LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Cro schreef:
02 okt 2019 07:59
Lady1234 schreef:
01 okt 2019 23:46

Volgens mij ben je slechts in enkele situaties vrijgesteld van het betalen van de AOW premie terwijl je wel opbouw hebt. In de basis betaal je daar namelijk gewoon voor en dat zijn gewoon lasten.
Als men geen inkomen heeft uit werk of een uitkering betaalt men geen premie voor de AOW, geen inkomstenbelasting ook niet natuurlijk.

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Dank, julie kunnen je weer richten op andere Radar-vragen. Ik ben genoeg geinformeerd!!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door scontra »

Jaap Olthof schreef:
02 okt 2019 10:26
Dank, julie kunnen je weer richten op andere Radar-vragen. Ik ben genoeg geinformeerd!!
En waar gaat u zich nu op richten ?
Op de politiek of laat u het bij de discussie die hier gevoerd is, maar die u verder niets heeft opgeleverd ?

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Ik heb bij de politiek nog een aantal vragen uitstaan. Informeel wordt best interesse en begrip getoond voor de onrechtvaardigheid, die ik ervaar. Zaak loopt ook nog bij de Rechtbank, die echter - nu al uitgesproken - niet inhoudelijk op de zaak zal ingaan, maar alleen naar de SVB-procedure kijkt en dan heb ik blijkbaar te laat (max 6 weken) geprotesteerd en dan verlies je gelijk alle rechten op je gelijk! Bizar!!!.
Echter ook hier gaf de rechter informeel tijdens de zitting aan begrip te kunnen hebben. Hopelijk blijkt dat ook in zijn uitspraak en/of komt hij wel met een uitspraak waarop ik zinvolle vervolgstappen kan nemen.
.......... dus ik vind best redelijk veel begrip voor mijn specifieke situatie, maar of dat tot politieke daden leidt op korte termijn?? Dat is nog niet duidelijk. In ieder geval blijkt er best speelruimte in de politieke meningen, waardoor het mogelijk is naar aanpassingen in de regelgeving te kijken!!

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou laat ik dan de rechter een handje helpen. De procedure van de SVB is volkomen correct uitgevoerd. .

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

:) Ben jij beroepsmatig fictief forumlid Lady1234??? :)
Je negatieve reactie is wel heel erg snel zonder alle feiten te kennen!!

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, en ik word daar vorstelijk voor betaald. En zeker niet fictief.

En de feiten hebt u verstrekt, ik ga er, normaal gesproken, vanuit dat die feiten dan correct zijn.

mh73

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door mh73 »

Als één en ander correct volgens de regelgeving is uitgevoerd, zal begrip hooguit het enige zijn dat u tegenkomt.

Weet u zeker dat de rechter deze 'zaak' in behandeling neemt? Want anders kan er toch geen uitspraak zijn, lijkt me.

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Aanvullend voor jou Lady 1234.
De SVB geeft vooraf nauwelijks of geen informatie over een aanstaande uitkering voor de AOW-trekker en zeer zeker een magere specificatie over het uitbetaade bedrag.
Ik was allang blij, maar kwam er dus via vrienden en familie achter dat ik 'gekort' werd. Toen ik daarop protesteerde kreeg ik te horen dat ik te laat was!!
M.i. behoort het SVB vooraf AOW-ers beter te informeren, omdat het ook op hun website een speurtocht is om een rechtvaardiging van de hoogte van de AOW-uitkering te herleiden.

Je zal het hier ook wel weer niet mee eens zijn!?? Maar waarschijnlijk ben je danook gewoon een pion in dit forum-spel om tegenwicht te geven aan vragen!! :( :(

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

mh73 schreef:
02 okt 2019 12:18
Als één en ander correct volgens de regelgeving is uitgevoerd, zal begrip hooguit het enige zijn dat u tegenkomt.

Weet u zeker dat de rechter deze 'zaak' in behandeling neemt? Want anders kan er toch geen uitspraak zijn, lijkt me.
Helaas voor mij komt hij waarschijnlijk niet verder dan een uitspraak over de procedure!! Dat heeft hij tussen de regels door tijdens de zitting al laten blijken! :( :(

mh73

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door mh73 »

Jaap Olthof schreef:
02 okt 2019 12:21
Helaas voor mij komt hij waarschijnlijk niet verder dan een uitspraak over de procedure!! Dat heeft hij tussen de regels door tijdens de zitting al laten blijken! :( :(
Laat ik als eerste aangeven dat ik ergens het gevoel snap, zeker omdat wij met onze dochter tegen veranderde regelgeving aanlopen die haar € 550 per maand aan inkomen scheelt (u ziet, het kan nog veel erger), maar de regels zijn in dit geval meer dan duidelijk. U wordt niet gekort. U bent niet alleenstaand, dus krijgt u de uitkering voor een alleenstaande niet, daar heeft u geen recht op omdat u getrouwd bent (en eerlijk gezegd zie ik niet wat daar niet aan te begrijpen is). Dat uw vrouw minder krijgt omdat ze nog maar 14 jaar in NL is, vind ik wel logisch. Nederland (en dus ook u en ik) hoeft niet op te draaien voor de gebrekkige oude dag voorzieningen in andere landen. Mocht de AOW uw enige inkomen zijn, dan zou u dus in aanmerking komen voor aanvulling (wat een mooi vangnet weer, vindt u niet?). Daar komt u blijkbaar niet voor in aanmerking, omdat u pensioen en spaargeld krijgt/heeft. Duidelijke zaak, lijkt me.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat er interesse en begrip getoond wordt voor de onrechtvaardigheid die je ervaart zegt niet zo veel. Dat is er ook op een fortuin zoals dit. Maar dat betekent nog niet dat men het inhoudelijk met je eens is, of van plan is er iets aan te veranderen.

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jaap Olthof schreef:
02 okt 2019 12:19
Aanvullend voor jou Lady 1234.
De SVB geeft vooraf nauwelijks of geen informatie over een aanstaande uitkering voor de AOW-trekker en zeer zeker een magere specificatie over het uitbetaade bedrag.
Ik was allang blij, maar kwam er dus via vrienden en familie achter dat ik 'gekort' werd. Toen ik daarop protesteerde kreeg ik te horen dat ik te laat was!!
M.i. behoort het SVB vooraf AOW-ers beter te informeren, omdat het ook op hun website een speurtocht is om een rechtvaardiging van de hoogte van de AOW-uitkering te herleiden.

Je zal het hier ook wel weer niet mee eens zijn!?? Maar waarschijnlijk ben je danook gewoon een pion in dit forum-spel om tegenwicht te geven aan vragen!! :( :(
Als ik bij de SVB inlog voor iemand die nog geen AOW heeft staat daar het volgende over de opbouw te lezen.

“Hoeveel AOW krijgt u
Hoeveel AOW u krijgt, hangt af van het aantal jaren dat u AOW heeft opgebouwd.
Uw AOW-opbouw
U heeft volgens onze gegevens tot nu toe altijd AOW opgebouwd. U heeft tot nu toe opgebouwd: 28%. Als uw situatie niet verandert tot 14-06-2056, bereikt u een opbouw van 100%. Zijn de gegevens onvolledig of onjuist? Vraag een SVB pensioenoverzicht aan om zekerheid te krijgen over uw AOW-opbouw.”

Deze persoon, nu 30 jaar, heeft in dit voorbeeld 14 jaar opgebouwd

En de specificatie van een uitbetaald bedrag is heel helder en volledig. Bruto +extraatje, min loonheffing, bij u waarschijnlijk 0, premie ZVW, Netto.

Meer valt er niet over te zeggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat iedereen nu zijn of haar zegje wel voldoende heeft gezegd.
Wat mij betreft mag dit topic hier en nu wel stoppen. Er valt nu niets meer toe te voegen , toch? :D

Erthanax
Berichten: 9722
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Erthanax »

Slotje erop!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
02 okt 2019 12:59
En de specificatie van een uitbetaald bedrag is heel helder en volledig. Bruto +extraatje, min loonheffing, bij u waarschijnlijk 0, premie ZVW, Netto.
Die basisbedragen en berekening staan voor iedere situatie ook apart benoemd op de website.
https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_ao ... _tabel.jsp

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
02 okt 2019 13:25
Ik denk dat iedereen nu zijn of haar zegje wel voldoende heeft gezegd.
Wat mij betreft mag dit topic hier en nu wel stoppen. Er valt nu niets meer toe te voegen , toch? :D
Misschien was mijn reactie ook voor anderen nuttig dat men weet waar men de opbouw kan nagaan.

Dit deel was nog niet eerder ter sprake gekomen.

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Lady1234 schreef:
02 okt 2019 13:31
moederslink schreef:
02 okt 2019 13:25
Ik denk dat iedereen nu zijn of haar zegje wel voldoende heeft gezegd.
Wat mij betreft mag dit topic hier en nu wel stoppen. Er valt nu niets meer toe te voegen , toch? :D
Misschien was mijn reactie ook voor anderen nuttig dat men weet waar men de opbouw kan nagaan.

Dit deel was nog niet eerder ter sprake gekomen.
Dank! 😱😕 Sawasdee krab!😀🙆👍

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Log in op mijn svb met Uw DigiD en U vindt prima overzichten van Uw uitkering.

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar op die aanvulling wordt uiteraard ook het nabestaandenpensioen in mindering gebracht en is ook de vermogensvrijstelling maar de helft van een stel. En er is blijkbaar ook nog een eigen woning.

Maar zoals de Ts en een ander al stelt, daar zal zij vorstelijk van kunnen leven in Thailand.

Gesloten