LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit goed....

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Nooit goed....

Ongelezen bericht door Miss M »

Is het hier in Nederland zo geworden dat we tegenwoordig overal over zeuren? Dat aan alles wat ons niet bevalt de overheid de schuld wel schuld zal hebben? En als het niet de overheid is, dan is het wel een ander..?

Waarom kunnen we hier in Nederland niet eens verantwoordelijkheid nemen voor wat er bij ons fout gaat???? Voor dingen die we zelf niet goed hebben uitgezocht of nagevraagd?

Paar voorbeelden:

Werk bij een gemeente, waar we de ene dag het compliment krijgen dat het zo attent is dat er een brief verzonden wordt als herinnering dat het reisdocument binnenkort verloopt. De volgende dag komt er iemand die een klacht wil indienen, omdat ze het onzin vindt dat deze brieven verzonden worden. Volgens haar is ieders eigen verantwoording... - Wat is er nu wel goed???

Op een ander forum staat een reactie van iemand die naar de Verenigde Staten wil reizen. Ze heeft problemen opgelopen met het feit dat daar tegenwoordig een visum voor nodig is. Vervolgens ligt de schuld bij iedereen (gemeente, douane, vliegmaatschappij, reisbureau) dat ze niet gewaarschuwd is, behalve bij haarzelf. Misschien een kleine moeite om als je op reis gaat dit van te voren even uit te zoeken?

Op de site van een krant: iemand krijgt een boete vanwege het negeren van een opdracht van een politieagent. Vervolgens krijg je reacties als: weg met de politie, belachelijk zoiets, etc...

En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan... Zie ook verder een aantal onderwerpen op deze forums. Het hoeft tegenwoordig toch niet meer zo moeilijk te zijn om aan informatie te komen? Overal hebben ze telefoon, er is internet. Laat je informeren...

Verder na al dat gedoe over te weinig blauw op straat, zou je verwachten dat we blij zouden zijn als er eens opgetreden wordt door de politie.
Paarse kabinet: met de grond gelijk gemaakt, niks was goed. Nu is er een kabinet dat wel maatregelen neemt, maar dat is ook weer niet de bedoeling.

Tja, dit is iets wat me al een tijdje opvalt, merk ook wel dat ik er zelf soms aan meedoe.... Misschien is het tijd om hier in Nederland eens met z'n allen te proberen wat verder te kijken dan onze neus lang is. Zo slecht hebben we het hier niet....

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoe zal het toch komen dat er zoveel mensen
in de schuld zitten.
Hoe zal het toch komen dat er voedselpakketten
uitgedeeld moet worden.
Hoe zal het toch komen dat er zo geklaagd wordt
op de gemeente dat ze alles maar verhogen zonder
aan hun inwoners te denken (omdat ze zelf zoveel
nodig hebben)
Hoe zal het toch komen dat de mensen klagen over de
ambtenaren nu je weer leest over die onkosten die
ze krijgen.
Kan nog wel even doorgaan zo maar nu heb je een
indicatie waarom de Nederlander zo klaagt.
Heb trouwens nog nooit meegemaakt dat de gemeente
mij ergens op attent maakte of het moest gaan over
een betaling die ze nog niet ontvangen hadden.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door sprokkel »

Aan Miss M;
Waarom klagen mensen denkt u, men wordt niet serieus genomen, men wordt regelmatig geschoffeerd, men ziet het zakenvullen en de vriendjes politiek, de fraude ten kosten van de belastingbetaler, en projecten die te duur en te kostbaar zijn worden gewoon doorgezet ondanks waarschuwingen, men doet als bestuurder regentesk, men liegt, nog meer voorbeelden???

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door karr-2 »

Miss M, ik ben het volledig met je eens, maar we zijn roependen in de woestijn.

De gemiddelde Nederlander moet altijd iets te zeuren hebben anders hebben ze geen reden tot leven meer. Schijnt de zon, dan is het te heet, regent het dan is het ook weer niet goed etc.

Alle voorbeelden die jij geeft zijn volledig waar en ook ik maak ze vrijwel dagelijks mee. Als iets niet gaat zoals men verwacht ligt het aan alles en iedereen behalve de persoon zelf. En dat "onrecht" moet dan ook breed tentoongesteld worden zodat we allemaal ach en wee kunnen roepen en het "slachtoffer" zich weer even goed kan voelen.

We hebben het absoluut niet slecht in dit land, er worden eindelijk maatregelen genomen die al jaren geleden genomen hadden moeten worden. We hebben al die tijd in een paradijs geleefd en dat wordt nu een beetje minder, een beetje realistischer. En dat valt hard bij sommige mensen, maar zo is het leven.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door Mirreke »

Ik ben gedetacheerd als ambtenaar bij de gemeente. Maar wat ik daar zie zijn allemaal hardwerkende mensen in een organisatie die door de gemeenteraad steeds maar ingekrompen wordt omdat de gemeenteraad zo wijs denkt te zijn dat er bezuinigd moet worden op de ambtenaren.
Kijk je hoort mij niet beweren dat alle ambtenaren hard werken en goed zijn enzo, maar het overgrote deel zijn hardwerkende mensen die het allemaal zo goed mogelijk proberen te regelen en vooral ook zo veilig mogelijk voor mensen die bijvoorbeeld een bouwvergunning of evenementenvergunning aanvragen.
Kijk het probleem is dan ook wat veel mensen niet weten maar de gemeenteraad (juist die mensen waarop men zelf heeft gestemd bij de verkiezingen) de hoogte van de leges en dergelijke bepaald!
Zo is in een van de gemeenten waar ik gedetacheerd ben geweest een hele discussie ontstaan: de gemeenteraad had bepaald dat de leges kostendekkend moesten zijn, de afdeling financiën heeft de raad voor gerekend hoe extreem hoog de leges dan zouden worden maar toch vond de raad dat ze kostendekkend moesten zijn.
Met als gevolg dat verenigingen en stichtingen die iets organiseerden meer dan 300% verhoging gepresenteerd kregen, zij gingen weer klagen bij de gemeenteraadsleden en puntje bij paaltje kregen de ambtenaren de schuld van de gemeenteraad (waarom eerlijk zijn als je een makkelijk slachtoffer hebt?) met als gevolg dat ik tijdens mijn projectwerkzaamheden een model op moest stellen waarin verenigingen in aanmerking kwamen voor teruggave van de leges :?
Hoezo we werken efficiënt en effectief binnen het gemeentelijk apparaat?

Vreselijk gewoon...

Maar goed inderdaad zoals miss M zegt het is hier in het land nooit goed, het gras aan de andere kant is altijd groener!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door bot321 »

Miss M praat over een enkeling en als je
daaruit je conclusie trekt dan begrijp ik
waarom de ambtenaar niets van de Nederlander
snapt.
Het is ook logisch dat een ambtenaar alleen maar
hardwerkende mensen ziet want hij weet niet beter
ik zie er in elk geval niets van.
En Karr-2 die reactie van jou is weer als vanouds.
Ik zou je waarschuwen als je weer aan vakantie
toe was ,nou het is zo ver ga er weer ff tussenuit.

jurist
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jul 2005 22:33

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door jurist »

Elke dag zie ik het weer.
Gemeenten met onduidelijke brieven. Onbeschofte ambtenaren.
Slechte informatie. Ga es op een cursus servicegericht handelen.
En dan als klapstuk: ambtenaren die op warme dagen met sportbroeken door t gemeentehuis lopen. Ja, en dan nog serieus genomen worden

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door Miss M »

Tja, als je er al druk over maakt wat voor kleding iemand draagt als de mussen dood van het dak vallen....

Er is maar één toverwoord: RESPECT.

jurist
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jul 2005 22:33

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door jurist »

precies !

En dat mis ik nou bij al die ambtenaren.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door JH »

Mensen beseffen niet dat het hier achteraf nog goed geregeld is. Men kan immers nog met vakantie, je hoeft maar te kijken naar de hoeveelheid sleurhutten die afgelopen weekend zuidwaarts trokken.
Oke, veel van die sleurhutten zijn dan gefinancierd omdat men niet in een linnen onderkomen wil overnachten gedurende twee a drie weken en omdat men een eenvoudig goed betaalbaar hotelletje al te duur vind. Mensen van nu hebben niet meer geleerd te genieten van hetgeen hen dagelijks wordt aangereikt, ondanks de maatregelen die de overheid neemt. Men moet en men zal alles bezitten wat ook de naaste buur bezit, geen imagoverlies lijden omdat het even niet kan.
Wat de buur heeft moet men ook hebben, gelijkwaardigheid en sociaal heet dat. Maar wanneer de buur echt hulp nodig heeft dan is men niet thuis omdat men het zo druk heeft met vergaren vergaren vergaren.
De grootste rijkdom in het leven is ook hebben voor kleine dingen om je heen en dat je een goede gezondheid geniet en de gelegenheid hebt om te mogen werken om te kunnen genieten van alle momenten.

Ambtenaren zijn ook mensen als u en ik. Zij moeten werken met regelgeving en procedures die helaas ook door hen moeilijk zijn te vertalen naar de dagelijkse praktijk.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Er is maar één toverwoord: RESPECT
Waarom eist iedereen tegenwoordig respect op? wat is er mis met je gewoon te moeten gedragen volgens de regels?

Waarom moeten jouw wormen in Naarden die van iedereen zijn?

Wat is dat voor gezeik over ambtenaren, zeuren op overheden is zo makkelijk, doe het zelf lekker anders bot(telul)321.

Ga de maatschappij inrichten zoals je wilt Geef iedereen een uitkering, dat wil je toch?

Aan de ene kant hoor je iedereen klagen over de dat de overheid niet streng genoeg is: niet streng genoeg voor de allochtonen, niet voor de uitkeirngsgerechtigden, dus de wetten zijn strenger geworden, maar als ze zelf in aanrakeing komen met een wet en ze de zin niet krijgen.... dan zijn de rapen gaar.
precies !

En dat mis ik nou bij al die ambtenaren.
Nee de opmerking
Onbeschofte ambtenaren.
Slechte informatie. Ga es op een cursus servicegericht handelen.
En dan als klapstuk: ambtenaren die op warme dagen met sportbroeken door t gemeentehuis lopen. Ja, en dan nog serieus genomen worden
getuigd van lekker veel respect (nep)jurist

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door JH »

Ook een item wat regelmatig bij de doorsnee zeurende nederlander naar boven komt. Een terugtredende overheid.
Maar o wee als de overheid zo ver terugtreed dat daarmee het eigen belang in gedrang komt. Zodra het de zeurende mens minder gaat dan verwacht men ineens dat de overheid wel in de bres springt.
Er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, de ondernemer heeft dit al, maar de traditionele loonslaaf tekent zijn contract en meent voor alles ingedekt te zijn nu en straks.

Misschien hebben mensen wel een overvloed aan vrije tijd en weten ze van gekkigheid niet wat te doen en daarom klagen en zeuren ze steen en been.
Men verschuilt zich maar wat graag achter de overheid wanneer het hen goed uitkomt en wanneer het goed gaat dan trapt men diezelfde overheid na :evil:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door Ulbe »

Slaap verder JH, slaap verder...

Er wordt veel gezeurt op de fora's, ben ik met je eens,

Als echter een overheid, dermate veel steken laat vallen, en deze worden doorberekend aan de burgers, kijk er dan niet raar van op dat zelfs de apatische Nederlanders, voorzichtig de "vuist" omhoog durven steken!,

Wij Nederlanders zijn een zeer tolerant volk!, er wordt veel gemort, maar wij accepteren vrijwel alles, en hier wordt door hogerhand graag gebruik van gemaakt,

Je hoeft geen professor ingenieur te zijn om te zien wat er allemaal in Nederland fout is gegaan de laatste tijd,

En dan is het vreemd, dat de mensen gaan zeuren,

Kijk alleen al naar de onkosten van 5 jaar terug, en naar de vaste onkosten nu, die onkosten zijn omhoog gevlogen!, zonder dat je er maar iets extra's voor terug krijgt,

De economie ligt op een laag pitje, dat weten we allemaal, helaas heeft de overheid hier een grote hand in gehad, die had de klap aan kunnen zien komen, helaas werd hier toen niks aan gedaan, en ging maar lekker verder met geld strooien naar het buitenland!,

Europa één!, prachtig voor de "arme" europese landen, voor Nederland foute boel!, Nederland betaald niet voor niets de meeste belasting van alle Europese landen aan de Europese Unie, en dat geld kan Nederland eigenlijk niet missen, we kunnen er wel betere dingen mee doen!...

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door hansop »

Wat een gezeur en geklaar inderdaad. Altijd makkelijk om op ambtenaren te schelden (nee, ben zelf geen ambtenaar). En vage verwensingen als: wij betalen altijd het meest, altijd de meeste belasting, alles de schuld van buitenland etc. etc. En natuurlijk had de overheid 'het' moeten oplossen.
Neem je eigen verantwoordelijkheid, hou op met dat gezeur over die overheid. Die doet het voor zuurpruimen die hier zitten te zeuren immers ALTIJD verkeerd.
Lijkt er toch steeds meer op dat met name de 'onderkant' van de samenleving zichzelf steeds meer zielig vindt en de schuld legt bij mensen die meer verdienen en daardoor ook meer kunnen. Dat 'Pim Fortuyn-gezeik' moet maar eens afgelopen zijn. Zorg dat je zelf kansen creeert en daardoor 'groeit', als je dat zo belangrijk vindt.

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Quote: Zorg dat je zelf kansen creeert en daardoor 'groeit', als je dat zo belangrijk vindt.

Dan zou ik het toch wel uitermate prettig vinden als de overheid zich met een aantal zaken zich eens lekker niet ging bemoeien. We zijn niet voor niks koploper met het invullen van papierwinkel, restricties & beperkingen. En zolang ik nog steeds enorm veel weg moet brengen naar het potje van de overheid, blijft er weinig over om aan m'n idealen uit te kunnen geven. Tevens is 't allemaal echt geen Pim Fortuyn gezeik vanuit de onderste lagen. Ben zelf niet geheel onbemiddeld, maar de laatste jaren is ook mijn koopkracht aardig door de B.V. Nederland gedereguleerd.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door hansop »

met je eens dat we een aardige papierwinkel hebben gecreeerd, maar het is echt niet zo dat in Nederland de bureaucratie erger is dan elders, in tegendeel zelfs.
En dat de koopkrachtdaling geheel aan de overheid is toe te rekenen klopt gewoonweg niet. Mensen moeten gewoon tevredener zijn met wat ze hebben, of dat nu zoals bij ons 3 keer modaal is, of modaal: kijk niet altijd naar een ander maar wees tevreden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door bot321 »

Zie je J C A je weet je zelf niet eens te gedragen.
Zeker beledigd dat je ergens op gewezen werd.
Laatst gewijzigd door bot321 op 27 jul 2005 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

He bot(telul) warop werd ik gewezen dan?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door sprokkel »

hansop; En dat de koopkrachtdaling geheel aan de overheid is toe te rekenen klopt gewoonweg niet.
Even de werkelijk cijfers over Nederland vanaf 2000 tot heden.
En oordeel dan of mensen terecht dan wel onterecht klagen.
Consumptie prijsstijgingen;

Energie 52%, Electriciteit 33%, Gas 66%, Cosumptiegebonden belastingen 17,4%, Ondroerendezaakbelasting 30,2%, Rioolrechten 27,8%, Reinigingsrechten 25,4%, Zuiveringsheffing 29,8%, Overheidsdiensten 16,4%, Hondenbelasting 21,4%, Gemeentelijkediensten 18,8%, College en lesgelden 14,9%.
CAO-Lonen 12%.
Samengevat volgens de Telegraaf.
Brandstof onbetaalbaar, Huren verhoogd, Pensioen-en ziektepremies stijgen, Lokale lasten exploderen.
Maar lonen stagneren.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Nooit goed....

Ongelezen bericht door hansop »

Of de Telegraaf nu de meest betrouwbare bron is voor dit soort cijfers betwijfel ik ten zeerste... Stemmingmakerij is deze krant van 'Wakker Nederland' niet vreemd. En hondenbelasting kan niet hoog genoeg zijn in de stad, maar dat is wat anders.
Of mensen terecht klagen of niet is natuurlijk niet objectief vast te stellen met cijfers, maar een gevoelswaarde. Alleen kun je in plaats van te klagen beter je energie steken in andere dingen, want dat gezeur en geklaag daar wordt niemand beter van. Leidt er alleen maar toe dat half Nederland straks weer lekker fout gaat stemmen, nu op Amadeus Wilders. En dan zijn de rapen weer gaar. Visieloze viskramenpraat waar niemand iets mee opschiet.

Gesloten