LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huur-zorg toeslagen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
lexgensen
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:26

huur-zorg toeslagen

Ongelezen bericht door lexgensen »

Dit jaar over 2018 voor eerste keer toeslagen aangevraagd en ontvangen,
Ik ben nu sinds een maand woonachtig in een particuliere zorginstelling ( Defensie Bronbeek) ik betaal daar een vast bedrag, percentage
van inkomen. Kan ik voor aanvragen toeslagen een percentage rekenen voor huur kamer en verzorging/ziektekosten?
Graag advies. Bij voorbaat dank voor te nemen moeite.
De Veteraan.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: huur-zorg toeslagen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens komt u niet voor huurtoeslag in aanmerking. Daarvoor moet u een zelfstandige woonruimte hebben met keuken en wc.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... urtoeslag/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: huur-zorg toeslagen

Ongelezen bericht door moederslink »

Zorgtoeslag kunt u wel aanvragen en krijgen en idd huurtoeslag dus niet.

Misschien zijn bij de belastingaangifte vlg jaar bepaalde ziektekosten aftrekbaar.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: huur-zorg toeslagen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als ik u was, zou ik de Belastingdienst hierover even bellen om te vragen of u wel in aanmerking komt voor huurtoeslag nu u in Bronbeek zit.
Mocht dat namelijk niet het geval zijn, dan moet u direct de huurtoeslag stopzetten, omdat u anders volgend jaar bijna alles moet terug betalen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: huur-zorg toeslagen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Deze medische kosten zijn aftrekbaar.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... zicht-2019

Vroeger kon men 25 procent van de eigen bijdrage aan een instelling opvoeren als medische kosten,maar dat is allang afgeschaft.

Gesloten