LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] indentificatieplicht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
orion
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jan 2005 06:51

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door orion »

Nou de schatkist zal lekker vol geraken als het straks zomer wordt/is!
want dan VOORAL zullen er een hoop paspoorten/identiteitspasjes GEGARANDEERD zoek raken.
De overheid verplicht iedereen om dat ding overal met je mee te zeulen de hele dag,
goed voor de staats kas vooral in de zomer, en dit weten die kopstukken donders goed :wink:
Want als je een dagje naar het strand wil moet je dat ding ook mee nemen naar het strand zeker!?? ja daaag! nou lekker dan! met het risico dat een of andere pasjes-dief je paspoort/identiteitspas gaat jatten als jij aan het zwemmen bent! een strand of buiten zwembad is een goede locatie voor een pasjes dief! die zitten daar straks gewoon te wachten dat jij gaat zwemmen
maar ja die pasjes dief is ook goed voor meer paspoorten/identiteitspasjes aanvraag bij het gemeentehuis,dit is ook weer goed voor de staats kas :wink:
wat een *** wet! :x

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Prima wet en wat mij betreft mogen boetes nog tien keer zo hoog worden.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

En jij denkt dat hogere boetes werkt?, vergeet het maar, het volk 'vreet' dit apatisch, zoals gewoonlijk,

Op den duur krijgen we toestanden die in Rusland gewoon zijn BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!!

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

het is wel een goede wet als ie idd gebruikt wordt waar ie voor bedoeld is.

maar aangezien er elke dag steeds meer illegalen bijkomen hier helpt het geen ene ruk.
je moet beginnen met de allochtonen en criminelen eens goed door te lichten en niet een oude vrouw van bv 80 gaan vragen zonder reden om een id kaart.

en zeg niet dat het niet gebeurt heb het zelf afgelopen week nog meegemaakt dat er een reden werd verzonnen.

je hebt hier in tb een zgn dijk zo noemen ze hem tenminste die is jaren terug aangelegd voor een bus die er nog nooit heeft gereden, nu hebben ze de weg die aan de andere kant ligt aan 2 kanten afgesloten vanwege werkzaamgheden al een maand of 3, je kunt gewoon over deze weg heenrijden om in het andere deel te komen (de dijk) er staan ook netjes stoplichten ed dus geen probleem.

wat schets mijn verbazing ik rijd er over heen wordt ik aangehouden weet je waarvoor ik zou zgn rijden op een busbaan (alleen is dat niet zo want er wonen ook mensen langs die dijk en die rijden daar ook met hun auto doorheen) daar staan er ook ook stoplichten voor.
alleen omdat die ene weg afgesloten is rijd nu de bus hier ook en mag ik er ineens niet gaan rijden en moet omdraaien en mijn id laten zien.
of ik krijg een bon van 150 euro.

dit noem ik zoeken omdat dit gewoon een weg is en niks anders, 3 man voor mij weigerden om te draaien en hebben dus idd 150 euro mogen betalen.
hij zegt tegen mij kun je niet lezen je hebt je rijbewijs toch dat bord is bestemd voor een bus dat is al jaren zo.

alleen mijns inziens is een blauw bord met een witte pijl nog steeds de verplichte rijrichting en geen busbord.
ik koos eieren voor mijn geld en ben omgedraaid maar je ziet de wet wordt verkeerd gebruikt om geld te kunnen vangen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Gast.

Een prima regeling.

Beschrijf eens wat het vordeel van deze regeling is.

graag een paar antwoorden.

Politie agenten zijn dieners en betekend dienen, zij zijn er om het volk tedienen en tebeschermen.
Maar beschermen doen zij helemaal niet meer.

Probeer maar eens een aangfite tedoen van vermnieling of beschadigeing van je eigen dommen, in het weekend, dan geven zijn niet thuis.

Maar als je tien mtr in je auto rijdt zonder gordel om, is er altijd wel een diener in de buurt om een bekering uit teschrijven.
ID kaart is nu al goed voor meer dan 200, 000,-- euro,s aan bekeuringen.
Maar er zijn nog geen gevallen bekend dat juist door de verplichte ID een extra criminele daad is opgelost.
Als een diener verlpicht is om gemiddeld 3.5 beuringen per dag uit te schrijven, heeft dit niets meer temaken met dienstbaar zijn met rijks incasso ambtenaar.
Dus graag voorbeelden van het positieve resultaat.
En vermeld dan ook enen bij hoe het straks moet in de vacantie
periode, als je aan het strand ligt, je zwembroek heeft meest al niet teveel zakken, en is ook niet waterdicht.
En verklaar dan ook even dat er geen misbruik van gemaakt wordt, een diener kan altijd wel iets bedenken om een redenen tevinden, om naar je ID tevragen.
Je kunt alleen nog deze incaseerders een beetje dwarszitten ,door eerst naar hun opsporingsbevoegheid te vragen ,en dan op je dooie gemak deze gevens zelf noteren ,dat recht heb je
Agenten zijn gewoon gedegrageert tot rijksincasso medewerkers.
Dus graag een gefundeerde motivatie over jou inzicht op het verplichte audweiss.
Dan kom ik er wel weer op terug.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Kortom, wat als een "bedreigingsverminderende" wet is aangenomen wordt door velen als bedreigend ervaren.
De overheid kwam je voordeur al binnen met allerlei wetten, nu ook nog eens al je op zondagmiddag een wandelingetje maakt met de hond.
Vrij land? Welnee. Ossama heeft gewonnen. Die kan nu lekker in z'n goed geoutileerde Afghaanse grot/"buiten", via Al Gezeera naar de uitzendingen koekeloeren waarin Wilders wordt geinterviewd.
Tjonge, zal die Oassama een lol hebben.
"We" sturen 'm nu weer een paar commando's op z'n dak. Ze hadden beter maagden kunnen sturen. Wie weet, als de fundamentalisten daar in het hier en nu van kunnen genieten hebben ze wel wat beters te doen als aanslagen te plegen en zich op te offeren voor die 15 maadgen die ze in het hiernamaals na het "offer" beloofd worden.
Maar goed, wel even vooraf identificeren svp. Want anders krijg je een fraude. Niet mooi meer.

Hans

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Hans.

Een goed stukje wat jij geschreven hebt. het is inderdaad een bedreiging voor onze democratiesche rechtsstaat.

Ik denk ook niet dat deze wet bedoeld is, om ons meer veiligheid te waarborgen.
Want justitie heeft al vanaf 1984 zitten zeuren om een dergelijke ID plicht.

Kunnen de agenten minder fouten maken met het uitschrijven van bekeuringen, en wie heeft de doorslag gegeven Minster Remkes, want hij heeft prestatie contracten afgesloten met de politie, zo in de trant van als jullie nu gemiddeld 450 bekeuringen per agent uitschrijven, krijgen jullie van mij een extra bonus.
Verder schrijf jij over 15 maagden ik dacht dat ik ergens gelezen had, van 70 maagden, maar of die ook een ID kaart moeten hebben weet ik niet. :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door janssen op 28 feb 2005 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

70? Lieve Hemel. Dat wordt dringen geblazen als je die in het hier en nu "ter beschikking" stelt.
Wel even jezelf identificeren als potentieel terrorist. Je hebt er geen idee van hoevelen er blijken rond te tippelen.

Hans

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Stop toch met jammeren. Het is een eerste stap naar een veiligere situatie. Over twee jaar weet je niet beter meer maar is het wel prettiger in het openbaar vervoer en op straat omdat iedereen zonder ID meegenomen kan worden en dus wel drie keer zal uitkijken voor hij/zij rottigheid uitvreet.

orion
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jan 2005 06:51

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door orion »

Nu met je paspoort of ID-pas verplicht in je zak de deur uit,maar...

Straks heb je die ook niet meer nodig want ze zijn allang plannen aan het maken hoe ze de hele wereldbevolking VERPLICHT een chip in de reet kunnen douwen.
En met zo'n chip in je lichaam kan je ook je geld thuis laten, wat?
nee, geld bestaat straks dan niet meer ,geld heb je niet meer nodig om mee te betalen,geld word straks niet meer geaccsepteerd ,alles gaat dan via die chip in je arm die ze straks IEDEREEN VERPLICHTEN om in je arm te laten doorboren om alles mee te betalen ,en wie niet mee doet eet niet,want zonder dat ding in je arm kan je niets meer kopen.
En al je gegevens zitten ook opgeslagen in die chip, lekkere he? leuke vooruitzichten onder het mom "vanwege de veiligheid?" ja ja .. :wink:


Doen jullie hier ook aan mee dan? als het zo ver is?
ze willen gewoon iedereen haarscherp in de gaten houden elke burger!

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben vóór een chip en ook vóór een verplichte afgifte van DNA net na de geboorte. Fantastisch; iedere misdaad wordt opgelost!

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Gast.

Het is geen kwestie van jammeren, maar een kweste van minder democtratie en meer politie staat.
En als de poltie er nu echt beter werk door kon leveren, was het nog acceptabel, maar tot nu toe is het alleen maar een geld kwestie.
De politie wil alleen maar scooren in het uitschrijven van bekeuringen.
U mag rustig weten ik heb het ausweiss nog gekend, gelukkig net zelf niet hoeven te gebruiken.
Ik ben dan ook helemaal niet bang als ik in de stad loop, dat zij mij naar mijn legitimatie vragen, als zij dat wel doen, zal ik zo veel mogelijk tegen werken. En wij hebben gelukkig nog al wat mogelijheden, gelukkig heb ik ookn og een juridische opleidng gehad, ben geen jurist. maar econoom
Want wat onze ouders en voor velen hun grootouders hebben bevochten, dat was en blijft opkomen voor onze vrijheid, en niemand moet aan die vrijheid komen. Dus mijn respect voor de politie is gedaald naar nul komma nul.
En dat de politie misbruikt maakt van haar macht is allang bewezen, zij doen alleen nog die klussen waarbij zij zelf geen gevaar lopen, schrijven liever bekeuringen uit, dan echt iemand te helpen.
Wil je voorbeelden, zeg het maar, ik heb er al minimaal 8 in onze omgeving, ik woon in en stad met maar 30.000 inwoners.
Kind van 15 jaar 6 uur opgesloten omdat zij geen ID bij zich had.
Met 4 agenten een wildplasser bekeuren, terwijl er 25 mtr verder op een flinke knokpartij was, maar zij weigerden er na toe tegaan. Toen het knokken afgelopen was, toen gingen zij, om alle omstanders naar een ID tevragen. 8 bekeuringen uitgeschreven.
Mijn buurman zag op zondag ochtend dat er een flinke kras en een deuk in zijn auto zat, ging naar het bureau om aangifte te doen, maar dat kon, want er was geen personeel. Hij stapte kwaad in zijn auto, nog geen 25 mtr verder werd hij aangehouden door een .......jawel oom agent, en kreeg een bekeuring want hij droeg zijn gordel niet. stelletje .............. dieven zijn het. dat durf ik nu rustig teschrijven.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

het is wel een goede wet als ie idd gebruikt wordt waar ie voor bedoeld is.

maar aangezien er elke dag steeds meer illegalen bijkomen hier helpt het geen ene ruk.
je moet beginnen met de allochtonen en criminelen eens goed door te lichten en niet een oude vrouw van bv 80 gaan vragen zonder reden om een id kaart.
Afgezien van de onzin van het lastig vallen van oudere mensen met dit gezever wil ik toch even kwijt dat ik het stuitend vind dat er kennelijk nog steeds mensen hier rondlopen die denken dat het hebben van een niet blanke huidskleur maakt dat je ineens minder mensenrechten hebt

Het lijkt me verre van wenselijk om puur op kleur mensen te gaan selecteren voor controle en gelukkig mag dat ook niet zomaar.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Gast.

Ik deel je mening dat men niet op huidskleur mag afgaan, wat controle ID betreft.

maar door dat onze overheid zo slap is geweest, om alle mesnen maar binnen te laten en daardoor nu problemen krijgen, kon justitie die ID er door drukken.

En zijn wij Rasechte Nederlanders weer een stukje vrijheid en democratie kwijt.

Maar het ergte vind ik dat de politie er misbruik van maakt, wat zij
natuurlijk ontkennen, maar zij moeten nu eenmaal wel hun tax halen wat het aantal bekeuringen betreft, dit is n.l een onderdeel van eventuele promotie, ik schrijf niet daarop maken zij promotie, maar het is een onderdeel van hun beoordeling op promotie, ontken dat maar eens.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Feit blijft dat ze slechts bekeuringen kúnnen schrijven als er overtredingen worden geconstateerd dus als je geen regels overtreedt, kun je ook geen bekeuring krijgen. Ik zie het probleem niet.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door karr-1 »

Feit is niet alleen dat de identificatieplicht er al jaren eerder had moeten zijn, ook de boetes die erop staan zouden hoger moeten zijn. Ik loop al jaren rond met een identiteitskaart en een rijbewijs in mijn zak, ben ze nog nooit kwijt geraakt en heb ze dan ook altijd bij me zonder uitzondering.

En of je nu 18 of 80 bent, de wet is de wet en je hebt je er aan te houden. En al die smoesjes van "Ik kom nooit de deur uit" of "Het is allemaal zo duur" die kennen we allemaal wel nu, dus daar trappen we niet meer in.

Een chip in je arm zodat je altijd te identificeren bent en geen geld meer op zak hoeft te hebben zou ik helemaal voor zijn.

Een politiestaat of machtsmisbruik? Tsja als je iets te verbergen hebt wel ja. Ik ben een normale Nederlandse burger en ben volledig voorstander van deze wet.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Feit blijft dat ze slechts bekeuringen kúnnen schrijven als er overtredingen worden geconstateerd dus als je geen regels overtreedt, kun je ook geen bekeuring krijgen. Ik zie het probleem niet.
ze kunnen idd pas schrijven als er overtredingen worden geconstateerd maar die zijn ze nu gewoon lukraak aan het opzoeken.

nu zoeken ze gewoon iets om je te kunnen pakken.

de schatkist moet worden gevuld voor de volgende troonrede dat die kakzeug weer wat miljoenstjes kan gaan uitgeven aan zichzelf en heel die oranje kak zooi.

wie denk je dat die trowuerij van willem en maxima betaalde juist ja wij de burgers.

als ik ga trouwen kan ik dan ook de rekening daar naar toe gaan brengen gadverdamme zeg.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

maar nu wordt er bij mij thuis ingebroken ik heb de dader goed gezien maar niet kunnen pakken och meneer we hebben het zo druk maakt u maar even een afspraak voor morgen om aangifte te komen doen.

maar een bonnetje omdat ik net mijn auto sta te lossen op een plek waar ik eigenlijk niet mag stil staan heb ik zo te pakken.

dat ze eerst maar eens werken waar ze aan moeten werken

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door karr-1 »

Dat doen ze toch ook? Jij parkeert waar je niet mag parkeren en wordt gepakt. Eigen schuld zou ik zeggen.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

karr-1 reageer eens normaal.

het gaat om het vergelijk ik weet ook dat ik daar niet mag staan en neem dat risico ook.

waar het mij omgaat is als mijn huis wordt leeggehaald door inbrekers moet ik maar een afspraak maken want ze hebben geen tijd maar als je 1 minuut ergens ff iets afgooit ook al mag je daar niet staan dan staan ze al naast je.

en ze hadden geen tijd dat bedoel ik

reageer gewoon eens niet als je er nisk van begrijpt

Gesloten