LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook benaddeld door UWV?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
omadotje1953
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2018 13:07

Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door omadotje1953 »

Aan de betaalspecificaties van UWV was geen touw vast te knopen. Ook na inschakeling van de Nationale Ombudsman kreeg ik geen uitleg of duidelijkheid. Toen ik begin 2018 mijn inkomsten van 2016 zonder werk en 2017 met werk vergeleek, bleek dat het mij bijna
€ 900,- netto had gekost om te werken. Per 1 juli 2015 geldt de Wet werk en Zekerheid. Bij mij heeft men een oude wet (urenverrekening) toegepast. Ik heb bezwaar gemaakt, maar moet de uitkomst nog afwachten.

Letterlijk ZIEK ben ik ervan. Zo worden wij eerlijke mensen behandeld na bijna 50 jaar werken. Dan hoor je dat men bij het UWV geen tijd heeft om de fraude door Poolse werknemers uit te zoeken: dat meldingen vaak maanden op de plank blijven liggen .......

2017 Folders gesorteerd en bezorgd, uren werken voor elf euro. Van 15 januari 2017 tot 1 oktober 2017 post bezorgd voor Sandd, plus in de maand juli voor post.nl. Ook werkte ik nog drie maanden als schoonmaakster in een fabriek. Vijf avonden per week werkte ik me kapot. Dat alles voor de lieve som van bijna NEGENHONDERD EURO.
Die fraude is een schandaal, maar dit is schandalig.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom stelt u uw vraag opnieuw?

viewtopic.php?f=98&t=185640&p=2575870#p2575870

omadotje1953
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2018 13:07

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door omadotje1953 »

Veel mensen denken dat het wel zal kloppen wat UWV doet en uitbetaalt. Het is de moeite waard om het uit te zoeken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

omadotje1953 schreef:
23 sep 2018 13:34
Aan de betaalspecificaties van UWV was geen touw vast te knopen. Ook na inschakeling van de Nationale Ombudsman kreeg ik geen uitleg of duidelijkheid. Toen ik begin 2018 mijn inkomsten van 2016 zonder werk en 2017 met werk vergeleek, bleek dat het mij bijna
€ 900,- netto had gekost om te werken. Per 1 juli 2015 geldt de Wet werk en Zekerheid. Bij mij heeft men een oude wet (urenverrekening) toegepast. Ik heb bezwaar gemaakt, maar moet de uitkomst nog afwachten.

Letterlijk ZIEK ben ik ervan. Zo worden wij eerlijke mensen behandeld na bijna 50 jaar werken. Dan hoor je dat men bij het UWV geen tijd heeft om de fraude door Poolse werknemers uit te zoeken: dat meldingen vaak maanden op de plank blijven liggen .......

2017 Folders gesorteerd en bezorgd, uren werken voor elf euro. Van 15 januari 2017 tot 1 oktober 2017 post bezorgd voor Sandd, plus in de maand juli voor post.nl. Ook werkte ik nog drie maanden als schoonmaakster in een fabriek. Vijf avonden per week werkte ik me kapot. Dat alles voor de lieve som van bijna NEGENHONDERD EURO.
Die fraude is een schandaal, maar dit is schandalig.
Ik zie niet waar je bent benadeeld door het UWV? Lijkt er meer op dat je baalt dat werken voor je geld minder oplevert dan je handje ophouden bij de overheid. Maar ondanks dit wel klagen over de Polen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door tttlocke »

sylvesterb schreef:
23 sep 2018 14:56
...
Ik zie niet waar je bent benadeeld door het UWV? Lijkt er meer op dat je baalt dat werken voor je geld minder oplevert dan je handje ophouden bij de overheid. Maar ondanks dit wel klagen over de Polen?
Dat zijn toch goede punten, die laatste twee.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

omadotje1953 schreef:
23 sep 2018 13:42
Veel mensen denken dat het wel zal kloppen wat UWV doet en uitbetaalt. Het is de moeite waard om het uit te zoeken.
En bij u klopt het toch?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door Erthanax »

sylvesterb schreef:
23 sep 2018 14:56
Lijkt er meer op dat je baalt dat werken voor je geld minder oplevert dan je handje ophouden bij de overheid. Maar ondanks dit wel klagen over de Polen?
"Werken moet lonen" is toch waar het beleid op gericht zou zijn? Als dat dan niet zo blijkt te zijn, dan kan ik me voorstellen dat TS daar ontstemd over is.
En waarom zou iemand die teleurgesteld is in de netto opbrengst van eerlijk werk niet mogen klagen over fraude door anderen?
Overigens vind ik de formulering "je handje ophouden bij de overheid" nogal geringschattend klinken, maar dat kan aan mij liggen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door kweenie »

omadotje1953 schreef:
23 sep 2018 13:42
Veel mensen denken dat het wel zal kloppen wat UWV doet en uitbetaalt. Het is de moeite waard om het uit te zoeken.
Het was inderdaad verstandig geweest als je een en ander van tevoren had uitgezocht. Dat had een hoop gescheeld. Maar dat is in het vorige topic ook al aangegeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ook benaddeld door UWV?

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
23 sep 2018 20:47
"Werken moet lonen" is toch waar het beleid op gericht zou zijn? Als dat dan niet zo blijkt te zijn, dan kan ik me voorstellen dat TS daar ontstemd over is.
Als iemand als 'zelfstandige' gaat werken en vervolgens teleurgesteld is dat de werknemersverzekeringen niet meer bieden wat ze eerst deden, dan kun je je ook afvragen of dat misschien ook aan de keuzes van TS heeft gelegen.

Gesloten