LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door Boekweit »

Beste mensen , bent u ook van oordeel dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met dit kabinet .

Alles wordt duurder , maar geen compensatie

Mensen kunnen geen huis meer kopen , zodat de bouw stil komt te liggen

Eerst zijn ze bezig de horeca en sportkantines failiet te laten gaan , door hun algehele rookverbod i.p.v. bepaalde tijden niet te laten roken

Nu weer komen er 15.000 tot 20.000 zonder baan , omdat ze de zondagopeningen fors willen inkorten

Zo zijn er nog vele achteruitgangen , hoe lang moeten wij hier nog aan mee doen , of komt Nederland eindelijk eens in opstand , laat uw mening horen !!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

of komt Nederland eindelijk eens in opstand , laat uw mening horen !!
Nederland komt niet in opstand omdat de overheid er wel voor heeft gezorgd, dat bijna niemand de tijd meer krijgt om in opstand te komen: in opstand komen betekent veelal een financieel offer brengen en daar voelen slechts weinigen wat voor: veel gehoorde uitspraken zijn: "Ik moet mijn hypotheek betalen" of "Ik moet aan die en/of die verplichting voldoen"

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik vind het eigenlijk wel goed gaan in NL.

Net een huis gekocht op 1 inkomen, ging makkelijk. Alles wordt wel duurder, maar mijn inkomen stijgt meer, dus dat boeit me niks. Daarnaast kan het rookverbod me echt niks interesseren, want ga ik zowiezo nooit naar die onzin dingen.

Er is werk zat, dus als je niet in de winkel kan staan op zondag dan zoek je toch wat anders.

Kortom, voor mij gaat het goed :) en eigenlijk denkt iedereen zo in mijn omgeving.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door testcase »

Beste mensen , bent u ook van oordeel dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met dit kabinet .
Hmmm,

ik herken hier een tekst van onze SP vrienden. Je weet wel die partij die heel goed kan klagen, zeuren. Maar zelf te beroerd zijn om verantwoordelijkheid te dragen als je de kans krijgt. Want zelf beleid maken maakt je kwetsbaar, dan kunnnen anderen tegen je gaan schopen. Dus categorie handophouders en geen handen uit de mouwen.
Alles wordt duurder , maar geen compensatie
Alles wordt duurder, echt zo'n bejaardentehuis uitspraak. Compensatie krijg je niet automatisch maar moet je verdienen. De wereld is maakbaar mijn vriend. Ook door jou, maar moet je wel wat voor doen. ONDERNEMEN. dus ook risico dragen en niet achterover leunen en toeteren.
Mensen kunnen geen huis meer kopen , zodat de bouw stil komt te liggen
wat een cheap shot. Er is een kredietcrisis vriend. Schiet jij het anders even voor zou ik zeggen ......
Eerst zijn ze bezig de horeca en sportkantines failiet te laten gaan , door hun algehele rookverbod i.p.v. bepaalde tijden niet te laten roken
Over appels en peren gesproken. Voor mij gaat gezondheid voor alles.
De rest is verslavingsgebrabbel.
Nu weer komen er 15.000 tot 20.000 zonder baan , omdat ze de zondagopeningen fors willen inkorten
de beperking van de zondagsopening is inderdaad van die Gristenen betutteling, maar die banen...... Je moet niet alles geloven wat ze schrijven.
Zo zijn er nog vele achteruitgangen , hoe lang moeten wij hier nog aan mee doen , of komt Nederland eindelijk eens in opstand , laat uw mening horen !!
O ja heb je die SP retoriek weer. Algemeen onzinnig getoeter zonder deugdelijke onderbouwing.Ik zou zeggen GA EENS AAN HET STUUR ZIITEN ipv aan de wal.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door Remster »

Een betere wereld begint bij jezelf.

Als je gelukkig wordt van klagen moet je dat gewoon blijven doen.

Persoonlijk vind ik dat we het niet zo slecht hebben hier in nederland, afgezien van het weer.

Fijn weekend.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

De kredietcrisis wordt kunstmatig in leven gehouden en wordt erger gemaakt dan dat deze in werkelijkheid is en de Nederlandse economie vaart daar wel bij.

Elk bedrijf profiteerd hiervan al laten zij dat op een andere manier zien. Dit zijn meteen mooie excuses voor hen om 1 en ander op te schorten en zelf meer geld in eigen zak te steken.

Krediet crisis.. LAAT MIJ NIET LACHEN MAN!!! Grootste flauwekul. Het valt allemaal wel mee, maar wordt nogmaals erger gemaakt dan dat het is. Leuk he media. Iedereen maakt er misbruik van enne bedrijfsresultaten kun je negatief en positief beinvloeden dus kom daar niet mee aanzetten.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door sjoegel »

Maarten is Jan Marijnissen. Klagen helpt niet. Ga werken. Verdien zelf geld in plaats van je hand op te houden en kijk niet afgunstg naar anderen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door marnix »

@Maarten, wees blij dat je niet werkt bij een bedrijf dat ineens in de problemen is gekomen. Of dat jij als laatste erbij gekomen bent en er nu uitvliegt. natuurlijk zijn er lieden die voordeel hebben bij deze mindere tijden maar zoals altijd is Jan met de pet weer het haasje.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik en Jan Marijn.. Nou dat zal toch niet... Ik heb gewoon mijn ogen open en door dat kunstmatig in leven gehouden wordende kredietcrisis donderstraalt alles weer lekker in elkaar. Hebben zij gewoon een mooie smoes om weer tegengas te geven.

Tuurlijk worden er jammerlijk mensen ontslagen in deze periodes en daar maken bedrijven nu meteen misbruik van.

Daarbij... Ik werk gewoon net als ieder ander ook voor een werkgever die afhankelijk is van Staatsgeld en gemeentegeld.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door Big-V »

Daarnaast kan het rookverbod me echt niks interesseren, want ga ik zowiezo nooit naar die onzin dingen.
Onzin dingen? Feesten? Café's? Discotheken? Restaurants? Festivals? Concerten? Spannend leven!
En hoe bekrompen kun je zijn om het probleem van een maatschappelijke kwestie enkel en alleen aan jezelf af te meten?
ik herken hier een tekst van onze SP vrienden. Je weet wel die partij die heel goed kan klagen, zeuren. Maar zelf te beroerd zijn om verantwoordelijkheid te dragen als je de kans krijgt.
Ik zou zeggen GA EENS AAN HET STUUR ZIITEN ipv aan de wal.
Wat een onzin. Wanneer heeft de SP nu de kans gekregen om te regeren?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door Langhaar »

Huishoudboekje van een Europarlementariër
De kredietcrisis heeft ons in een stevige greep. Banken vallen om, huizen zijn aan de straatstenen niet meer kwijt te raken en werkloosheidscijfers stijgen als een raket. Heel de wereld kreunt en steunt onder de recessie. Heel de wereld? Nou, er is een dorpje dat dapper weerstand blijft bieden. Het is gelegen in België en het heet het Europarlement. Daar gaat het namelijk nog crescendo met de economie. Met dank aan de 500 miljoen Europese belastingbetalers. Laten we de huishoudboekjes even naast elkaar leggen. Over de uwe hebben we geen inzicht, over die van de Europarlementariërs wel. Nu wisten we wel dat het een goedbetaalde luizenbaan is, maar dat je na één ambtstermijn sowieso miljonair bent, was voor ons ook een verrassing. Komt ie dan hè:

Tot groot verdriet van de Europarlementariërs is de salariëring onlangs teruggeschroefd tot het salaris van een Kamerlid in eigen land. Nederlandse Europarlementariërs moeten het dus doen met 92.899,87 euro op jaarbasis, exclusief eindejaarsuitkering. Inderdaad, een fooi. Maar gelukkig hebben de Europarlementariërs nog een aantal andere fiscale voordeeltjes. Taal- en computercursussen worden door u bekostigd. En natuurlijk betalen we ook hun reis en verblijfskosten.

Alles graties

Verder genieten Europarlementariërs een gratis (nou ja, door u betaalt) ongevallenverzekering, alsmede een gratis reisverzekering en levensverzekering. Ziektekosten? Gratis, voor zowel Europarlementariër zelf als zijn of haar familieleden. En dan niet zo’n lullig basispakketje. Neen, alles wordt vergoed: brillen, contactlenzen, tandartskosten, hydrotherapie, modderbaden, aerosoltherapie en accupunctuur.
Zelfs wanneer Europarlementariërs het veld moeten ruimen, behouden zij tot maximaal twee jaar bovengenoemde voordeeltjes. Inclusief de geneugten als EU-kortingen in restaurants, cafés, bibliotheken en telefoonkosten.

Pensioen? Natuurlijk, maar dan wel tegen een speciaal gereduceerd EU-belastingtarief (13 tot 17 procent afhankelijk van familieomstandigheden). Want alleen idioten dragen 52 procent belasting af aan schatkistbewaarder Wouter Bos.

Inflatiecorrectie van 34 procent

En dan is daar natuurlijk altijd nog de mogelijkheid een familielid in te huren als assistent. Kun je gewoon declareren en tot 2014 mag je je partner in ieder geval op de loonlijst laten staan. Extra inkomsten door deze truc speciaal? Zo’n 60.000 euro op jaarbasis. Daarnaast mag je nog gewoon een secretaresse inhuren en een paar onderzoekers. Misschien iets voor de kiddo’s, wanneer deze geen zin hebben in een krantenwijk. Je hebt immers 190.000 euro op jaarbasis te verdelen voor zijn hofhouding. Was overigens iets lager, maar de EU heeft in vijf jaar tijd een inflatiecorrectie van 34 procent! toegepast.

Reiskosten? Declareren die handel. Dealtje sluiten met lokaal reisbureau en wekelijks een duur ticket declareren terwijl je in werkelijkheid gebruik maakt van low cost airlines als Easy Jet en Ryan Air. Doet iedereen, dus waarom ook niet? Daarnaast mag jaarlijks 3750 euro worden gedeclareerd voor reisjes wereldwijd, wanneer je maar kunt aantonen dat het iets te maken heeft met het Europees parlement. Je declaraties invullen op een subtropisch eiland is werk, dus legitiem.

Bezemkast als kantoor +45.000 euri

Daarnaast heeft iedere Europarlementariër recht op twee volledig gemeubileerde kantoren op uw kosten en een kantoor in het land van herkomst. Dat mag gewoon de bezemkast thuis zijn, waarvoor je vervolgens wel even 45.000 euro declareert. Gratis wonen dus, betaalt door u.

Europarlementariërs krijgen voorts 267 euro per dag als onkostenvergoeding. Bonnetjes hoeven niet te worden overlegd. Dus wekelijks even afstempelen in het Euro parlement en declareren. Uitgaande van de 40 weken per jaar dat er wordt vergaderd levert dit toch weer mooi 75.000 euro op.

Bij elkaar opgeteld ontvangt een gemiddelde Europarlementariër jaarlijks 416.000 euro aan salaris, onkostenvergoedingen en pensioen. Een termijn, van vijf jaar, levert dus dik twee miljoen euro op. Of zoals de Times schrijft: met een beetje goeie financiële adviseur hou je jaarlijks dik 200.000 euro op, wat neerkomt op een miljoen per ambtstermijn. Zonder rente.

Ja, opeens weet je het, je wordt Europarlementariër! Of zoals David Craig van The Times stelt: “I soon realised that the EU project and the institutions have been hijacked by an arrogant, self-serving and undemocratic elite, which has become increasingly isolated from and disdainful of the people who pay their considerable salaries, expenses and pensions – us.” Geef die man een prijs ofzo...


www.vrijspreker.nl...
www.allepersberichten.nl...
www.nrc.nl...

www.dumpert.nl

Toen er dus een stemming was of wij onze grondwet wilden aanpassen aan Europa toen waren de Nederlanders dus tegen.
Nee, zei men toen in den Haag; we moeten het de mensen beter uitleggen, want die zijn zeker nog een beetje dom, ze begríjpen het nog niet...

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Dit Kabinet probeert alles stuk te maken , wat is uw mening

Ongelezen bericht door Ulbe »

Sjorsie1982:
Ik vind het eigenlijk wel goed gaan in NL.

Net een huis gekocht op 1 inkomen, ging makkelijk. Alles wordt wel duurder, maar mijn inkomen stijgt meer, dus dat boeit me niks. Daarnaast kan het rookverbod me echt niks interesseren, want ga ik zowiezo nooit naar die onzin dingen.

Er is werk zat, dus als je niet in de winkel kan staan op zondag dan zoek je toch wat anders.

Kortom, voor mij gaat het goed Smile en eigenlijk denkt iedereen zo in mijn omgeving.
In principe kan iedereen met een normale baan een huis kopen, en vooral wanneer je een HBO of hogere opleiding hebt genoten, is een huis kopen een makkie!,

Echter werk hebben en houden is momenteel een item!, veel bedrijven gaan inkrimpen en bezuinigen, en wanneer je dan de straat op rolt, heb je een probleem,

En wanneer je dan een huis hebt, en je verdient alleen de kost, en je zit in een moeilijke regio waar weinig werk is, dan kun je het wel eens erg benauwd krijgen!,

In principe is niks vanzelfsprekend, en wees blij dat je normaal werkt hebt, dan kun je een fijne toekomst opbouwen in je eigen huis, die tenslotte even wat meer luxe biedt dan de gemiddelde basic huur meuk!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten