LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In principe wel. Maar alleen als ze van jouw adres de gegevens opgeven in de app. Naam, geb. Datum, ID ,adres. Dan wordt er een brief gestuurd met inloggegevens. Dan moeten ze dus die brief onderscheppen. En met die gegevens inloggen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, praktisch gezien is dat dus niet mogelijk. Tenzij het iemand is die bij de post werkt, maar dan heeft zo iemand die foto's toch ook niet nodig.

Toch blijf ik het maar een raar en nutteloos iets vinden, had er ook nog nooit van gehoord.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nodig is het natuurlijk niet. Grappig en soms is het handig. Ik ben op vakantie en zie dat er een brief gekomen is van de verzekering, of ziekenhuis. Ik bel mijn zoon op. Ga even de post leeg maken. Kijk ff wat de dokter schrijft.

Riksela
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2017 09:26

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Riksela »

Ik heb de app ook al een tijdje. Reuze handig.
Vorig jaar verhuisd en mijn nieuwe adres opgeven. Nee oude niet afgemeld, maar gewoon nw adres opgeven. Oude adres zie je niet meer.
Niks aan de hand.

Tot ik na een paar maanden een brief in de bus kreeg van tntpost dat ik mij had afgemeld. En ik dacht huh, waarom zou ik...
Belletje naar tntpost ..... waarschijnlijk dus de oude bewoners.

Dus ja vond ik niet fijn dat hun mijn post mee konden kijken.

Andere kant...ik kreeg veel post van hun .... deurwaarder en diverse aanmaningen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Theotrucker »

TNT Post, dat was toch acht jaar geleden? Je zegt oude adres zie je niet meer en daarna ik kreeg veel post van hun, deurwaarder.... Etc.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Costnix »

Er valt bij mij niets te hengelen uit mijn brievenbus. De post valt bij mij op de deurmat.

Riksela
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2017 09:26

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Riksela »

Theotrucker schreef:
24 mar 2019 10:03
TNT Post, dat was toch acht jaar geleden? Je zegt oude adres zie je niet meer en daarna ik kreeg veel post van hun, deurwaarder.... Etc.


Oké Postnl dan 😉

Toen ik mijn nieuwe adres had ingevoerd zag ik de post van mijn oude adres niet meer. Dus ik heb mij niet specifiek afgemeld. Je kan maar 1 adres voor je app gebruiken.

Op mijn nieuwe adres, waar ik elke dag de deur open en mijn bed staat 😂😉 kreeg ik post van de vorige bewoner, waarvan het bed niet meer in dit huis staat, die blijkbaar verzuimd hadden hun verhuizing te melden. Paar ik doorsturen niet erg, maar dan stop het wel voor mij.

Na een paar maanden kreeg ik een brief van Postnl 😉 dat ik mij afgemeld had.

Maar dat had dus blijkbaar de oude bewoner gedaan. En die heeft dus diverse maanden de post kunnen volgen van mij en 😂😂😂 de aanmaningen van hun.

Zo iets duidelijker? 😉

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Pyhat »

Op basis waarvan heb je deze aanname gedaan? Even logisch nadenken: het zou toch van de gekke zijn als een particulier bedrijf toegang krijgt tot de GBA. Als je dan over privacyschending begint dan is jouw wens een oneindig veel grotere privacyschending dan het probleem wat je schetst.
Zonder zo'n koppeling hadden ze wat mij betreft nooit zo'n dienst mogen lanceren. Mijn aanname was daarom dat ze dat blijkbaar hadden geregeld. PostNL weet in principe waar mensen wonen (ze krijgen namelijk naast een adres meestal ook een naam), maar daarmee zeg ik toch niet dat ik per se een voorstander ben van zo'n koppeling met de GBA? Volgens mij boeit dat ook niet, het gaat erom hoe ze het wel hebben geregeld en dat is volgens mij niet OK. Als je wilt voorkomen dat de vorige bewoners de foto's krijgen, dan kan je dus sinds de introctie van deze dienst niet meer om de PostNL app heen. Als het aan mij ligt stoppen ze gewoon met deze dienst. We hebben het altijd gered zonder de foto's, dus dat lukt nu ook wel weer.

Gesloten