het vermoedde dat de vorige bewoner zijn adres nooit gewijzigd had bij de gemeente. Hierdoor had ik bij de gemeente een adres onderzoek laten starten en is de vorige bewoner per 17 December 2019 op dit adres uitgeschreven. Er loopt nog wel een verder onderzoek naar waar meneer nu woont etc. omdat hij uitkering krijgt van de gemeente.

Nu krijg ik nog geregeld post van hem. Dit gaat of retour of de prullenbak in. Ondanks dat dus in het GBA staat dat bewoner hier niet meer woont, krijg ik plots wel post van het OM. Er was laatst dus een brief gestuurd waarvoor ik moest inloggen om toch die brief te krijgen. Heb toen gebeld en die brief zou retour gaan.

Maar wat mag het OM nu nog doen? Want vind het niet normaal dat OM adres gebruikt waar iemand niet meer woont en niet meer ingeschreven staat. Meneer woont hier niet meer. Ook niet volgens het GBA, heb dit nagevraagd bij de gemeente. Het levert mij wel extreem veel stress op. Of is het normaal dat ze een oud adres gebruiken van iemand?

Heeft iemand advies wat ik kan doen behalve post retour sturen aan het OM?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2020 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je al gebeld hebt, en post terug gestuurd hebt, zou het bij het OM duidelijk moeten zijn. Zeker nu de BRP-inschrijving op jouw adres niet meer actueel is.

Ik zou nog één keer een belletje doen (er kan altijd ergens iets fout gaan)en, als dat geen effect heeft, een klacht indienen (zie hier voor de procedure), en desnoods kan je de Nationale Ombudsman inschakelen.

Overigens is het niet nodig extreem veel stress te hebben. Voordat er echt gekke dingen zouden gebeuren, wordt de BRP echt wel gecheckt.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Als U bij de gemeente bent geweest en U hebt daar te horen gekregen dat de vorige bewoner niet meer op uw
adres woont, dan heeft U niets te vrezen. gewoon alles retour blijven sturen. Houdt vanzelf wel een keer op.

Ridder777

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Je kan de vorige bewoner opsporen en alle post aan hem geven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Khash schreef:
20 aug 2020 10:18
Het levert mij wel extreem veel stress op. Of is het normaal dat ze een oud adres gebruiken van iemand?
Waarom due stress, je gooit de brieven gewoon weg of je stuurt ze retour. Stuur je ze retour dan weet de afzender dat de persoon niet meer woont op het adres.

Het OM heeft schijnbaar niet het GBA gecontroleerd voor een actueel adres, maar wanneer ze verdere acties uitvoeren zullen ze dit uiteraard wel doen.

Dus ondanks dat je het niet wilt horen is het beste gewoon 1 keer in de zoveel tijd de post retour sturen. En je er niet druk om maken, er zal echt niets gebeuren.

Dus stop gewoon met stressen!

rockcup
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door rockcup »

Prullenbak is nooit slim als je er vanaf wilt,misschien is er een mailadres en laat je weten dat de naam onbekend is,anders is retour sturen de beste oplossing.Ze kunnen je nooit iets maken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door hebra98 »

En werkt het tegenwoordig niet meer om op de envelop te schrijven.
Geadresseerde onbekend
En de envelop gewoon weer in de brievenbus (van de post) te gooien?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Bijzonder dat je hier stress van krijgt....
De post ongeopend (en dus zeker niet gaan inloggen!) met "retour afzender" erop in de brievenbus gooien en klaar ben je. Gewoon eens per 2 weken doen, als de schoenendoos weer wat voller is.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Khash schreef:
20 aug 2020 10:18
Het levert mij wel extreem veel stress op.
Waarom levert dit je extreem veel stress op?
Je hebt zelf al de juiste stappen gezet door na te gaan of de vorige bewoner nog op je adres staat ingeschreven; en de adviezen zijn duidelijk, continu post terugsturen en erop schrijven dat bewoner verhuisd is.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Khash schreef:
20 aug 2020 10:18
Het levert mij wel extreem veel stress op.
Ben je bang dat de wouten midden in de nacht je deur in rammen om je op te pakken, of dat je een oproep krijgt om voor de rechter te verschijnen? Dat laatste, die oproep, kun je sowieso negeren, dat is niet voor jou. Over het eerste hoef je je ook niet al teveel zorgen te maken. Ze gaan geen deuren in rammen van woningen waar hun idool niet aanwezig is, dus de kans op het eerste is ook niet zo groot.

sake1987

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mijn oudste zoon kreeg een paar jaar geleden een woning van de woningbouw.
Het bleek dat de vorige bewoonster het huis had gebruikt als logeer adres voor daklozen.
Ook had zij geen 1 rekening betaald en was uitgezet.
Al tijdens het verven en sauzen, kreeg hij (ik want ik deed het werk) verschillende incasso bureaus en een deurwaarder aan de deur voor 4 verschillende personen
Deze zagen dat het huis leeg was en noteerden dit.
Bij het aanvragen van de huur toeslag, stond de vorige bewoonster Gewoon nog ingeschreven, dus dit werd afgewezen.
Gemeente zette wel gelijk een procedure in werking.
Hij kreeg ontzettend veel aanmaningen, deze verzameld en geretourneerd en na een maand alles doorgestuurd naar de woningbouw, toen we dit 2 x hadden gedaan was het snel afgelopen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

De stress zal wellicht verminderen als u zich beperkt tot het retour sturen van de brieven in plaats van ze te openen en te lezen.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Brieven OM gericht aan vorige bewoner, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door ateurlings »

Envelop ongeopend laten. Adres en geprinte codes (vaak zwarte en/of oranje codes in rechteronderhoek) onleesbaar maken.
"Met onbekende bestemming vertrokken" erop schrijven en retour afzender.
De politie komt u heus niet oppakken

Gesloten