inloggegevens gokaccounts

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je zou de bijstandsuitkering beter voorwaardelijk kunnen noemen. Zodra je deels of geheel in je eigen onderhoud kunt voorzien wordt de uitkering afgebouwd of gestopt.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
07 sep 2023 15:43
Ron5300 schreef:
07 sep 2023 15:23
De bijstandsuitkering is van tijdelijke aard dat staat vast maar wat de bijstandsgerechtigde met die uitkering doet is een eigen verantwoordelijkheid en doet ook helemaal niet ter zake.
Oneens. Bij iedere andere vorm van inkomen heb je helemaal gelijk, maar juist bij bijstand niet. Die is er om iemand een bestaansminimum te garanderen, niet om te gokken.
Is dat wettelijk vastgelegd? Of is dat meer jou morele oordeelt?
Daarom was mijn vraag: mag je gokken als je een bijstandsuitkering ontvangt? Het lijkt mij toch dat je vrijelijk over je maandelijkse uitkering mag beschikken en uit mag geven aan wat jij wilt?

Of dat verstandig is is iets anders

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar elke cent die je inlegt, wordt dus op je uitkering gekort.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... 20bijstand.

Dus hup aan het werk, uitkering stop, kan je je helemaal arm gokken.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
07 sep 2023 17:02
Maar elke cent die je inlegt, wordt dus op je uitkering gekort.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... 20bijstand.

Dus hup aan het werk, uitkering stop, kan je je helemaal arm gokken.
Maar TS zegt alleen free spins te spelen. En daar win je niet zoveel mee. En TS suggereert zelf geen geld te storten.
Wat ik overigens moeilijk kan geloven.

Maar dat er jurisprudentie ligt van wat je speelt ook 100 procent als inkomen wordt gezien voor de bijstand vind ik vreemde redenering.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
07 sep 2023 16:55
Moneyman schreef:
07 sep 2023 15:43
Ron5300 schreef:
07 sep 2023 15:23
De bijstandsuitkering is van tijdelijke aard dat staat vast maar wat de bijstandsgerechtigde met die uitkering doet is een eigen verantwoordelijkheid en doet ook helemaal niet ter zake.
Oneens. Bij iedere andere vorm van inkomen heb je helemaal gelijk, maar juist bij bijstand niet. Die is er om iemand een bestaansminimum te garanderen, niet om te gokken.
Is dat wettelijk vastgelegd? Of is dat meer jou morele oordeelt?
Natuurlijk, het is de basis van de Participatiewet. De bijstand is, zoals ook de Rijksoverheid schrijft, het "vangnet van de sociale zekerheid". Het zorgt voor "de noodzakelijke kosten van bestaan". Gokken valt daar uiteraard niet onder. Doe je het desondanks toch, dan heeft dat direct gevolgen voor je uitkering. Volkomen terecht, wat mij betreft.
Iedere in Nederland woonachtige Nederlander die hier te lande in zodanige omstandigheden verkeert of dreigt te geraken dat hij niet over de middelen beschikt om in de noodzakelijke kosten van bestaan te voorzien, heeft recht op bijstand van overheidswege.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door jonis »

Als een belanghebbende geen volledig beeld geeft van zijn gokactiviteiten en hoeveel hiermee is verdiend, kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. En dan kan de gemeente het recht op bijstand intrekken, dat schrijft artikel 54 lid 3 2de volzin Participatiewet voor
Uit de eerder geplaatste link.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ron5300 schreef:
07 sep 2023 14:06
Als het een eerste rechtmatigheidsonderzoek betreft dan dient u toch uw bankafschriften tot 3 maanden terug te tonen maar wordt u niet om inlogcodes van goksites e.d. gevraagd.
Zodra uit bankafschriften blijkt dat er bedragen naar een gokbedrijf of zelfs de gezamenlijke Nederlandse loterijen zijn afgeschreven roept dat uiteraard vragen op omdat u het gewonnen bedrag in de wallet kan opsparen en als u het uitkomt uit kunt laten betalen.
U wordt dan voor een vervolggesprek uitgenodigd om openheid van uw accounts te geven en dat kan alleen als u toegang tot die accounts verleend maar u bent daar niet toe verplicht.
Het nadeel is dan wel dat uw uitkering wordt opgeschort omdat uw inkomen niet vast te stellen is en dat is iets wat u zeker niet wenst.
Tot 3 maanden?? maak daar maar gerust minimaal een half jaar van en met een beetje verkeerde wil over de periode dat je een uitkering ontvangt.
En sociale recherche werkt andersom. Schuldig tenzij onschuld is bewezen

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

jonis schreef:
07 sep 2023 17:34
Als een belanghebbende geen volledig beeld geeft van zijn gokactiviteiten en hoeveel hiermee is verdiend, kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. En dan kan de gemeente het recht op bijstand intrekken, dat schrijft artikel 54 lid 3 2de volzin Participatiewet voor
Uit de eerder geplaatste link.
Dat iemand zijn verdiensten moet opgeven begrijp ik. Maar is iets anders dan in de link staat die @lady1234 gaf.
Tenminste zo lees ik het.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... maken.aspx#

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Alleen als er met het gokken geld wordt verdiend heb je een uitdaging.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bezorgdeburger schreef:
07 sep 2023 17:49
jonis schreef:
07 sep 2023 17:34
Als een belanghebbende geen volledig beeld geeft van zijn gokactiviteiten en hoeveel hiermee is verdiend, kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. En dan kan de gemeente het recht op bijstand intrekken, dat schrijft artikel 54 lid 3 2de volzin Participatiewet voor
Uit de eerder geplaatste link.
Dat iemand zijn verdiensten moet opgeven begrijp ik. Maar is iets anders dan in de link staat die @lady1234 gaf.
Tenminste zo lees ik het.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... maken.aspx#
De bijstandtrekker gaat er met mijn link dus op vooruit. Zijn Inleg wordt gekort, niet zijn totale uitkering.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tja, bij een bijstand uitkering levert je veel in, waardigheid, privacy. Als je de keuze maakt, dan is het je eigen schuld.
Gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door juliomariner »

Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 18:13
Tja, bij een bijstand uitkering levert je veel in, waardigheid, privacy. Als je de keuze maakt, dan is het je eigen schuld.
Gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid.
Hoezo lever je waardigheid en privacy in. Waardigheid is een gevoel dat je jezelf kunt aanpraten. Privacy: het lijkt me niet meer dan normaal dat gecontroleerd wordt dat iemand terecht een uitkering krijgt. En hoezo de keuze maken bijstand aan te vragen? je hebt het nodig of je hebt het niet nodig, dat lijkt me geen keuze.
Mocht ik ooit in de situatie terecht komen dat ik bijstand nodig heb ben ik blij dat ik in een land woon waar dit vangnet is. (in mijn geval wordt het trouwens Bürgergeld maar dat werkt ongeveer hetzelfde)

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 18:13
Tja, bij een bijstand uitkering levert je veel in, waardigheid, privacy. Als je de keuze maakt, dan is het je eigen schuld.
Gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid.
Vreemd dat jij bijstand hebt. Je beweerde 35 jaar gewerkt te hebben.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
07 sep 2023 18:33
Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 18:13
Tja, bij een bijstand uitkering levert je veel in, waardigheid, privacy. Als je de keuze maakt, dan is het je eigen schuld.
Gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid.
Vreemd dat jij bijstand hebt. Je beweerde 35 jaar gewerkt te hebben.
Ja onbegrijpelijk he. Je wil niet weten hoeveel zieken niet geaccepteerd worden in de langere ziektewet. Die donderen ze de bijstand in.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan wordt er kennelijk van uit gegaan dat je niet meer dan 35% capaciteitsverlies hebt om een eigen inkomen te genereren. Heb je dan geen bezwaar aangetekend?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
07 sep 2023 18:58
Dan wordt er kennelijk van uit gegaan dat je niet meer dan 35% capaciteitsverlies hebt om een eigen inkomen te genereren. Heb je dan geen bezwaar aangetekend?
Is wat hun vanuit gaan dan ook de werkelijkheid.
Maar ja dat is verleden tijd.
Maar wat ik zei is wel zo.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 18:13
Tja, bij een bijstand uitkering levert je veel in, waardigheid, privacy. Als je de keuze maakt, dan is het je eigen schuld.
Gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid.
Toch is het wel apart hoe je de discussie weer naar jezelf wist te trekken. Het ging hier om de TS en een controle waarbij inloggegevens van een goksite gevraagd worden.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En welke gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik antwoord en reageer ergens op. Je kunt ze ook zien vliegen.
Ik reageerde ik met dat gegevens zomaar verspreid worden.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
07 sep 2023 19:18
Ik antwoord en reageer ergens op. Je kunt ze ook zien vliegen.
Ik reageerde ik met dat gegevens zomaar verspreid worden.
Dus weer een loze kreet.

Plaats reactie