LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bekeuring ???? hoezo ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
josinge
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2007 15:52

Bekeuring ???? hoezo ?

Ongelezen bericht door josinge »

Nog even naar de winkel na 19.35 uur hele parkeerplaats vol !!!, ik kan niet zo snel heel ver lopen, dus dan wat dichter bij , op de laden en lossen plek want om deze tijd word dit toch niet meer gedaan, ben even weg (kan niet zo snel lopen) en naast mij zijn een hele rits auto's gaan staan ( ja als alles vol is !!) en wat zit er onder mijn ruitenwisser..??!! Jawel.........**** een bekeuring, op een verplicht te betalen parkeerplaats, ben ik nu zo naief ????

Weet het niet hoor ??? Iemand.????

Adviesorgaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2007 15:57

Re: Bekeuring ???? hoezo ?

Ongelezen bericht door Adviesorgaan »

Het ligt er aan waar op welke plek u stond geparkeerd. Is het een afgesloten terrein bij bijv. een winkelcentrum (volledig omheind en voorzien van een toegangshek) dan moet u onderzoeken of het een prive-terrein is. Als het prive-terrein is dan kijken of er een bord is geplaatst dat voor dat terrein de regels van de wegenverkeerswet gelden. In dat geval ontvangt u de prent v.d. politie.
Is het een openbare weg dan heeft u de bon waarschijnlijk v.e. (gemeentelijke) parkeercontroleur gehad. Ga eens kijken of er een bord staat met daarop de vermelding "parkeren alleen in de vakken". Zo ja, dan wordt het wat lastig. Dan is nog nog een kansje. Informeer bij de gemeente of dat terrein door de gemeenteraad is aangewezen als officieel parkeergebied. Zo nee, dan heeft u geluk. Dan is de bon op oneigenlijke grond aan u uitgedeeld. In beroep gaan bij de ontvanger van uw gemeente. De bon die u heeft ontvangen valt onder de categorie gemeentelijke belastingen. U huurt namelijk een plek v.d. gemeente. Het argument dat u niet zo snel kunt lopen zal niet tot succes leiden.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Bekeuring ???? hoezo ?

Ongelezen bericht door C200K »

@Adviesorgaan,

ze geeft toch aan dat ze op een laad- en losplaats stond, dan ben je verder klaar. Tenzij er een onderbord met tijdaanduiding onder hangt, geldt dit bord ALTIJD.

Dus is ze terecht bekeurd, je mag daar immers niet komen als je niet direct aan het laden en/of lossen bent.

kortenhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2007 21:50

Re: Bekeuring ???? hoezo ?

Ongelezen bericht door kortenhof »

Mijn moeder heeft een bekeuring gekregen, terwijl ze kan aantonen nooit in die plaats te zijn geweest. De Officier van Justitie accepteerd haar bezwaarschrift niet. Nu moet ze bezwaar maken bij de kantonrechter en de boete betalen, die krijgt ze, als ze gelijk krijgt, later weer terug. Hoezo besparen bij de rechtbank. EEN telefoontje en effe denken, opgelost. Nu een rechtzaak?????

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Bekeuring ???? hoezo ?

Ongelezen bericht door MLF »

Nog even naar de winkel na 19.35 uur hele parkeerplaats vol !!!, ik kan niet zo snel heel ver lopen, dus dan wat dichter bij , op de laden en lossen plek want om deze tijd word dit toch niet meer gedaan, ben even weg (kan niet zo snel lopen) en naast mij zijn een hele rits auto's gaan staan ( ja als alles vol is !!) en wat zit er onder mijn ruitenwisser..??!! Jawel.........**** een bekeuring, op een verplicht te betalen parkeerplaats, ben ik nu zo naief ????

Weet het niet hoor ??? Iemand.????
u mag daar 24/7 niet parkeren, u bent niet diegene die uitmaakt dat daar om 19.35 uur niet gelost/geladen wordt.

Gesloten