LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeentebelasting kwijtschelden: hoelang wachten op reactie?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Mwmargrietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2020 08:23

Gemeentebelasting kwijtschelden: hoelang wachten op reactie?

Ongelezen bericht door Mwmargrietje »

Goedemorgen,

Ik heb in maart 2019 kwijtschelding aangevraagd voor de gemeentelijke belastingen en waterschapsbelasting.
Nu kan ik mij heugen dat het in 2018 ook erg lang duurde, in december had ik een reactie terug van ze.
Maar over 2019 heb ik tot op heden nog steeds niks gehoord..
Ik vraag me af of zij ook binnen een wettelijk termijn moeten reageren? Over een paar weken ligt die van 2020 al in de bus. 😯
Ik word hier onrustig van. Het duurt zo lang..
Overigens heb ik al eens gebeld en ze hadden het er erg druk mee, was het antwoord toen

Mvg
Margriet
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jan 2020 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Gemeentebelasting kwijtschelden: hoelang wachten op reactie?

Ongelezen bericht door mahadma »

Uit ervaring (andere geholpen met) blijkt dat er binnen 3 maanden vaak een reactie is. Die kwam ook, echter, niet de gewenste. Dus herhaaldelijk in bezwaar gegaan. Uiteindelijk in december van het lopende jaar een gesprek gehad op kantoor van de directie; gevolg: kwijtschelding. Ik zou de vraagsteller adviseren nogmaals een rappel te doen bij deze "hardwerkende" ambtenaren.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeentebelasting kwijtschelden: hoelang wachten op reactie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is niks anders als luiheid en laksheid. Hier komt de aanslag van de gemeente in maart binnen. Dan mag je wel een formulier invullen, maar geen documenten meesturen, want ze weten letterlijk niet wat ze ermee moeten. Dan na een maand of drie een brief dat ze geen berekening kunnen maken, met het verzoek binnen 10 dagen alsnog de betreffende documenten aan te leveren. Als je belt dat je de documenten bij de aanvraag hebt meegestuurd wordt het ontkend, ze zijn gewoon 'weg'. Vreemd genoeg hebben mensen in die tijd nét het vakantiegeld binnen, terwijl je niet meer dan 1500 euro op de rekening mag hebben staan. Heb je meer is het: 'dag kwijtschelding'. En als je niet binnen 10 dagen kunt reageren omdat je net op vakantie bent, is het: 'dag kwijtschelding'.

Stuur je de gevraagde documenten in, dan duurt het nog een maand of drie, vier, voor je bericht krijgt. Dan heb je - alweer - 10 kalenderdagen de tijd om in beroep te gaan. En vervolgens duurt het - juist ja.

Wat je er aan kunt doen? Niks...

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gemeentebelasting kwijtschelden: hoelang wachten op reactie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan in de maand, als dat mag, maar rood gaan staan, wat het vakantiegeld dan weer goed maakt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Gemeentebelasting kwijtschelden: hoelang wachten op reactie?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Mwmargrietje, ik zou persoonlijk naar het betreffende kantoor gaan, zoals @mahadma ook deed.
De termijn waar u het over heeft is absurd lang. Ik denk dat u ze daar in een ontmoeting wel van kunt overtuigen :wink:
Succes!

Gesloten