inloggegevens gokaccounts

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
benjamin1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023 12:19

inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door benjamin1979 »

Ik moet binnenkort op gesprek komen bij de uitkeringsinstantie, en zij willen dat ik de inloggegevens meeneem van verschillende gokkaccounts.
Mogen ze hier zomaar om vragen? Ik heb verder niks te verbergen, ik werd voornamelijk lid vanwege de promoties (wekelijkse gratis spins etc)
Maar mijn wachtwoorden zomaar aanleveren gaat me wat te ver.
Alvast bedankt!

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, ze willen dus weten of je wel of niet wat gewonnen hebt en zo ja, waar dat geld dan op gestort is. Denk ik. En ik vermoed dat ze ook wel het recht hebben om dat te vragen.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door jonis »

Ja verheug je maar alvast.
Gokken met uitkeringsgeld (bijstand) wordt niet op prijs gesteld.

benjamin1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023 12:19

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door benjamin1979 »

witte angora schreef:
06 sep 2023 19:04
Naja, ze willen dus weten of je wel of niet wat gewonnen hebt en zo ja, waar dat geld dan op gestort is. Denk ik. En ik vermoed dat ze ook wel het recht hebben om dat te vragen.
Nederlandse gokaccounts zijn altijd gekoppeld aan je vaste bankrekeningnummer, dus je kan je winsten niet zomaar op een willekeurig bankrekening storten

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

benjamin1979 schreef:
06 sep 2023 18:58
Ik moet binnenkort op gesprek komen bij de uitkeringsinstantie, en zij willen dat ik de inloggegevens meeneem van verschillende gokkaccounts.
Mogen ze hier zomaar om vragen? Ik heb verder niks te verbergen, ik werd voornamelijk lid vanwege de promoties (wekelijkse gratis spins etc)
Maar mijn wachtwoorden zomaar aanleveren gaat me wat te ver.
Alvast bedankt!
Je hoeft ook niet je wachtwoorden aan hun te geven. Ze gaan je vragen zelf op die accounts in te loggen. Als je ingelogd bent, willen ze waarschijnlijk even mee kijken in je account.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dan vraag ik mij af hoe de uitkeringsinstantie weet dat u gokt. Hebben zij dat gegokt, of zijn er toch bedragen op uw rekening gestort waar vragen over komen?

benjamin1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023 12:19

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door benjamin1979 »

NeoDutchio schreef:
06 sep 2023 20:26
Dan vraag ik mij af hoe de uitkeringsinstantie weet dat u gokt. Hebben zij dat gegokt, of zijn er toch bedragen op uw rekening gestort waar vragen over komen?
Als je je registreert op zo'n site, dan moet je vaak één cent overmaken. Dus dat staat dan op je afschrift

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
06 sep 2023 20:50
Suwinet!!
Wat heeft dat ermee te maken?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door rwolters »

NeoDutchio schreef:
06 sep 2023 20:26
Dan vraag ik mij af hoe de uitkeringsinstantie weet dat u gokt. Hebben zij dat gegokt, of zijn er toch bedragen op uw rekening gestort waar vragen over komen?
Is het niet gewoon een standaardvraag van de uitkeringsinstantie? Bij bijvoorbeeld AIVD/MIVD screening staan dit soort vragen ook in de lijst met vragen, net als accounts for internetfora, social media e.d. ongeacht of je zelf hebt aangegeven of je actief bent op die gebieden.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
07 sep 2023 09:17
NeoDutchio schreef:
06 sep 2023 20:26
Dan vraag ik mij af hoe de uitkeringsinstantie weet dat u gokt. Hebben zij dat gegokt, of zijn er toch bedragen op uw rekening gestort waar vragen over komen?
Is het niet gewoon een standaardvraag van de uitkeringsinstantie? Bij bijvoorbeeld AIVD/MIVD screening staan dit soort vragen ook in de lijst met vragen, net als accounts for internetfora, social media e.d. ongeacht of je zelf hebt aangegeven of je actief bent op die gebieden.
Het is geen standaard vraag volgens mij. Meestal vragen ze van crypto wallets, PayPal En Dat sorry dingen.
Althans dat is mijn ervaring.
En ik zit in de bijstand.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Verander je toch je wachtwoord even en daarna na bezoek weer.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Men wil gewoon zien of je niet een bepaald vermogen op zulke sites hebt staan, waardoor je boven de grens wat je mag hebben uitkomt.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door jonis »

Nijogeth schreef:
07 sep 2023 10:43
Men wil gewoon zien of je niet een bepaald vermogen op zulke sites hebt staan, waardoor je boven de grens wat je mag hebben uitkomt.
Ik zou hier niet lichtzinnig over denken:

https://www.schulinck.nl/opinie/gokken-in-de-bijstand/
Maar we kunnen er alleen niet omheen dat als sprake is van schending van de inlichtingenplicht, de bijstandsgerechtigde moet aantonen dat hij toch recht op bijstand heeft. Lukt, dit niet dan kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

benjamin1979 schreef:
07 sep 2023 01:22
NeoDutchio schreef:
06 sep 2023 20:26
Dan vraag ik mij af hoe de uitkeringsinstantie weet dat u gokt. Hebben zij dat gegokt, of zijn er toch bedragen op uw rekening gestort waar vragen over komen?
Als je je registreert op zo'n site, dan moet je vaak één cent overmaken. Dus dat staat dan op je afschrift
Vraagje: Mag je uberhaupt gokken met een bijstandsuitkering?

En heb je geld staan op die accounts?

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Als het een eerste rechtmatigheidsonderzoek betreft dan dient u toch uw bankafschriften tot 3 maanden terug te tonen maar wordt u niet om inlogcodes van goksites e.d. gevraagd.
Zodra uit bankafschriften blijkt dat er bedragen naar een gokbedrijf of zelfs de gezamenlijke Nederlandse loterijen zijn afgeschreven roept dat uiteraard vragen op omdat u het gewonnen bedrag in de wallet kan opsparen en als u het uitkomt uit kunt laten betalen.
U wordt dan voor een vervolggesprek uitgenodigd om openheid van uw accounts te geven en dat kan alleen als u toegang tot die accounts verleend maar u bent daar niet toe verplicht.
Het nadeel is dan wel dat uw uitkering wordt opgeschort omdat uw inkomen niet vast te stellen is en dat is iets wat u zeker niet wenst.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het lijkt me niet meer dan normaal dat ze dit willen controleren. Ik wil het eigenlijk nog harder stellen. Als een bijstandsuitkering trekker blijkbaar geld heeft om op goksites gokken is de uitkering voor die persoon blijkbaar te hoog. Een bijstand uitkering is bedoelt om de kosten voor de 1e levensbehoeften te dekken. Gokken lijkt me geen 1e levensbehoefte. (roken ook niet maar dat is niet te controleren)

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De bijstandsuitkering is van tijdelijke aard dat staat vast maar wat de bijstandsgerechtigde met die uitkering doet is een eigen verantwoordelijkheid en doet ook helemaal niet ter zake.
Of het verstandig om een deel van de uitkering te gebruiken om mee te gaan gokken laat ik in het midden maar als er gok winsten gemaakt worden telt dat mee voor het inkomen en wordt dan weer gekort op de uitkering.
Het meedoen aan de postcode of staatsloterij mag wel maar alle winst die er uit voorkomt is een soort van inkomen en dient als zodanig ook opgegeven te worden.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door juliomariner »

U kunt wel vinden dat dat helemaal niet ter zake doet maar daar denk ik echt helemaal anders over. Dat iemand tijdelijk zonder normaal inkomen zit en dus door de staat ondersteund moet worden, helemaal prima, gelukkig dat dit vangnet bestaat maar waarom zou er gegokt moeten worden met geld dat door ons allemaal via de belastingen wordt betaald. Daar is dit dus helemaal niet voor bedoelt. Als iemand met een bijstand uitkering blijkbaar geld op een goksite uitgeeft heeft hij de uitkering dezxe blijkbaar helemaal niet nodig of is de uitkering blijkbaar te hoog.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
07 sep 2023 15:23
De bijstandsuitkering is van tijdelijke aard dat staat vast maar wat de bijstandsgerechtigde met die uitkering doet is een eigen verantwoordelijkheid en doet ook helemaal niet ter zake.
Oneens. Bij iedere andere vorm van inkomen heb je helemaal gelijk, maar juist bij bijstand niet. Die is er om iemand een bestaansminimum te garanderen, niet om te gokken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: inloggegevens gokaccounts

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ron5300 schreef:
07 sep 2023 15:23
De bijstandsuitkering is van tijdelijke aard dat staat vast maar wat de bijstandsgerechtigde met die uitkering doet is een eigen verantwoordelijkheid en doet ook helemaal niet ter zake.
Of het verstandig om een deel van de uitkering te gebruiken om mee te gaan gokken laat ik in het midden maar als er gok winsten gemaakt worden telt dat mee voor het inkomen en wordt dan weer gekort op de uitkering.
Het meedoen aan de postcode of staatsloterij mag wel maar alle winst die er uit voorkomt is een soort van inkomen en dient als zodanig ook opgegeven te worden.
Hoezo staat het vast dat de bijstandsuitkering van tijdelijke aard is?

Plaats reactie