LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In Middelburg dan? : :lol:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie zal het zeggen, Lady... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ongelezen bericht door moederslink »

sxsx schreef:
12 sep 2019 19:59
Veel reacties, maar helaas nog geen relevante antwoorden waar ik (of rechtszoekenden) iets aan hebben. Nog even opnieuw dan:
1. Kun je invloed uitoefenen op de zitting-locatie, bijv. door bij beroep-indiening een voorkeur vriendelijk aan de griffier te verzoeken?
(Dat er maar 5 rechtbanken bevoegd zijn, weet/wist ik al.)
2. Kun je er iets aan doen, als je naar een (zeer) verre locatie wordt gestuurd, ondanks dat er een rechtbank-locatie (zeer) nabij is ?
1. een vriendelijk verzoek doen mag altijd natuurlijk
2.daar kun je niets aan doen....het is maar net waar er ruimte en tijd is en waar een rechter ruimte en tijd heeft.
Ga nu maar gewoon....

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sxsx schreef:
12 sep 2019 19:59
Veel reacties, maar helaas nog geen relevante antwoorden waar ik (of rechtszoekenden) iets aan hebben. Nog even opnieuw dan:
1. Kun je invloed uitoefenen op de zitting-locatie, bijv. door bij beroep-indiening een voorkeur vriendelijk aan de griffier te verzoeken?
(Dat er maar 5 rechtbanken bevoegd zijn, weet/wist ik al.)
2. Kun je er iets aan doen, als je naar een (zeer) verre locatie wordt gestuurd, ondanks dat er een rechtbank-locatie (zeer) nabij is ?
Het antwoord hierop had je al lang gehad.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Door is een politiek vraagstuk. Je moet dus in Den Haag zijn. Een troost, als je in Groningen had gewoond dan had je pas ver moeten reizen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
13 sep 2019 00:24
Door is een politiek vraagstuk. Je moet dus in Den Haag zijn. Een troost, als je in Groningen had gewoond dan had je pas ver moeten reizen.
Als je in Groningen had gewoond zou de rechtbank Noord-Nederland betrokken zijn geweest. De locatie zou dan Groningen, Assen of Leeuwarden geweest zijn. Dus dat valt dan wel mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onredelijke locatie belastingrechter Zeeland?

Ongelezen bericht door berndv »

Nogmaals dan:
berndv schreef:
12 sep 2019 08:27
Nog een andere eenvoudige zoekopdracht leert mij zelfs welke rechtbank u zeer waarschijnlijk zult moeten zijn voor een beroepsprocedure:
https://www.belastingtips.nl/kennisbank ... procedure/
BIJ WELKE RECHTER MOET HET BEROEP WORDEN INGESTELD?
De beslechting van geschillen in rijksbelastingen is geconcentreerd bij vijf rechtbanken. Dat zijn de rechtbanken Noord-Nederland (Leeuwarden), Oost-Nederland (Arnhem), Noord-Holland (Haarlem), Den Haag (Den Haag) en Zeeland / West-Brabant (Breda).
En als je die pagina leest staat daar het volgende in de alinea na mijn citaat:
De bevoegde rechtbank is die van het gebied waar de indiener van het beroepschrift woont / is gevestigd. Als de indiener geen woonplaats in Nederland heeft, moet het beroep worden ingesteld bij de rechtbank binnen het rechtsgebied waarin de Belastingdienst gevestigd is. Alle douanezaken gaan naar Noord-Holland (Haarlem).
Dus als ik deze info moet geloven is het antwoord heel eenvoudig. Gezien uw regio valt u onder de rechtbank Zeeland-West-Brabant en binnen dat arrondissement is de rechtbank in Breda bevoegd voor belastingzaken. Niets meer en niets minder. En ga nu niet zeggen dat het antwoord er nog niet bij stond, het antwoord dat u wilt lezen staat er misschien niet bij, maar het antwoord was er al.

Gesloten