LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Maffia

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

Obelix1 schreef:
15 okt 2019 23:08
Om hoeveel duiven gaat het nu eigenlijk, 12 m2 daar gaan best wel een vracht in.
Die duiven maken best een pokken herrie hoor, zou mijn buurman niet wezen. Ik denk dat daar het balletje is gaan rollen.

Een paal met een hokje waar een duif z`n vleugels niet kan uitslaan, lijkt me voor niemand een probleem. Maar een guesthouse :o
stuk of 20 of zo.. pure hobby geen idee exact
maar de klaagden eigelijk al toen het hok er nog geen dag stond zonder dat er nog maar 1 duif in zat

dus tja...

ik denk dat ik ook iets moet toelichten de vrouw zij duidelijk dat er geen vergunning nodig was.. en wij hebben wel gevraagd of we dat zwart op wit konden krijgen.. daar begonnen ze niet aan on.. als er iets was konden ze bij haar komen en ze maakte gehakt van de buren..
nu heb ik ook aan mensen gevraagd die net een aanbouw hebben gedaan... die dit ook zonder vergunning hebben mogen doen.. dus het verhaal is niet zo vreemd en dus dat je zonder vergunningen wel wat mag doen.. en ja we wouden het zwart op wit hebben maar dat deed ze niet.. hier hebben we wel om gevraagd..

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door witte angora »

RGV schreef:
15 okt 2019 23:20
maar de klaagden eigelijk al toen het hok er nog geen dag stond zonder dat er nog maar 1 duif in zat
Dus alle instanties zitten fout, en de buren zitten ook fout, dat ze zomaar durfden te klagen?

Wat is eigenlijk de reden dat die gemeenteambtenaar zei dat ze gehakt van de buren zou maken als ze zouden durven te klagen? Wat heb je toen precies gezegd/gevraagd?

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

witte angora schreef:
15 okt 2019 23:30
Dus alle instanties zitten fout, en de buren zitten ook fout, dat ze zomaar durfden te klagen?

Wat is eigenlijk de reden dat die gemeenteambtenaar zei dat ze gehakt van de buren zou maken als ze zouden durven te klagen? Wat heb je toen precies gezegd/gevraagd?
moederslink schreef:
15 okt 2019 22:38

nou we hebben gevraagd of we hiermee geen problemen krijgen bijvoorbeeld met de buren..
hierop heeft ze dus dat geantwoord... we moesten het melden bij de buren dat we een duivenhok gingen bouwen.. en dat was het..
meer niet..

dus ook de vraag van vergunningen en of we het zwart op wit konden krijgen..
Laatst gewijzigd door RGV op 15 okt 2019 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door witte angora »

RGV, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je kunt je wel in je eigen triestigheid rond willen wentelen, maar daarmee komen we niet verder.

Je blijft maar zeggen dat er geen vergunning nodig was, maar die was juist wel nodig, je bent alleen verkeerd voorgelicht. Wat jou logisch lijkt is gewoon niet gebeurd, klaar, simpel, over en uit.

Nogmaals de vraag: wat vroegen of zeiden jullie waarop de betreffende gemeenteambtenaar zei dat ze gehakt van de buren zou maken als die durfden te klagen? Ik wil daar nu eens heel concreet antwoord op hebben.

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

witte angora schreef:
15 okt 2019 23:36
RGV, je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je kunt je wel in je eigen triestigheid rond willen wentelen, maar daarmee komen we niet verder.

Je blijft maar zeggen dat er geen vergunning nodig was, maar die was juist wel nodig, je bent alleen verkeerd voorgelicht. Wat jou logisch lijkt is gewoon niet gebeurd, klaar, simpel, over en uit.

Nogmaals de vraag: wat vroegen of zeiden jullie waarop de betreffende gemeenteambtenaar zei dat ze gehakt van de buren zou maken als die durfden te klagen? Ik wil daar nu eens heel concreet antwoord op hebben.
nou we hebben gevraagd of we hiermee geen problemen krijgen bijvoorbeeld met de buren..
hierop heeft ze dus dat geantwoord... we moesten het melden bij de buren dat we een duivenhok gingen bouwen.. en dat was het..
meer niet..

dus ook de vraag van vergunningen en of we het zwart op wit konden krijgen..

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de maat, van wat je vergunningvrij mag bouwen is ook weer afhankelijk van de maat van de vrije ruimte in de tuin.

Er mag tegenwoordig zeker heel veel vergunningvrij in de achtertuin worden neergezet.

En juist omdat die overkapping dus weg moest, zou het best zo kunnen zijn dat dat hok nu wel aan de eisen voldoet..

Ik zou de regels nog maar eens nalopen niet meteen dat duivenhok afbreken.

Men hoeft natuurlijk helemaal niet te melden aan de buren wat men gaat bouwen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

En waarom niet doorgedramd om wel iets zwart op wit te krijgen?
Dan sta je toch 100 x sterker ?
Ik snap ergens best dat u er van uit gaat dat die vrouw op de juiste plek zit en u juist informeert, maar ik was niet gaan slopen en had iets zwart op wit willen hebben, zeker met zo.n groot bouwwerk , maar goed ik ben u niet.

Woont u in de stad , in een dorp of ergens achteraf?
Dat maakt ook nog verschil qua vergunningen binnen een gemeente natuurlijk.

Kan het zijn dat die vrouw en jullie buren elkaar kennen en elkaar niet lusten ? :oops:

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

Lady1234 schreef:
15 okt 2019 23:38
Maar de maat, van wat je vergunningvrij mag bouwen is ook weer afhankelijk van de maat van de vrije ruimte in de tuin.

Er mag tegenwoordig zeker heel veel vergunningvrij in de achtertuin worden neergezet.

En juist omdat die overkapping dus weg moest, zou het best zo kunnen zijn dat dat hok nu wel aan de eisen voldoet..

Ik zou de regels nog maar eens nalopen niet meteen dat duivenhok afbreken.

Men hoeft natuurlijk helemaal niet te melden aan de buren wat men gaat bouwen.
dat is het dus we zijn netjes wezen vragen.. wij hadden dus 1 meter.. dus als we ergens anders 11 meter vanaf haalde dan zouden wij een hok van 12 meter mogen bouwen.. zonder vergunning
en we hebben echt meerdere malen gevraagd is er geen vergunning nodig.. etc.. we wouden geen gezeik ook niet met de buren.. hebben alles gedaan zoals gezegd.. en ze geven ook de fout toe..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

PS : RVG: u heeft om 23.36 u uw reactie aangepast van 23.33 u en nu staat er een verkeerde quote...
Het lijkt nu of ik dat gezegd heb.

En wat ze toegeven is dat die vrouw niet op de juiste plek zat en u verkeerd heeft geïnformeerd .
En ook dat staat niet vastgelegd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat wil je nu precies bereiken met dit topic? Dat is mij dus niet duidelijk. Je blijft in een cirkeltje ronddraaien met dezelfde klacht, maar hoe wil je het nu opgelost zien?

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
15 okt 2019 23:42
En waarom niet doorgedramd om wel iets zwart op wit te krijgen?
Dan sta je toch 100 x sterker ?
Ik snap ergens best dat u er van uit gaat dat die vrouw op de juiste plek zit en u juist informeert, maar ik was niet gaan slopen en had iets zwart op wit willen hebben, zeker met zo.n groot bouwwerk , maar goed ik ben u niet.

Woont u in de stad , in een dorp of ergens achteraf?
Dat maakt ook nog verschil qua vergunningen binnen een gemeente natuurlijk.

Kan het zijn dat die vrouw en jullie buren elkaar kennen en elkaar niet lusten ? :oops:
dat zwart op wit dat kregen we dus niet.. en ja dan sta je wel sterker.. ben ik mee eens.. wij wonen in een dorp en ik ken meerdere mensen die recent een aanbouw hebben gedaan die op de zelfde manier zijn ingelicht.. en je mag zoveel bouwen op je grond etc.. zonder vergunningen.

en ook dan het verhaal van dat wij maar 1 meter mochten bouwen en we hadden 12 meter nodig .. en dus als we 11 meter van de overkapping weg zouden halen dan zaten we precies op de meters..
en dat hebben we gedaan

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok ...verder wel duidelijk , maar nu ? Wat gaat u of uw vader nu doen ?
Staat dat duivenhok er eigenlijk al , helemaal klaar en afgewerkt?
Nog zonder duiven ...neem ik aan :o

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

witte angora schreef:
15 okt 2019 23:46
Maar wat wil je nu precies bereiken met dit topic? Dat is mij dus niet duidelijk. Je blijft in een cirkeltje ronddraaien met dezelfde klacht, maar hoe wil je het nu opgelost zien?
nou we weten niet zo goed wat we hier mee aan moeten..
en zouden graag advies van iemand willen horen wat we moeten doen..

wij zijn verkeerd ingelicht.. dat is duidelijk en hier hebben wij naar gehandeld..
de gemeente geeft de fout toe..
maar wij zitten met de kosten dat de overkapping is weggehaald en dat een duivenhok wat ook geld kost blijkbaar weg moet .
ik vind dat de gemeente het gewoon netjes moet oplossen.. en niet ons het gevoel geven dat wij een stelletje criminelen zijn die iets fout hebben gedaan. zo voelt het .. en de druk bij ons leggen..
zeg dan tegen ons lossen het op wij hebben jullie verkeerd ingelicht dus geef dan een vergunning kosteloos en we regelen het allemaal of we vergoeden jullie alle kosten die jullie gemaakt hebben en we halen het hok weg.. dat zou ik netjes vinden..
anders waren wij hier nooit aan begonnen..

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
15 okt 2019 23:51
Ok ...verder wel duidelijk , maar nu ? Wat gaat u of uw vader nu doen ?
Staat dat duivenhok er eigenlijk al , helemaal klaar en afgewerkt?
Nog zonder duiven ...neem ik aan :o
het duivenhok staat er helemaal klaar en is helemaal afgetimmerd met hokjes etc. . maar omdat de gemeente met dwangsommen kwam etc.. is mijn vader op dat moment helemaal ingestort.. toen had hij er wel wat duiven in zitten ..
omdat hij op dat moment zo ziek was van het hele verhaal heeft hij alle duiven weer weggedaan...

nu gaat het wel weer wat beter met hem.. ik heb toen bij de eerste gesprekken die we hadden met de wethouder in de mail ook heel duidelijk aangegeven dat mijn vader heel erg ziek was.. of ze daar rekening mee konden houden..

ja wat gaan we doen.. dat is de vraag.. ik vind dat de gemeente het netjes moet oplossen en niet de druk bij mijn vader neer moet leggen.. ik zie 2 opties of ze geven de vergunning kosteloos van mij apart of ze vergoeden alle kosten die mijn vader heeft gemaakt en breken het duivenhok van 6x2 maar af. tenminste dat zou ik eerlijk vinden..

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
15 okt 2019 22:50
Ik denk aan een schadeclaim voor de kosten van het bouwen en afbreken van dat duivenhok. Immers, bij juiste informatie zou dat hok nooit gebouwd zijn.
Lastige zaak. Je zult wel moeten bewijzen dat onjuiste informatie verstrekt is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo zou u het willen.
Waarom begint u niet opnieuw van voren af aan....
vraag toestemming, zwart op wit en wel/ geen vergunning zwart op wit .
U heeft uw meters vd overkapping nu weggehaald , deze meters heeft u gebruikt voor dit duivenhok.
Laat iemand , een geautoriseerd iemand , komen kijken , bewandel pro actief zelf de juiste juridische weg en wacht eventuele bezwaarprocedures van uw buren af en dan maar weer verder zien ....
Vooralsnog niks slopen dus en er ook dan maar nog geen duiven in laten ...

Ik hoor graag hoe dit afloopt...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door witte angora »

RGV schreef:
15 okt 2019 23:59
ik vind dat de gemeente het gewoon netjes moet oplossen.. en niet ons het gevoel geven dat wij een stelletje criminelen zijn die iets fout hebben gedaan. zo voelt het .. en de druk bij ons leggen..
zeg dan tegen ons lossen het op wij hebben jullie verkeerd ingelicht dus geef dan een vergunning kosteloos en we regelen het allemaal of we vergoeden jullie alle kosten die jullie gemaakt hebben en we halen het hok weg.. dat zou ik netjes vinden..
anders waren wij hier nooit aan begonnen..
Die vergunning ga je dus niet zomaar krijgen. Er moet gewoon een procedure doorlopen worden. Sowieso heb je al je buren tegen je. Dat heb ik je al gezegd. Je kunt het uiteraard proberen, maar je zult het moeten aanvragen. Dat komt niet vanzelf, en het komt ook niet vanzelf naar aanleiding van dit topic.

Volgens moederslink zit een schadevergoeding er niet in, ik denk eerder van wel. Dat is ook al besproken. Ook dat kun je proberen. Maar ook dat komt niet vanzelf, en ook niet naar aanleiding van dit topic.

De antwoorden heb je al lang en breed, en toch blijf je maar jammeren en jammeren over het onrecht wat je is aangedaan. Dus nogmaals: wat probeer je nu te bereiken?

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
16 okt 2019 00:12
Zo zou u het willen.
Waarom begint u niet opnieuw van voren af aan....
vraag toestemming, zwart op wit en wel/ geen vergunning zwart op wit .
U heeft uw meters vd overkapping nu weggehaald , deze meters heeft u gebruikt voor dit duivenhok.
Laat iemand , een geautoriseerd iemand , komen kijken , bewandel pro actief zelf de juiste juridische weg en wacht eventuele bezwaarprocedures van uw buren af en dan maar weer verder zien ....
Vooralsnog niks slopen dus en er ook dan maar nog geen duiven in laten ...

Ik hoor graag hoe dit afloopt...
dit gaan we denk ik ook wel doen..
we vragen alleen aan iedereen om advies..

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

witte angora schreef:
16 okt 2019 00:13
RGV schreef:
15 okt 2019 23:59
ik vind dat de gemeente het gewoon netjes moet oplossen.. en niet ons het gevoel geven dat wij een stelletje criminelen zijn die iets fout hebben gedaan. zo voelt het .. en de druk bij ons leggen..
zeg dan tegen ons lossen het op wij hebben jullie verkeerd ingelicht dus geef dan een vergunning kosteloos en we regelen het allemaal of we vergoeden jullie alle kosten die jullie gemaakt hebben en we halen het hok weg.. dat zou ik netjes vinden..
anders waren wij hier nooit aan begonnen..
Die vergunning ga je dus niet zomaar krijgen. Er moet gewoon een procedure doorlopen worden. Sowieso heb je al je buren tegen je. Dat heb ik je al gezegd. Je kunt het uiteraard proberen, maar je zult het moeten aanvragen. Dat komt niet vanzelf, en het komt ook niet vanzelf naar aanleiding van dit topic.

Volgens moederslink zit een schadevergoeding er niet in, ik denk eerder van wel. Dat is ook al besproken. Ook dat kun je proberen. Maar ook dat komt niet vanzelf, en ook niet naar aanleiding van dit topic.

De antwoorden heb je al lang en breed, en toch blijf je maar jammeren en jammeren over het onrecht wat je is aangedaan. Dus nogmaals: wat probeer je nu te bereiken?
eigelijk advies
ja jammeren is dan maar het woord.. kan er ook niks aan doen
ik dank je voor je advies en wat ik er uit op maak op alles is dat we de vergunningen moeten aan gaan vragen.. of als ze dat niet willen geven dan maar een schade vergoeding.. wat ik dan ook terecht zou vinden..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk idd dat een schadevergoeding er niet in zit.
Hoe krijg je bewezen wat die vrouw heeft gezegd?
De gemeente heeft alleen toegegeven dat ze hier fout in zaten dat die vrouw geen bevoegd orgaan was zeg maar.
Tja en dan..... sorry ....maar nu graag de juiste procedure dan toch ?
Dwangsommen....poeh....zo snel mogelijk de juiste weg gaan bewandelen , zou ik zeggen .
Er moet heel snel duidelijkheid komen, zwart op wit.
Dus Ts ....niet er in blijven hangen , maar actie ondernemen enne......een goed gesprek ondertussen met de buren voeren.
De buren kunnen klagen , maar als u de vergunning heeft houdt het op voor hun.

Gesloten